woeliej schreef:Ik de bak is hij wel braaf maar met buitenrijden, en dan met name op de terug weg gaatie vreselijk lopen renne en zichzelf helemaal opfokken als die van mij stappen moet, want hij is na zo'n rit zeiknat, en dat is dus puur alleen vanwege de terugweg. We moeten namelijk 1 weg over en het is daar nogal achteraf gelegen dus de auto's rijden daar hard, dus als hij dan zo opgefokt doet en niet al te best meer naar de rem luistert...
en in de wei (staat alleen, met zicht op heel veel andere) schijnt die ook heel erg veel te rennen en te bokken, dus ja ik weet het niet.. Is dat teken van te veel eten?
Hij is ook wat aan de dikke kant maar dat is nog van de vorige eigenaar, sterker nog toen was hij nog veel dikker maar in het begin kreeg hij ook minder brok, is van de laatste maand dattie meer krijgt
en kan iemand mij het nut van muesli uitleggen?
dat willen rennen op de terugweg van een buitenrit heeft weinig met voer te aken
meer met het feit dat je op de terugweg bent , en dat weet je pony ook maar al te goed
dat is iets wat je rijtechnisch moet gaan op lossen
niet met meer of minder voeding
en het in de wei rennen en bokken, sja het dier staat op de wei, met uitzicht op anderen
vrij veel paarden zullen dan nogal eens flink aan het rennen en bokken slaan , is logisch, want hij kan de anderen wel zien , aar hij kan er niet bij , en dat is wat hij waarschijnlijk wel graag wil...bij anderen staan
ik denk dta je kwa brok op zich best goed zit, zeker omdat je je pony best wat rijd in de week , dus hij heeft wel voldoende energie nodig om te kunnen werken
het nut van muesli, sja het is ene krachtvoer, net als brok
alleen zitten er minder ballast stoffen in (over het algemeen) dan in brok
en het is vaak op basis van ontsloten granen etc wat makkelijk te verteren is en door de melasse die in veel mueslies zit eten ze het graag
enb het stukje "het ziet er zo lekker uit " werkt ook , maar dan vooral bij de eigenaren van het paard