kent iemand deze "behandelingsmethode"?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: kent iemand deze "behandelingsmethode"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:20

ALS JOUW GEVOEL GOED IS BIJ DEZE MAN, GEWOON DOEN! en anders bel je een keer het trainingscentrum van antoine op en vraag je of ze een da i d buurt weten die jou goed helpt!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:06

ik ben zelf tevreden over een osteopaat in belgie en dat is frank dirckx. heb hem een paar keer laten kopmen en mijn atactische paard mag nu weer bereden worden dankzij hem. wil je meer weten even pm'en

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 09:34

Bedankt nogmaals voor de nuttige tips!
Inmiddels is me deze week duidelijk geworden dat er met Ignis niets mis is : Hij is supersnel en vinnig de laatste dagen. Dus ik vermoed dat dit met het weer te maken zal hebben.
Gisteren liep hij zo vlot en snel dat ik er schrik van kreeg : maar wat voor mij snel lijkt ( omdat ik dat slakkegangetje gewend ben) is voor de toeschouwer een vlot dravend paard.
Volgens mijn vriend was het nu pas mooi om naar te kijken.
Hij was ook op zijn bit aan het kauwen en liep al n beetje nageeflijk, met een gewoon contact op de teugels.

Het is een grote aanpassing!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:00

FlashyFreddy schreef:
Inmiddels is me deze week duidelijk geworden dat er met Ignis niets mis is

Dat is een hele gevaarlijke uitspraak omdat je nooit weet of er niets mis is. Ze kunnen in ieder geval niets vinden.

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:07

Katja schreef:
FlashyFreddy schreef:
Inmiddels is me deze week duidelijk geworden dat er met Ignis niets mis is

Dat is een hele gevaarlijke uitspraak omdat je nooit weet of er niets mis is. Ze kunnen in ieder geval niets vinden.

dat vind ik een hele goeie van je Katja!

een paard is namelijk zo gedienstig dat hij zichzelf kapot loopt voor zijn ruiter en je bent er pas bij als het te laat is.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 10:11

Maar vorige week de dierenarts en deze week een gediplomeerde osteopaat??
Wat kan je dan nog meer doen? Wie kan ik er dan nog meer bijhalen?
Als zij hem beiden grondig onderzoeken en niets vinden...dan vermoed ik ook wel dat hij fysiek gezond is. En Ignis spreekt nog altijd geen nederlands dus kan het me ook niet vertellen Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:24

vind dit wel een hoop gepreek pro-abd hoor...
TS; ieder zijn eigen vak; heb je het idee dat het in de spieren zit dan de fysio, denk je eerder aan een beklemming dan de osteopaat, denk je aan echt medisch dan de da, en voor je zadel is alleen de zadelmaker kundig genoeg om het te kunnen beoordelen. Het ineens vlotter zijn na verleggen kan ook ontduiken van pijn zijn?

Qua instructie; kun je niet een beetje rondvragen her en der (bv op wedstijden, ga gewoon eens kijken) bij wie anderen lessen? Stiekempjes heb ik het idee dat goede instructie zichzelf niet hoeft aan te prijzen omdat die snel genoeg klanten hebben. Als een instructrice zelf achter klanten aan moet jagen (bv dmv zoekertjes) dan vraag ik me persoonlijk snel af wat er aan de hand is... Iedere jan/janet eikel kan zichzelf instructeur noemen en les gaan geven hoor!

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 10:32

delerium schreef:
Qua instructie; kun je niet een beetje rondvragen her en der (bv op wedstijden, ga gewoon eens kijken) bij wie anderen lessen? Stiekempjes heb ik het idee dat goede instructie zichzelf niet hoeft aan te prijzen omdat die snel genoeg klanten hebben. Als een instructrice zelf achter klanten aan moet jagen (bv dmv zoekertjes) dan vraag ik me persoonlijk snel af wat er aan de hand is... Iedere jan/janet eikel kan zichzelf instructeur noemen en les gaan geven hoor!

Ik heb haar zoekertje idd gevonden op een site maar haar gegevens ook gekregen van de directeur van Syntra, waar instructeurs opleidingen volgen. Zij woonde ook dicht in mijn buurt.
Ze heeft me bij de eerste les haar referenties laten zien.
Ze werkt ook op een dressuurstal, rijd Z niveau met haar paard,heeft momenteel een volle agenda,...dus ik vermoed nu wel dat ze goed genoeg zal zijn om les te geven.
Ik voel me ook goed bij haar lessen dus ben ik niet echt van plan weeral maar ns te veranderen. Knipoog
Op mijn stal krijgen nog n hoop mensen lessen : ik heb eens gaan kijken naar die lessen en die mensen hun agenda zat al vol...ja dan moet je wel n andere, en voor mij goede , oplossing zoeken.

ik heb de DA al laten komen dus medisch is het niet.
ik heb de osteopaat al laten komen dus beklemming is het niet.
ja de fysio is nog niet langsgeweest : die kan ik misschien ook nog eens laten komen...
En ik ben van plan op korte termijn een nieuw zadel te kopen dus de zadelmaker moet ook nog langskomen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:39

weloverwogen keuze dus voor instructie, sorry, had even gemist dat je nu wel de goede hebt, top!

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 11:27

vincenza schreef:
heb je eventueel rijfoto's dan kan je ze hier plaatsen of pm me even kan ik er naar kijken, geef nl zelf ook les.

Ik heb uit filmpjes nog wat rijfoto's gevonden, vandaar niet zo superduidelijk.
Maar je ziet wel zijn speciale houding :

Vooral de stapfoto is echt typerend : het is nu al wel beter...

Afbeelding
Deze is genomen eind augustus.

Afbeelding

Afbeelding
Deze is begin juli genomen.

Ik weet dat mijn houding te wensen overliet : deze foto's zij nallemaal voor ik prive les kreeg.
Dus knikje in ellebogen,handen veel meer dragen, niet te ver naar voor zitten, beenligging,...
Dat is nu allemaal, gelukkig, al een pak beter Knipoog

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:59

hoi ik denk dat jij heel erg op de gopede weg zit
je doet er i i g aaalles aan, top!

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:00

delerium schreef:
vind dit wel een hoop gepreek pro-abd hoor...

wat bedoel je hiermee?

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:55

Piet Struyven, blijf daar van weg!!! Hij spreekt telefonisch een prijs af, en vraagt nog een hoop kosten bij ter plaatse. Hij behandelt zogezegd accupunctuur maar gebruikt naalden van gewone spuiten, dikke naalden dus, en patst die in je paard bij de gewrichten en pezen.
Mijn paard had de week nadien een gewrichtsontsteking op het spronggewricht, 400 euro kosten om het te laten behandelen.

Hij weigert ook enig degelijk gesprek, arrogant en stuurt direct deurwaarder. Niks is zijn fout.
Hier was ik 554 euro kwijt om twee paarden te laten behandelen en 4 paarden te laten inenten.
Nog nooit van mn leven heb ik zoiets meegemaakt!!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:54

Omdat dit een oud topic is, dat volgens de huidige regels over het delen van ervaringen niet toegestaan is, komt hier een slotje.