Knoflook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kuiken

Re: Knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:45

Mijn DA raadde af om knoflook te geven, het is niet goed voor de lever van het paard.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:48

corine1981 schreef:
Ojhw, de percentages zijn puur hypotetisch... voor iemand daar over mocht vallen Tong uitsteken

Helaas zijn de precieze percentages niet bekend. Wel denk/gok ik dat het minder dan 5% is Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:48

Kuiken schreef:
Mijn DA raadde af om knoflook te geven, het is niet goed voor de lever van het paard.

Blijkt maar weer dat elke DA iets anders beweert, maar dat wisten we al... Clown

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:49

Ik geef zelf knoflook, maar vind wat Arabesk hier plaatst toch wel interessant. De werking van knoflook bij mensen is toch dat het het bloed zuivert? Is het bloed van paarden zo verschillend in samenstelling?

M'n paard is in ieder geval wel beschermd tegen vampieren! Clown

Er wordt trouwens wel gezegd dat knoflook goed is voor paarden (even buiten de discussie of het wel of niet zo is). Zo haalde ik deze informatie net van paarden-kruiden.nl:
Citaat:
Weerstand, een gezonde huid, gezonde luchtwegen en een goede bloedsomloop. Ook effectief in de zomer tegen vliegen

Knoflook is een van de oudst bekende kruiden, het is een krachtig alteratief, belangrijk voor het herstel van de eigen lichaamsprocessen.

Het is een natuurlijke anti biotica met een enorm voordeel dat het in staat is ziekten te reduceren.

Het is de grootste preventie voor ziekten.

Knoflook is effectief tegen Staphylococcus, Streptococcus, Brucella, Salmonella en diverse andere bacteriën zo ook tegen wormen.

Knoflook is rijk aan zwavel en bevat ook zink, selenium, ijzer, koper chroom, borium, molybdeen. Het reinigt en zuivert het bloed.

Knoflook werkt tevens spijsvertering bevorderend en zorgt voor een goede balans in de darmflora.

Knoflook wordt wereldwijd preventief aan paarden gegeven tegen infecties vooral tegen luchtweginfecties in combinatie met mierikswortelpoeder.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:49

Schimmelig schreef:
Kuiken schreef:

Blijkt maar weer dat elke DA iets anders beweert, maar dat wisten we al... Clown

Blijven mensen Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:50

Daar heb je een heel belangrijk punt (ben ik bang), hehe Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:00

het spijt me ik zie nergens 'uit proeven met twee groepen paarden, dubbelblind onderzoek, is gebleken dat bla bla werking bla bla'

er wordt alleen teruggegrepen op 'vroeger' en er wordt gestrooid met 'medicinaal'

Dit zijn dus precies die verkooppraatjes waar ik zo op tegen ben. Er worden dingen gesuggereerd: "Kort geleden ontdekten Argentijnse wetenschappers dat hoofdluizen een hekel hebben aan de geur van knoflook." Dus Verward is het ook goed tegen vliegen ofzo? Dit is een loze kreet en slaat niet op de toepassing van knoflook voor paarden.

Dat knoflook goed is voor mensen betekent nog niet dat het ook zo voor paarden is. Wij kunnen bijv. ook niet tegen gras.

Dit gedeelte:

Wetenschappers vermoeden dat de positieve werking van knoflook onder andere te maken heeft met de stimulatie van de activiteit van een leverenzym voor plaatselijke en algehele ontgifting van het lichaam. Bij effectieve doses treden geen bijwerkingen op. Momenteel houden wetenschappers zich zelfs bezig met onderzoek van knoflook als middel tegen AIDS, ME en andere ziekten van het immuunsysteem

gaat over mensen en NIET over paarden

en nergens zie ik concrete cijfers en resultaten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:05

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:15

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:20

nogmaal Schimmelig, dat zijn cijfers voor MENSEN niet voor paarden!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:28

Arabesk schreef:
nogmaal Schimmelig, dat zijn cijfers voor MENSEN niet voor paarden!

Als knoflook goed voor bv. 'het hart' is. In wat verschilt een paardenhart in dat van een mensenhart? De harten hebben beiden kamers en boezems etc...
Wie gaat er nou miljoenen dollars in een onderzoek voor 'de werking van knoflook op paarden' stoppen Verward
Ik denk dat je op deze cijfers nog even moet wachten... Lachen

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:08

het maakt mij allemaal niet uit, ik vind het een beetje overdreven allemaal hoor, het werkt bij ons uitstekend,misschien baat het niet bij sommigen, maar het schaad in ieder geval ook niet, een paard blijft een paard, en als je hem nergens aan blootstelt zal het paard binnekort nergens meer tegen kunnen... weerstand van likmevessie

beau_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:05

van mijn (paarden Tong uitsteken)homeopaat, kreeg ik een flesje pure knoflook, waar ik de eerste paar keer ruiken letterlijk bijna van over me nek ging (en geloof me ik kan heel wat hebben hoor..) tegen de vliegen, dus ook tegen zomereczeem vliegjes Haha! .
maar ze vertelde ook dat de hoeveelheid knoflook wat in suplementen zit gewoon te weinig is om vliegen af te weren, dus denk ik ook geen schade aanricht. (zoals ik heb bijv. appelazijn met knoflook, maar dat werkt gewoon bijna niet..)

maar ik geef t/m oktober 1 druppeltje op een broodje per dag.

maar zeker met die pure knoflook moet je niet gaan EXPERIMENTEREN!

en ik denk dat als het zo schadenlijk is, veel bedrijven het niet zullen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:29

Ach.
Dit soort topics lopen altijd uit tot discussies, waarin iedereen z'n eigen standpunt heeft - ongeacht oftie klopt of niet - en zich hierbij houdt.
Beetje nutteloos, anders moet er maar een apart discussietopic worden gestart Rolleyes ? TS vraagt hier alleen naar prijsetc.