Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:07

SóW!! dat is niet normaal zeg!! ik dacht dat mok alleen in de kootholtes zat?! Bloos! maar dit is echt erg, gewoon over het hele achterbeen!! Gelukkig is het wel al wat beter, wat moet dat paard een pijn gehad hebben.. en het erge is dan dat je de pijn niet direct weg kan nemen Verdrietig ik leef echt met je mee! Ik bedenk me net dat een verzorgpaard van mij ook over zijn hele achterbenen kaal is.. ik dacht eerst dat dit door roos oid kwam, maar nu begin ik toch sterk te twijfelen, zal straks eens een foto opzoeken, waarop het het beste te zien is. Ik kan me natuurlijk ook zorgen maken om niets Tong uitsteken

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:48

Hier dan de foto's.. ik heb nu wel gezien dat het niet vanaf de hoef naar boven gaat, het zit zegmaar alleen op het bovenbeen..

Binnenkant rechterachterbeen en buitenkant linkerachterbeen
Afbeelding

Binnenkant linkerachterbeen
Afbeelding

Buitenkant rechtsachter en binnenkant linksachter
Afbeelding

Als het geen mok is, hebben jullie dan een idee wat het wel is en wat ik ertegen zou kunnen doen?!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:14

durf niet te zeggen of dit mok is maar goed is het niet! Het kan ook een schimmelinfectie zijn. Als je wilt kan je de DA een afkrabsel laten maken van de huid om te testen wat het is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:34

de eigenaar is een DA....... hij doet er niets mee, dus ik zal er echt zelf achter moeten komen. Ik zal morgen wel beginnen met uierzalf erop smeren, misschien dat het dan al iets beter wordt.. dat spul helpt echt overal tegen, mits het niet té heftig is uiteraard!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:37

zelf DA?...dan zal hij wel weten wat het is denk ik. Succes met je verzorgpaardje!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:43

mok kan wat ik weet omhoog trekken op de benen
wij hebben helaas ook paardje op stal gehad die er helaas zover was dat t geen redden meer aan was...
alles geprobeert zalfjes en nog wat

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:12

Super he! Geweldig dat het beter gaat met Light!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:47

annepanne schreef:
Pellie schreef:
hoezo anne, moet je altijd blij zijn met hormonen-, en chemische middeltjes?

Ik geloof dat ik zeg dat het me niet verbaast dat de eerder gebruikte middelen niet geholpen hebben?? Weet niet wat jij leest? En ben bang dat als je mok komt door bijvoorbeeld een schimmel of schurftmijt besmetting je het hier niet mee red.. Iedere mok is anders! Wat niet wil zeggen dat ik dit niet een heel mooi resultaat vind en er positief over ben! Helaas ben je zo niet erg overtuigend voor mensen die het medisch willen verklaren! Jammer...

Is er toevallig ook een onderzoek gedaan naar dit middel? Of verhalen van andere patienten? In ieder geval super dat je paardje nu lekker mokloos door het leven kan OK dan!

ik moest inderdaad ff goed terug lezen en vond bij jou niet waar ik op reageerde.... maar wel bij anne_GTI Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:49

Pellie schreef:
ik moest inderdaad ff goed terug lezen en vond bij jou niet waar ik op reageerde.... maar wel bij anne_GTI Knipoog

Lastig, lastig al die mensen die maar Anne heten Tong uitsteken Sorry!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:20

Dat is nou juist het probleem Cheveyo, hij weet niet eens dat zijn paard dit heeft. Hij heeft een heleboel paarden, waaronder de 2 Friezen die ik samen met een vriendin verzorg, ze waren allebei zwaar verwaarloosd en bang voor mensen, we hebben ze alweer aardig op kunnen lappen, maar dit gaat maar niet weg.
Ik heb inmiddels ook een pb gehad van iemand, en dat gaan we maar eens proberen Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 22:32

wat naar xxuto..hoop dat jullie het weg gaan krijgen! Succes met de behandeling!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:59

dankje! en jij ook hea! Lachen

bepske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:32

Jeetje wat een mok zeg... Ziet er nu alweer beter uit!
Wij gebruikten altijd droogzetters die ze voor koeien gebruiken. Dit werkte bij mijn merrie altijd erg goed..
Succes nog even!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:59

Pellie schreef:

In overleg met een DA is er ook vanalles mogelijk zonder dat je met allerlei zwaar chemische troep aan de slag hoeft maar die kan wel eerst een schraapsel eraf halen om te zien wat je moet bestrijden. Want je hebt zoveel verschillende soorten mok.

Ik heb van een DA ooit eens de tip gehad om een paard met ernstige mokbenen in een zuurkoolpakking te zetten. Werkte mirakel best voor deze soort van mok. (binnen een week over) Daarnaast gaf hij ook de tip om een mokpaard dagelijks een flesje bier te geven. Ook volkomen biologisch. Haha!

Ik weet niet wat voor DA jullie allemaal hebben maar die van mij wil graag dat het paard zo snel mogelijk beter wordt. En door eerst even te onderzoeken wat je moet bestrijden kan je dat gerichter doen.

Daarom miste ik de DA in dit verhaal. Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 23:59

Er zijn idd meer wegen naar Rome. Deze weg kan ook Knipoog. Uit ervaring met de mok bij de koudbloeden blijkt dat ze het echt niet redden om op te lossen. Niet erg maar voor mij o.a. een reden om er (nog) niet mee in zee te gaan. Ik heb het zo gedaan en zou het misschien de volgende keer net zo doen, zonder DA.
Het werkt super dus ik ben blij dat ik het zo gedaan heb, als het niet overging dan zou ik heus wel aan de bel trekken Knipoog. Echter moet je sommige dingen een kans geven. Ik hoef mijn DA niet te vragen of ze mok heeft, dat zie ik zelf ook wel. Net als mijn Tinker, ik zie zelf ook heel goed dat hij rasp heeft. Onze eerste kuur voor hem is bijna afgelopen en hij heeft er nog minimaal 1 nodig, daarbij is het ook nog eens goedkoper (altijd fijn meegenomen als het mogelijk is).

Zuurkool ga ik zelf van over mijn nek dus daarmee inpakken zou me niet lukken zonder braken Knipoog. Bier en tandpasta en verlopen olie etc etc zijn van die standaard oplossingen, in het rijtje bij de Betadine, Biotex, Acederm etc.

Naar mijn weten bestaat er droge en natte mok. Waar het vandaan komt kan de DA ook niet zeggen zonder dat hij mijn verhaal hoort. De reden weet ik zelf ook en daar kan hij in dit geval niet veel aan bijdragen. Bij een ander paardje kan het weer heel ergens anders vandaan komen natuurlijk, maar in dit geval weet ik het en was er al voor gewaarschuwd.

Licht chemisch blijft imo nog steeds chemisch Knipoog.

Bovendien heb ikzelf de DA niet gemist Knipoog. Ze is niet kreupel geweest, geen koorts, af en toe wat opgelopen kootjes maar that's it. Gewoon helemaal zichzelf zoals ik haar ken.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:43

Jeetje wat erg hee! Heb nog nooit gezien dat mok zo erg kon zijn! Het leek wel of het van al die middeltjes alleen maar erger werd. Heeft de mokcare toch goed geholpen!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:44

ik heb meerdere keren geprobeerd te bellen, heb het geld over gemaakt en gemaild, maar krijg nog geen respons. Hopenlijk krijg ik het spul snel, dan kan ik beginnen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:45

Lijkt idd dat het erger werd maar het proces van reinigen was gewoon net pas begonnen, er moest nog veel en veel meer uitkomen, wat dus ook gebeurde.

Ik heb er geen problemen mee gehad Trisca, heb het op een standje gekocht.
Waar heb je het besteld dan?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:47

via de site die jij gaf Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 13:50

ik heb er meerdere gegeven Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:52

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:54

oooooh geen woorden voor gelukkig dat het zo goed geneest....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 13:57

trisca schreef:

Maar dit staat op hun site:
Maak €29.95 over op rekening nummer 65.32.55.195 t.n.v. HippoCare Diever met vermelding van MOKCARE / naam en adresgegevens en de kuur word binnen 7 werkdagen bezorgd.

Mijn topic is van maandag 23 april en das nog geen 7 werkdagen geleden (na ontvangst van geld neem ik aan).

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:00

dat is ook zo. Vind het ook niet raar dat ik het nog niet in huis heb hoor...

Het is alleen dat ik wat info wilde en ze niet te pakken kan krijgen. Wilde vragen of ik het af kon halen en of er bij ernstige gevallen 2 kuren besteld moeten worden.

Vind het raar dat ik geen reactie krijg..

We wachten wel af. Ze hebben gister het geld gekregen denk ik Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:01

Ohw oke, dat begreep ik niet zo Knipoog.
Ik zou lekker eerst 1 kuur doen, of is het net zo erg als het paardje in dit topic?