Pony ruim een week koorts,nu licht tandvlees+rode stippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Pony ruim een week koorts,nu licht tandvlees+rode stippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:30

Ik hoop voor je dat ze op tijd weten wat er aan de hand is met je pony's!!

Sterkte en hou ons op de hoogte...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:34

Jeetje nee he, ik schrik me echt helemaal lam van dit bericht. God wat moet jij je machteloos voelen.... Ach gut

Als eerste dacht ik ook aan JJK vergiftiging. Hopelijk krijg je morgen 'het verlossende woord' en kunnen je andere 3 kleintjes 100% genezen.

Jeetje *sprakeloos.....*

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:38

Nee, niet ook Lot!!! Hoop echt dat ze heel snel met een diagnose komen! Verdrietig

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:38

Neeeee niet ook Lotje!

Hoop dat je snel te weten komt wat t is, voordat ze straks allemaal ziek worden...

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:43

hm sterkte!
Ben wel benieuwd wat het is...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:06

Verdikkie waarom krijgen ze nu weer koorts Verdrietig

Mss rare vraag maar hebben ze geen metacam oid gekregen om de koorts tegen te gaan ?? Van de week hadden wij er één op stal staan met 40,6 en daar is gelijk metacam ingegaan. Temp. daalde best snel, de volgende avond naar 37,8
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 12-06-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:06

jeetje wat erg.
weet hoe het is om te wachten op de uitslag van een sectie

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:14

Metacam is vooral een pijnstiller met ontstekingsremmend effect maar dat word meestal alleen voorgeschreven bij kreupelheden en dergelijke.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:43

Weet niet of je 't topic gelezen hebt wat Skippy op de eerste pagina plaatste, dat gaat over mijn paard die twee jaar geleden ruim 3 weken lang met koorts van over de 40 graden heeft gestaan (als ze niks kreeg) Ik zou zéker een tube Quadrisol aan je DA vragen zodat je de koorts onder de 40 graden kunt houden tot ze weten wat het is. Zéker voor je veulen is langdurig hoge koorsts funest voor nieren en lever, als het te lang duurt krijg je een complete 'shut down' in dat lichaam.
Quadrisol kun je veilig zelf toedienen, is gewoon een oraal middel en helpt over 't algemeen goed om de koorts naar beneden te krijgen. 'k Zou het wel pas geven als ze boven de 39,5 komen, zodat de koorst nog wel de kans krijgt dat af te vechten waar je paarden last van hebben. Maar niet boven de 40 laten komen als't even kan.

Sterkte en succes!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 08:43

Alleen Ukkie heeft 1x boven de 40 gezeten en heeft toen koortsremmers gehad (de eerste dag, 1,5 week terug). Ik vond haar sloom, temperatuurde 39,4 heb een broodje gegeten, nog een keer getempt 40,2, VA gebeld die haar een kwartier later op 40,5 tempte(het vloog dus omhoog). 's Avonds zat ze toen rond de 38.
Verder hebben ze wel een aantal keer boven de 39 gezeten, maar niet meer boven de 40.

Net hadden Angel en Roos keurig in de 37. Lotje(de baby dus) had 39,3.

Ik wacht nu in spanning af wat de VA gaat zeggen aan de hand van de sectie. Hem nu al hals overkop bellen omdat Lotje wat hoog zit heeft geen zin. Ik verwacht met een paar uurtjes toch wel iets van ze te horen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:53

Heel veel sterkte, hopelijk komt er uit de sectie waaraan Ukkie is overleden....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:01

Wat ontzettend naar om zo in onzekerheid te zitten over je dieren, en er een weg te moeten brengen terwijl je niet weet wat er aan de hand is.
Je moet je wel heel machteloos voelen zo... Ach gut

Heel veel sterkte, ik hoop dat gauw bekend wordt wat het nu is en dat er wat aan gedaan kan worden.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:26

Meavey schreef:
Metacam is vooral een pijnstiller met ontstekingsremmend effect maar dat word meestal alleen voorgeschreven bij kreupelheden en dergelijke.

Metacam is in eerste instantie een pijnstiller maar omdat het een NSAID is werkt het ook koortsverlagend (zoals Ibuprofen), en zou je het dus als symptoombestrijding kunnen geven.

Ik begrijp uit je verhaal Cis, dat er iets van koortsverlager is geprobeerd en dat het geen effect had, dan heeft het idd niet zoveel zin om het te geven, (buiten het feit dat Metacam nogal kostbaar is)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 09:31

Had wel wat effect, maar hij wou het alleen gebruiken als ze serieus boven de 39,5 zaten omdat die koortsremmers ook weer een aanslag zijn op de ???? (dacht dat hij nieren gezegt had, maar bind me er niet op vast). Een keer boven de 39,5 en een halve dag later er weer onder vond hij geen rede om dat weer te geven.

De eerste dag kuchte en snotterde Uk ook, dus die heeft toen koorstremmers en AB gekregen. Roos toen alleen koortsremmers(zat toen ook boven de 39, was vooral uit voorzorg voor het veulen). Vorige week dinsdag zijn ook Angel en Roos aan de AB gegaan omdat die toen ook flink koorts bleven hebben en waren gaan snotteren en hoesten. Angel hoest nog steeds wat. Roos heb ik er al vanaf het weekeind niet op kunnen betrappen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:32

Ik ben benieuwd wat er uit de sectie komt...
hopenlijk kunnen ze dan wat gerichter behandelen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:15

Oke, de eerste voorlopige uitslag was binnen. Het enige wat ze dus nu gedaan hebben is haar open halen en kijken.

Ukkie had overal bloedingen.
Dus niet alleen die op haar tandvlees en slijmvliezen bij haar ogen (die we zelf al gezien hadden maandag avond), maar echt door haar hele lichaam (op haar lever, in haar longen, in haar hart enz enz enz).
Er is nu van alles op kweek gezet en daar moeten we verder op wachten.
Zo lang de andere gaan zoals ze er nu bij staan gaat hij nog geen actie onder nemen(enkel verder gaan met de AB en zorgen dat ze goed een en drinken). Alleen goed in de gaten houden, temperaturen, slijmvliezen controleren enzo (en zolang Angel en Lotje uit hun dak gaan bij tandvlees kijken is er weing aan de hand 8), Roos vind het niet zo erg).

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:20

Dat verklaart de bijna witte slijmvliezen....en doet mij nu toch meer denken aan een vergiftiging...
Had de da al een mogelijke oorzaak hiervan in gedachten?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:24

Jeethje, bah, wat een k.lote zooi. Ik hoop dat de uitslagen snel binnen zijn.
Wat zal jij in de rats zitten.....
Niks te vinden op internet over inwendige bloedingen?
Vergiftiging zou een optie kunnen zijn.
(geen buurtkindertjes die de paarden bloempjes voeren?)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:26

Hij durft er eigenlijk nog weinig over te zeggen.
Juist omdat de andere niet ZO ziek zijn als Uk maandag avond en omdat hij het ook heel erg vind dat hij zich er maandag avond zo op verkeken had.
Wat ze gegeten kan hebben, geen idee.
Ze heeft de hele dat in de padock gestaan, is er niet uit geweest en heeft het zelfde hooi en een beetje merriebrok gehad net als Roos (Angel niet, die was een paar weken geleden bijna bevangen, dus die kreeg enkel wat pony brok). Ja, m'n 3 jarige zonder veulen kreeg wat merriebrok om wat voller te worden, dit kreeg ze ook al voor ze ziek werd.

Geen buurkindjes, die zaten op school en de pony's staan op ons eigen erf. Uk at al 1,5 week slecht, dus ze stond ook zeker niet te bedelen als er wel kinderen geweest waren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:30

sterkte zeg!! Vriendjes zijn?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:34

klinkt een beetje als rattenvergif. Ratten bloedden dan ook dood zoals jij zegt water met Uk gebeurd is. Alleen gebeurd het uiteraard veel sneller. Heb je 2 weken terug vergif gestrooid tegen ratten/muizen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:39

Nee, er is niets gestrooit voor zo ver ik weet.
Wel weet ik dat er hier ratten lopen, er (altijd) vergif dozen staan aan de andere kant van het huis(in de voortuin dus waar de pony's nooit komen) en dat de buurman er op jaagt (op alle manieren, met vergif en als hij 's avond op het terras zit staat z'n jacht-geweer naast hem). Zou het kunnen dat een vergiftigde rat haar gegrepen kan hebben?

Uk is pas maandag avond zo slecht geworden(en is dus gelukkig nog niet eens een halve dag zo slecht geweest). Voor die tijd was het 'alleen maar' koorts, hoesten, slecht eten en gewoon sloom.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:42

Hoe heet die paardenziekte van een tijd terug? Bokker elinax heeft ook een aantal pony's hier aan verloren. Het trof geloof ik alleen weide paarden, ik kan nu niet op de naam komen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:43

ik weet niet hoe het precies met paarden verloopt maar honden en ratten bloedden dus dood. Waarschijnlijk is het geen rattengif geweest. Wat verschrikkelijk die onzekerheid. Ik leef met je mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:09

Benieuwd wat de resultaten zullen zijn van de tests. Echt vreselijk dat uk het niet gehaald heeft. Sterkte met je andere pony's. Goed blijven controleren.