SONY schreef:Jaaa laten we paniek zaaien!![]()
Pff.... verveelde ze zich bij Bit ofzo. Alsof er morgen ineens de ''paardenpest'' uitbreekt.
Het lijkt me vrij onwaarschijnelijk. En snap het niet helemaal de ziekte is niet van paard tot paard overdraagbaar, maarrrr als er 1 paard in stal staat die het heeft moeten alle paarden geruimd worden?! Vaag verhaal.
Ik geloof niet dat het de bedoeling van TS is om paniek te zaaien. Als het komt, komt het. Daar doe je toch niets aan. Wèl kunnen veel rampscenario's kunnen voorkomen, door op zo'n uitbraak te zijn voorbereid. Dus ik vind het helemaal niet zo gek dat dit wordt aangekaart.
sronnie schreef:Als een paard besmet is en geprikt wordt door een mug kan die mug het weer overdragen naar een ander paard, overigens begrijp ik niet dat daar preventief voor geruimt moet worden, preventief enten lijtk mij een betere oplossing.
Bij het enten worden er geen antistoffen geinjecteerd maar het virus zelf waardoor het paard zelf anti-stoffen moet ontwikkelen, doordat de stoffen waarop getest moet worden om te laten blijken of een paard besmet is ook aanwezig is bij een paard dat geent is.
Stom, ik had nog helemaal niet gedacht aan paarden die muggen besmetten

@misterA: Inderdaad, konden we de muggen maar ruimen, maar helaas...