De chip lijkt dus gewoon verdwenen.. Gelukkig vond de nieuwe eigenaar het niet zo'n probleem voor zichzelf maar wat is dan het nut hier allemaal van.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De chip lijkt dus gewoon verdwenen.. Gelukkig vond de nieuwe eigenaar het niet zo'n probleem voor zichzelf maar wat is dan het nut hier allemaal van.

oflol:Coliena schreef:Blijft nog altijd de mogelijkheid dat de chiplezers toch de chip niet herkend hebben (5 jaar geleden gebeurde dat nogal veel). Het is mogelijk, ik zal uw verhaal zeker niet zomaar afdoen als onmogelijk, maar ik geloof niet dat dit regelmatig voorkomt. Als het zo is dat de chip "kapot" is, dan is dit zeker eerder een grote uitzondering dan de regel. Ik heb nu reeds honderden paarden gecontroleerd, waarvan er sommigen al 7 jaar een chip in hebben en ik heb er nog geen enkele gehad die zou moeten een chip inhebben en waar die niet terus te vinden is. Zitten allemaal netjes werkend op hun plaats. Het is gewoon dat ik echt jullie probleem niet snap. Dat jullie schrik hebben dat er complicaties zijn, daar kan ik nu nog inkomen. Maar die antichip site heeft al maanden geen nieuw geval gemeld. De laatste nieuwtjes zijn ook al sinds april niet meer aangepast. ZOu je niet verwachten nu zoveel mensen meer chippen, dat er dan gigantisch veel klachten zouden binnen stromen? Dat is blijkbaar niet het geval. 99,9% van de paarden heeft er niet eens last van! Ze voelen er niks van (behalve misschien de prik om in te brengen, duurt exact een halve seconde) en hebben er op geen enkel moment last van! Dus behalve het psychologisch effect op de eigenaar (die er geen chip in wil), wat is het probleem dan? In België worden ze ook geregistreerd in de centrale databank, dus ze hebben een dossier, er is de veiligheid voor de voedselketen, gemakkelijke identificatie en ik zal er wel nog vergeten. Ik zal niet ontkennen dat er eventueel nadelen aan zitten (het kost al gauw 120 euro per paard, maar wat is dat nu op de totaalprijs van het paard? Een dierenarts kost al gauw meer) en misschien dat er in de toekomst inderdaad belastingen gaan komen op de mest en zo, maar is het al die heisa nu wel waard? Ik vind van niet. Het is in ieder geval in België niet zo, dus waarom wordt er in Nederland zo een vreselijke ophef rond gemaakt?