Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ans schreef:grrrr wat duurt de DA lang
QTdarling schreef:Beste Ans,
Marigold had het op de vorige pagina over Grass Sickness.
Ik heb een paard gekend die dat ook had en vind het niet eens zo'n gekke optie.
Het is een ziekte die veel bij volbloeden voorkomt (vooral racepaarden). hier is weinig (niets) aan te doen en is ook niet vast te stellen door een onderzoek.
Misschien moet je het een googlen en met jouw paard vergelijken (voordat ik allemaal nare dingen erover ga neer zetten).
Als je er meer over wilt weten hoor ik het wel.
fjordido schreef:jouw paard vertoont symptomen van een allergische reactie. De mok sterkt mij in deze conclusie.
Als oorzaak kan je denken aan voedselovergevoeligheid, insectenbeten (denk ook aan rupsen), contacten met (stekende) planten, temperatuursverschillen, medicamenten (antibiotica, pijnstillers, vaccins), atopie of stress.
Je paard heeft kans op een complicatie: anafylactische shock. vraag je DA om je de symptomen daarvan goed te beschrijven en je daarvoor een middel te verstrekken indien het zich voordoet zodat je hem dan zelf kan spuiten.
probeer goed bij jezelf te inventariseren wat de veranderende omstandigheden zijn geweest. elimineer deze dan.:
ander voer?
ben je hem knoflook gaan voeren?
olie?
appelazijn?
nieuwe liksteen?
nieuw strooisel?
nieuwe antiklit spray in gebruik genomen?
nieuw smeersel?
kalmerend middel?
ongedierte in de stal?
enz
laat ook de hoefijzers verwijderen (als hij die heeft)
kijk zijn schacht na
trouwens, laat hem voor de zekerheid ook testen op Onchocerca worm (Onchocerca Cervicalis) (Mugjes zijn hier de tussengastheer. Door een muggenbeet kunnen larven in het paard terechtkomen en deze problemen veroorzaken). vraag of de test die je al hebt laten doen hierin voorzag.
verder zijn er andere oorzaken mogelijk, zoals een tumor, maar in eerste instantie denk ik aan het bovenstaande.
Ans schreef:Ook ik hou niet van dat geruzie en kan ik nu helemaal niet gebruiken.
Ik waardeer van iedereen hier haar/zijn reactie en alle reacties zijn welkom.
Ik had al een tip op mijn stalling gehad om eens kontakt op te nemen met iemand die een reading kan doen.
Ikzelf heb/had hier helemaal geen ervaring mee en heb er wel over na zitten denken, maar was nog te druk met andere dingen.
dat zij het gevoelsmatig nodig vond om het hier in het topic te plaatsen omdat het gister de enige manier was om kontakt met mij op te nemen omdat mijn account op non-actief stond, dan is het niet anders.
Nogmaals ik waardeer van ieder zijn/haar reactie en dat ook van de reading ook al was het schrikbarend nieuws.
we corresponderen nu ook gedeeltelijk via pb, ook omdat ik helemaal niks van readings afweet.
groetjes Ans
grrrr wat duurt de DA lang
Tyrza schreef:Daar is ook niets mis mee. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch eerst naar de reguliere geneeswijze. Zeker in een dergelijke noodsituatie