Mijn Shetje heel, heel erg ziek!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris__Bennie

Re: Mijn Shetje heel, heel erg ziek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:30

WOW:O dat is schrikken zeg! en dan te bedenken dat mijn pony ongeveer het zelfde had:O
Jesus! heel veel sterkte met het verdriet!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:44

jammer dat je niet op mijn pb reageerde.....
die tevens goed bedoeld was _rosa Ja
\

Enorm veel sterkte hiermee! Ach gut

edit : toch ga ik nog wat zeggen, want aanvallend overkan komen, maar niet zo bedoeld is.

Ik vind het jammer dat jullie DA je niet doorverwezen heeft naar de kliniek, en dus roept : er is niets meer aan te doen.
Dat kan hij pas roepen als er een diagnose is gestelt, en dat maak ik helaas niet op uit je verhaal.
Ik vind als dit echt zo is, de dierenarts fout zit!

Oke, het is beter zo, dit diertje had gewoon echt pijn en voelde zich niet goed.
Veel sterkte met het verwerken enzo. en je hebt een goede keuse gemaakt! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 30-07-07 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:48

Dat is schrikken zeg, echt heel veel sterkte met dit vreselijke verlies Ach gut

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:53

Ik wens je heel veel sterkte.
Weet je nu eigenlijk wel wat het geweest is ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:54

git schreef:
Ik wens je heel veel sterkte.
Weet je nu eigenlijk wel wat het geweest is ?

volgens mij weten ze dat nog niet, tenzij er nu onderzoek is verricht.
daarom mijn vraag dus ook hierboven.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:01

heel veel sterkte van het verlies van zon mooie shet

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:08

Jolliegirl schreef:
jammer dat je niet op mijn pb reageerde.....
die tevens goed bedoeld was _rosa Ja
\

Enorm veel sterkte hiermee! Ach gut

edit : toch ga ik nog wat zeggen, want aanvallend overkan komen, maar niet zo bedoeld is.

Ik vind het jammer dat jullie DA je niet doorverwezen heeft naar de kliniek, en dus roept : er is niets meer aan te doen.
Dat kan hij pas roepen als er een diagnose is gestelt, en dat maak ik helaas niet op uit je verhaal.
Ik vind als dit echt zo is, de dierenarts fout zit!

Oke, het is beter zo, dit diertje had gewoon echt pijn en voelde zich niet goed.
Veel sterkte met het verwerken enzo. en je hebt een goede keuse gemaakt! Ach gut

ben ikk met je eens

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:17

geen leuke vraag,
maar laat je ook autoptie doen, om te weten wat er aan de hand was?

ik kan me voorstellen dat het zwaar is hoor.. maar het lijkt me in dit geval wel nuttig, de pony was tot voorkort toch gewoon kerngezond..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:24

Wat verschrikkelijk voor je... heel erg veel sterkte Ach gut Ook van naam en rasgenootje Bobby

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:21

Jeetje wat naar zeg!
4 jaar is inderdaad nog veel te jong,wat vreselijk dat hij er nu niet meer is..
Heel veel sterkte met je verdriet en het gemis van je pony.
Ik ben ook erg benieuwd wat hij nou uiteindelijk had,ik ga ook mee met wat hierboven is gezegd over de dierenarts.
Hij had je door moeten verwijzen of je idd een diagnose moeten geven,ik zou daar nog maar even achteraan gaan.
Ik snap het wel als je hoofd daar nu even niet naar staat,maar wilde het toch even zeggen.
Nogmaals sterkte!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:09

bedankt allemaal voor de berichtjes,
de dierenarts vind ik heeft juist gehandeld.
zondag was hij ziek maar hij dronk nog en een wortel ging er nog in hij was toen eigenlijk alleen koliekerig, de da heeft hem toen paraffine gegeven en nog wat medicatie tegen koorts.

maandag was hij 's ochtends super goed, hij stond hinnikte en had veel gedronken. toen had hij pas die mond zo raar, maar nog niet ernstig.

toen is de da (mijn eigen, vaste) geweest, dit was een paar uur later, en toen was hij al heel hard achteruit gegaan, zo erg dat ik er zelf van schok.
in eerste instantie vond de da hem er nog koliekerig uitzien, maar toen ik zei kijk eens in zijn mond, zag je hem schikken.
hij had zoiets nog nooit gezien, en heeft toen heel eerlijk gezegt, dat de kans dat hij het zal halen heel klein was.

omdat zijn mond en tong zo opgezet waren, kon hij niet eten, hij zou dan een dikke week aan het infuus en zondevoeding moeten, met veel antibiotica om die mond weer goed te krijgen, dan zou het nog een week duren voordat hij zelf weer wil gaan eten dan ben je dus 2 dikke weken verder en al die tijd heeft hij niks gegeten en omdat het zo'n klein paardje is krijgen ze leververvetting en dan willen ze nooit meer eten.
ik heb zelf meteen tegen de da gezegt dat ik dat niet wou, het paardje ging steeds slechter ademen en had veel pijn.
ik hou van hem, daarom heb ik deze beslissing genomen.

toen hij was ingeslapen hebben de da en ik nog even goed in zijn mond gekeken, hij heeft mij verteld dat hij het, het meeste op difterie vond lijken wat je nog wel eens bij runderen ziet. waarschijnlijk heeft bobbie een wondje in zijn mond gehad, hier is een slecht bacterie bij gekomen en is gaan ontsteken, ook omdat hij gewoon zo'n slechte weerstand had omdat hij al bevangen was.

ik hoop dat jullie het zo een beetje snappen

maar nogmaals, mijn da heeft juist gehandeld, we hadden hem aan het infuus en alles kunnen leggen maar waarschijnlijk leefde hij dan nog maar 2 weken aan een infuus dat wilde ik hem niet aan doen...

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:19

Jeetje, wat plotseling zeg!
Uit je verhaal begrijp ik inderdaad dat je hebt gedaan wat je kon, en dat dit de juiste beslissing was!
Heel veel sterkte!!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:53

Ik kan het me wel voorstellen, hoor, dat je toch voor inslapen hebt gekozen!
Soms kan een dier zo hard achteruit gaan dat je niet meer met hem wilt "leuren" en is in laten slapen de beste oplossing...hoe treurig dat ook is.
Toen mijn hond ernstig ziek was ging hij ook hard achteruit, vrijdags + zaterdag + zondag naar de DA geweest, niets hielp. En dinsdag röntgenfoto's laten maken, eerst werd hij gewogen en bleek dat hij in korte tijd 12 (!) kilo was afgevallen. De foto's gaven aan dat hij waarschijnlijk een totaal verkankerde blaas had en mogelijk ook een aangetaste lever (stond niet op de foto's, maar daar waren wel aanwijzingen voor), maar helemaal zeker was het niet. Ongeveer 98% ipv de volle 100%. Ik kon hem nog een paar dagen laten lopen met zware pijnstillers, maar heb er voor gekozen om hem daar ter plekke te laten inslapen. Het was een ongelooflijk moeilijke keuze en toch ook weer niet, omdat ik hem al zo lang kende en wist dat hij heel veel pijn had. Dat wilde ik echt niet meer rekken (pijnstillers hielpen gewoon onvoldoende...) voor een second opinion. Huilen

Nogmaals heel veel sterkte toegewenst, je hebt de juiste beslissing genomen.

MaRiiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:43

Ik Heb het meegemaakt het was egt niet fijn om te zien
gelukkig is ze niet overleden maar dat was ook net op het nippertje!

Ik leef helemaal met je mee! Knipoog

Sterkte! Vriendjes zijn?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:37

Blaast stof weg.... Heel oud topic, hier een slotje dus.