Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:51

Ik weet hoe moeilijk het voor je is en hoe machteloos je je voelt, ik heb in dezelfde situatie gezeten.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:52

Wat heb je toen gedaan?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:53

Djesseka schreef:
Ik opende dit topic niet om dit soort kritiek over me heen te krijgen. Ik heb gedaan wat ik kon, ik hou van dat paard en maak me zorgen.

Als je je zorgen maakt bel dan je da en betaal zelf voor de kosten voor hetzelfde geld moet ze op de foto omdat er anders wat onherstelbaar beschadigd blijft!
Tis een levend wezen met pijn,maybe kan de da haar wel pijnstillers geven!
Jij neemt ook een asprine als je je kopzeer hebt en je kan met niet wijsmaken als jou been er raar bijhangt dat je dan ook niet naar de dokter gaat Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:55

Wij hebben een lijst in de stal hangen met Dierenartsen . Bij ons is de afspraak als er iets ergs is word eerst de Dierenarts dan pas de eigenaar gebeld.Ik roep ook altijd dat ik de dierenarts liever een keer te veel als te weinig betaald.
Gelukkig staan bij ons de spijlen zo dicht op elkaar dat er geen hoeven doorkunnen.Ik ken nog zo'n verhaal van een paard dat met zijn hoef door de tralies heeft gezeten,die heeft er een gebroken been aan heeft over gehouden.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:56

Nou dat je daar over moet nadenken??

Wij hebben dit ook gehad en heb meteen gebeld niet denken maar doen het is een een levend beest geen ding.

@silvana
Bij ons was er niks meer aan tedoen en kreeg een spuitje
Laatst bijgewerkt door X__Hardc0re_ op 05-11-06 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:56

Boos! owwww, sommige mensen...... Boos! is dat beter?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:58

Ik wil wel even zwart op wit hebben dat het hier NIET gaat om de kosten. Al moesten we met z'n drieën in een caravan gaan wonen, dan nog. Het is puur het feit dat het paard goed overkomt en niet blijkt aan te geven dat er iets echt mis is nu. Dat is de rede voor hun om tot deze beslissing over te gaan.

@ silvana: De spijlen staan bij ons een cm of 9 uit elkaar, de hoef van de merrie heeft een doorsnede van zeker 13 cm.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:00

Helaas blijf je het voor de eigenaar opnemen, jammer.

Want een pijnstiller is wel het minste wat je deze merrie zou gunnen..... Maar vreemd dat deze eigenaren het beter weten dan iemand die er 6 jaar voor op de uni voor heeft rondgelopen....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:00

Mijn veulen stond bij een man die zijn paarden niet goed behandelde om het maar netjes te zeggen,1 pony werd zelfs verhuurd waarvan de veearts zij dat beest hoort niet meer te leven.Een groot paard waarvan de hoeven eronder vandaan waren gereden,en nog meer leed.We hebben toen met nog een paar mensen regelmatig aan gegeven dat dit zo niet kon,er moest een veearts komen als dat nodig was.Maar de veearts kwam niet meer want de boer had nog rekeningen open staan, echt ik kan er een boek over schrijven maar ik heb altijd op mijn manier toch nog geprobeerd sommige pony,s te helpen.1 pony had zich verwond aan een egg en je zag de kogel zitten bij zijn achter been,de boer kwam schold de pony kapot en zette de slang erop(bbbbbbbrrrr).Dat beest werd gelukkig geleased door mensen dus die bleden de veearts.Je kan eigenlijk niks doen maar ik wordt nog altijd boos op zulke eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:01

je hoort dingen kraken
Bewegingen met de achterhand die een paard niet hoort te maken
Het paard ligt kreunend, instructrice denkt dat hij van binnen dood bloed
Helemaal open en dik plus een dikke buik..maar ze geeft een goede indruk Verward

ja klinkt echt dat het niet over het geld gaat.... Verdrietig

tienus63

Je kunt rustig een goede DA bellen en het hele verhaal doen.

Vergeet vooral niet jouw lastige situatie uit te leggen. Wie weet kan hij je geruststellen of neemt hij zelf polshoogte bij het paard en/of eigenaar.

Ik durf te wedden dat de telefonische informatie niet betaald hoeft te worden, wat er daarna gebeurd, tja, dat zal natuurlijk betaald worden.
Maar als de eigenaar geen medische behandeling wil en jij kunt (wilt of mag het) niet betalen dan houdt het op.

Gewoon de DA bellen!!!!
Zoals ik al eerder zei, het is echt wel een situatie waarin een DA op z'n minst geraadpleegd moet worden.

Succes ermee.

En kunnen we verder even rekening houden met TS, zij voelt zich waarschijnlijk in een hoek gedrukt door de eigenaar, stalhouder, bokkers en zichzelf!!!
Ze is 17! Op zich natuurlijk een leeftijd waarop je normaal gesproken van je afbijt; tenminste in normale situaties.
Dit is geen normale situatie, zij is gek met dat paard en is natuurlijk bang als zij teveel "doordramt" bij de eigenaar over de DA, dat zij niet meer kan rijden.

Wie weet hoe we zelf zouden reageren als wij afhankelijk van een ander zouden zijn om paard te kunnen rijden.

Tuurlijk, geen hand vol maar een land vol verzorgpaarden, maar zij is stapel op deze beide. En die zullen voor haar wel onvervangbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 05-11-06 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tien

Djesseka schreef:
Het is puur het feit dat het paard goed overkomt en niet blijkt aan te geven dat er iets echt mis is nu. Dat is de rede voor hun om tot deze beslissing over te gaan.

Dat zegt overigens niet altijd dat er niks aan de hand is.

Maar rot voor je dat je eigenlijk alleen maar toe kan kijken Ach gut
Ik hoop dat het helemaal goed komt, succes!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:03

Hm jeetje zeg, wat verschrikkelijk om een paard zo te zien hangen. En kennis van me heeft haar paard ook ooit zo aangetroffen, met zijn achterbeen tussen de tralies. Gelukkig bewoog hij helemaal niet meer, hij begon niet te trekken ofzo. Snel de tralies door gezaagd en er was niks aan de hand.
Ik hoop dat het met dat paard ook allemaal goed komt. Maar ja, jij bent dus niet degene die verantwoordelijk is voor het paard. Het lijkt me wel een moeilijke situaite. Heb je het er wel met de eigenaar over gehad? Een paard in een stal zetten hoort niet echt bij de natuur zijn gang laten gaan geloof ik, en als het paard dan in de problemen komt zou ik er toch een dierenarts bij willen. Ik wil jou hier niet mee aanvallen ofzo hoor, maar de eigenaar zou er toch beter even over na kunnen denken of er echt geen dierenarts bij hoeft te komen.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:05

runningkawa schreef:
je hoort dingen kraken
Helemaal open en dik plus een dikke buik..maar ze geeft een goede indruk Verward

Had ik het toch ook goed gelezen. Lijkt me toch echt iets om boos over te worden.... Boos! Hoe dom kun je zijn Boos!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:05

Ik hoop dat jullie nu genoeg je frustratie kwijt zijn, zodat het een beetje vriendelijker wordt hier.

Ik wil iedereen die het goed bedoelt en die me probeert te helpen heel erg bedanken.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:06

runningkawa schreef:
je hoort dingen kraken

hier ben ik het mee eens,als je zelf al deze dingen had(oke achterhand word dan achterwerk)ging je dan zelf niet na de arts?
Dat ze nu een goei indruk geeft hoeft niks te zeggen.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:07

Djesseka schreef:
Ik hoop dat jullie nu genoeg je frustratie kwijt zijn, zodat het een beetje vriendelijker wordt hier.

Ik wil iedereen die het goed bedoelt en die me probeert te helpen heel erg bedanken.

frustratie?
tis geen frustratie van mij kant hoor ben alleen maar boos aan het worden dat je niet veder nadenkt,als je paard zich zo grdraagt dan heeft die gewoon een da nodig en is het gewoon ego als je het niet doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:09

Hoe kunnen wij je helpen?
Dat kunnen we niet.

Het enige wat ik kan zeggen is, ik hoop dat je met zulke instructrice niet leert dat dit de gewone gang van zaken is.
Dat je door de reacties in dit topic in ziet dat de instructrice en de fokker wel reageren om het geld, want dierenliefde is er geen te vinden.
Ik vind het jammer dat je hun steeds beschermt, want ze zijn echt geen paarden waardig.
Ik vraag me dan echt af hoe je hun goed kunt praten.
Ik neem aan dat je dit toch ook niet vind kunnen?

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:09

Snap eigenlijk niet waarom je hier een topic opent. Als je nu begon over hoe je je staleigenaar kon ompraten om de DA te bellen maar dat blijft uit. Je neemt zelf ook geen initiatief daartoe. Je hoorde botten kraken, vraagt aan ons of we nog iets anders weten dan de DA en neemt het tot mijn grote verbazing nog voor de staleigenaar op ook. Sterkte met de merrie, hopelijk knapt 'de natuur' het zaakje voor je op.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:16

wat erg!
ik had gewoon de DA opgebeld en had dan maar even sch..t aan de andere.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:17

Is er niemand anders waar ze wel naar luisterd, dus die haar wel kan over halen? Ik zit hier met kippenvel alles van vroeger komt weer naar boven.Dierenbescherming kan die niks doen, ik zeg maar wat je weet maar nooit.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:18

runningkawa schreef:
je hoort dingen kraken

Inderdaad, érg vreemd verhaal. Hoe kun je na dit ook maar een seconde twijfelen aan het niet bellen van een DA. Dat is toch gewoon het eerste wat je doet.
Bah zoiets zou bij jullie eens moeten overkomen.
Dat je instructrice op de grond ligt, been hangt er bij zoals het niet moet, je hoorde vanalles kraken, je denkt dat ze dood bloed.
Ambulance heeft ze niet nodig. Wat kunnen die mensen nou doen voor haar. Een dokter kan ook niet door de buitenkant heen kijken en pijnstillers zorgen er alleen maar ze haarzelf overbelasten. Dus k laat dr maar gewoon liggen Koe

oja wat ik er nog bij wil voegen is dat ik het dus erg wreed vind dat geen van jullie de dierenats gebelt heeft. Ik ben ook een verzorgster. Maar als ik mijn verzorgpaard zo aan zou treffen is het eerste wat ik doe de hele DA lijst afbellen!
Laatst bijgewerkt door o0marije0o op 05-11-06 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:21

Wat vreselijk om dit mee te maken zeg! Ik zal heel hard voor e duimen dat het weer goed komt. Maar het ziet er dus al wat beter uit? Heb niet helemaal doorgelezen, maar aan de laatste reactie in de quote te zien...
Veel succes en sterkte!
Groetjes, mij

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:24

Dankjewel, Pluttersput.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:24

wat erg zeg om dit mee te moeten maken!! En inderdaad je staat machteloos, maar ik zou ook als ik jou was een DA bellen en het verhaal uitleggen!

Als ik de fokker en de instructrice was had ik alla minuut een DA erbij gehaald en zonodig foto's laten maken, maar als er zoiets met je paard gebeurd kan je het toch niet aan gaan kijken? En van buiten kan het er nog zo positief uitzien maar je kan niet naar binnen kijken en misschien ligt het daar wel helemaal overhoop ook al maakt ze een goede indruk op jullie misschien heeft ze iets ernstigs wat niet veel pijn doet op de manier waarop ze zelf haar been neer zet maar dan kan het alsnog harstikke ernstig zijn!

En wat ik begrijp is het een jong paard straks groeid er door dit iets helemaal verkeerd ofzo.

Sorry maar ik snap het echt niet hoe mensen zo dom kunnen zijn om er dan geen DA bij te halen ik vind dat echt dierenmishandeling!! Blijkbaar geven ze erg weinig om het paard en hebben ze zo iets als het maar niet te veel geld kost en mocht het dier toch dood gaan voor die 10 anderen.

Maar ik val jou er niet op aan omdat jij gewoon weinig te zeggen hebt erover, maar bel alsjeblieft de DA op en ga nog eens met die mensen praten dan heb jij gedaan wat je kunt doen.