Chippen oude paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: Chippen oude paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:47

De chip is toen nadien nog getest geweest toen mensen van het stamboek hem nog zijn komen keuren voor de vader (levenslange goedkeuring voor de dekdienst enzo), het is nu 5 jaar geleden. Overigens is er met 2 verschillende toestelletjes getest geweest, vanwege het eerste toestel dat inderdaad niet elke chip zou terugvinden en ook met het 2de, langs beide kanten van de nek. Er is ook geen ontsteking of iets dergelijks geweest daarna, gewoon "volgens het boekje". Lachen De chip lijkt dus gewoon verdwenen.. Gelukkig vond de nieuwe eigenaar het niet zo'n probleem voor zichzelf maar wat is dan het nut hier allemaal van. Knipoog

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 07:37

Blijft nog altijd de mogelijkheid dat de chiplezers toch de chip niet herkend hebben (5 jaar geleden gebeurde dat nogal veel). Het is mogelijk, ik zal uw verhaal zeker niet zomaar afdoen als onmogelijk, maar ik geloof niet dat dit regelmatig voorkomt. Als het zo is dat de chip "kapot" is, dan is dit zeker eerder een grote uitzondering dan de regel. Ik heb nu reeds honderden paarden gecontroleerd, waarvan er sommigen al 7 jaar een chip in hebben en ik heb er nog geen enkele gehad die zou moeten een chip inhebben en waar die niet terus te vinden is. Zitten allemaal netjes werkend op hun plaats. Het is gewoon dat ik echt jullie probleem niet snap. Dat jullie schrik hebben dat er complicaties zijn, daar kan ik nu nog inkomen. Maar die antichip site heeft al maanden geen nieuw geval gemeld. De laatste nieuwtjes zijn ook al sinds april niet meer aangepast. ZOu je niet verwachten nu zoveel mensen meer chippen, dat er dan gigantisch veel klachten zouden binnen stromen? Dat is blijkbaar niet het geval. 99,9% van de paarden heeft er niet eens last van! Ze voelen er niks van (behalve misschien de prik om in te brengen, duurt exact een halve seconde) en hebben er op geen enkel moment last van! Dus behalve het psychologisch effect op de eigenaar (die er geen chip in wil), wat is het probleem dan? In België worden ze ook geregistreerd in de centrale databank, dus ze hebben een dossier, er is de veiligheid voor de voedselketen, gemakkelijke identificatie en ik zal er wel nog vergeten. Ik zal niet ontkennen dat er eventueel nadelen aan zitten (het kost al gauw 120 euro per paard, maar wat is dat nu op de totaalprijs van het paard? Een dierenarts kost al gauw meer) en misschien dat er in de toekomst inderdaad belastingen gaan komen op de mest en zo, maar is het al die heisa nu wel waard? Ik vind van niet. Het is in ieder geval in België niet zo, dus waarom wordt er in Nederland zo een vreselijke ophef rond gemaakt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:12

Ik ken een paard die inmiddels zijn derde chip heeft. Ingebracht in Nederland, iedere keer als er afgelezen moest worden was het ding niet te vinden. En dat was in een tijdbestek van 2 jaar.

Waarom er in Nederland ophef over wordt gemaakt? Omdat we in Nederland niet als een kudde makke lammeren ergens achteraan hobbelen. Omdat we in Nederland onze mond open durven te trekken. Omdat er in Nederland een wetgeving is die ons toestaat om er tegenin te gaan. En als die mogelijkheid er is, ga ik die gebruiken ook.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:21

@ coliena: voor alle duidelijkheid eventjes, de pony is vorig jaar in oktober verkocht, dus toen zijn ze opnieuw naar de chip opzoek gegaan en niet gevonden, dát is dus nog geen 5 jaar geleden, het plaatsen ervan wel. Lachen

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:22

even offtopic, voor mensen is zon chip ook wel erg handig whaha

- vermiste mensen kun je terugzien dmv. chip te zien op een radar ofzo?
- Geld erop zetten (portemonee altijd bij )
- Criminelen worden altijd gevonden, als er iets is gestolen kun je dmv chip zien wie er rond die tijd was

Misselijkoflol:

Sorry voor het topic maar moest het even kwijt

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:30

Coliena schreef:
Blijft nog altijd de mogelijkheid dat de chiplezers toch de chip niet herkend hebben (5 jaar geleden gebeurde dat nogal veel). Het is mogelijk, ik zal uw verhaal zeker niet zomaar afdoen als onmogelijk, maar ik geloof niet dat dit regelmatig voorkomt. Als het zo is dat de chip "kapot" is, dan is dit zeker eerder een grote uitzondering dan de regel. Ik heb nu reeds honderden paarden gecontroleerd, waarvan er sommigen al 7 jaar een chip in hebben en ik heb er nog geen enkele gehad die zou moeten een chip inhebben en waar die niet terus te vinden is. Zitten allemaal netjes werkend op hun plaats. Het is gewoon dat ik echt jullie probleem niet snap. Dat jullie schrik hebben dat er complicaties zijn, daar kan ik nu nog inkomen. Maar die antichip site heeft al maanden geen nieuw geval gemeld. De laatste nieuwtjes zijn ook al sinds april niet meer aangepast. ZOu je niet verwachten nu zoveel mensen meer chippen, dat er dan gigantisch veel klachten zouden binnen stromen? Dat is blijkbaar niet het geval. 99,9% van de paarden heeft er niet eens last van! Ze voelen er niks van (behalve misschien de prik om in te brengen, duurt exact een halve seconde) en hebben er op geen enkel moment last van! Dus behalve het psychologisch effect op de eigenaar (die er geen chip in wil), wat is het probleem dan? In België worden ze ook geregistreerd in de centrale databank, dus ze hebben een dossier, er is de veiligheid voor de voedselketen, gemakkelijke identificatie en ik zal er wel nog vergeten. Ik zal niet ontkennen dat er eventueel nadelen aan zitten (het kost al gauw 120 euro per paard, maar wat is dat nu op de totaalprijs van het paard? Een dierenarts kost al gauw meer) en misschien dat er in de toekomst inderdaad belastingen gaan komen op de mest en zo, maar is het al die heisa nu wel waard? Ik vind van niet. Het is in ieder geval in België niet zo, dus waarom wordt er in Nederland zo een vreselijke ophef rond gemaakt?

Ook gezond bewezen zeker dat de chip gaat zwerven?
Of zou dat in mijn hoofd zitten omdat ik geen chip wilde?
Toen was ik daar nog niet mee bezig wel/niet chippen.
Maar goed is het niet dat ie aan de rechterkant aan de oppervlakte komt of vindt je dat ook normaal?
Gellof niet dat er in Nederland zo'n ophef over gemaakt wordt, wij hebben immers 2 keuzes!