zou je Reiki toepassen bij je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: zou je Reiki toepassen bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:26

ik heb ook reiki laten toepassen op mijn pony door een reikimaster van een groep....nou ik geloof niet snel in dingen maar gelijk de eerste dag dat hij reiki had gehad was er vooruitgang te zien...
t is niet te geloven wat dat doet met paarden...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:36

Heb geen idee wat het allemaal is enzo en wil me er liever niet in verdiepen.
Zoals ik hier lees lijkt het wel ocult achtig. Clown
Niet aanvallend bedoelt. Clown

Is het niet zo dat als je er in gelooft het werkt en anders niet?
Zomaar vraagje....... Cool

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:49

Dieren kunnen niet geloven, dus dat zou nog niet verklaren waarom dieren er over het algemeen goed op reageren, mariekie.
En de reacties die je bij dieren ziet zijn soms echt verbluffend.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:53

Ik bedoel dat als je er zelf in geloofd.........

Blijkbaar snap je mn vraagstelling niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:01

Moet de gever er dan in geloven om het te laten werken? Of de ontvanger? Of allebei?

Dan nog heb ik reacties gezien bij dieren (toen ik zelf nog niet wist wat reiki was en dus ook niet wist of ik 'erin moest geloven of niet') die duidelijk laten zien dat er 'iets' is wanneer iemand reiki geeft.
Ik heb een chagrijnig paard, dat op stal altijd lelijk deed, heel voorzichtig richting de reiki-gevende handen zien gaan, er aan snuffelend en helemaal op zijn gemak rakend. En dat terwijl de eigenaar absoluut niet gelooft in reiki of wat dan ook.

Dat bedoel ik met dat dieren wel echt reageren, niet omdat ik geloof dat ze dat doen, maar omdat ze het ook echt doen. En daarom denk ik dat het niet een kwestie is van geloven of niet geloven.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:16

Okee bedankt voor je antwoord.
Zoals je zelf al zei : Je wist eerst ook niet wat het was en of je er in moest geloven. Clown

Ik zit met de zelvde vraag.
Vandaar dat ik er meer over wil weten ongeacht of ik het daadwerlkelijk ga toepassen Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:34

runningkawa schreef:
Zo is mij dat niet geleerd
Reiki 1 was met hand oplegging, dus iRL Lachen

Reiki 2 was leren energie op afstand te geven

Maar het kan best dat niet iedere reiki master hetzelde programma volgt

zo heb ik het ook geleerd inderdaad maar stuurde ook zonder 2 met foto's. het werkte inderdaad wel.

die directe weerstand/twijfel/toegang voel ik echt niet hoor als ik de vraag stel, bij dieren op afstand sturen. pas wanneer ik bezig ga voel ik het.

mariekie, klinkt nogal tegenstrijdig: je er niet in willen verdiepen en toch meer willen weten Haha!

maar over het geloven, voor ik met reiki kennis maakte wist ik van magnetiseren en dat dit ook werkte. pas toen ik de reiki zelf daadwerkelijk ging toepassen en resultaat zag, wist ik dat dit ook werkte.
maar als je eenmaal ingewijdt bent, stroomt de energie altijd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:12

Ik geloofde niet in magnetiseren.
Voor mij eigenlijk hetzelfde als reiki.

Maar door een voorval met Kawa kon ik niets anders meer dan geloven Lachen

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:03

@ runningkawa, wat gebeurde er dan? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:31

ik heb bij verschilende mensen gezien dat Reike werkt (zowel 'gelovenden als niet gelovenden'). Daarom wil ik het heel graag leren, maar ik heb geen idee hoe ik erachter kan komen waar, en dan ook op een goede manier.
ik heb al eerder hier gehoord; zorgen voor een goede Reikimaster die aangesloten is bij een vereniging. maar is er iemand die mij hierover meer kan vertellen?
wat voor vereniging bijvoorbeeld? (ik woon in de buurt van Gouda, als er mensen iets in de buurt weten) Bloos Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:53

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:05

Wat doe je precies met reiki? Leg je je hand gewoon op het paard en dan? Denk je iets ofzo, of is dat iets wat vanzelf gaat Nagelbijten / Gniffelen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:11

knolliepower schreef:
Wat doe je precies met reiki? Leg je je hand gewoon op het paard en dan? Denk je iets ofzo, of is dat iets wat vanzelf gaat Nagelbijten / Gniffelen

http://reiki.spirituelejongeren.nl/
En lang leve google... Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:36

als je eenmaal bent ingewijd dan stroomt de energie vanzelf maar je kan het wel sturen dmv concentratie en gedachten Ja

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:05

wat is nou eigenlijk het verschil tussen reiki en magnetiseren??!! (ik kan ook 1 van de twee, maar weet niet welke heb er nooit een cursus voor gevolgd ofzo, maar kan pijnen wegnemen voel mijn handen dan tintelen/ warmworden en weet ook automatisch waar ik mijn handen op moet leggen weet niet waarom)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:22

Mij is verteld dat mensen zonder een cursus magnetiseren en mensen met cursus reiki geven.
Maar beide komt op hetzelfde neer.
Energie geven aan die persoon/dier die het nodig heeft

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:25

We hebben er in maart een veulen mee gered. Ze had veulenziekte 40% kans op overleving. Reiki homeopathie en medicatie toegepast. De 1e dag liep ze op 2 benen. De 2e dag weer op 4. DA stonden er versteld van zo snel

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:07

runningkawa schreef:
Mij is verteld dat mensen zonder een cursus magnetiseren en mensen met cursus reiki geven.

Ja
Klopt.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:16

Pellie schreef:
als je eenmaal bent ingewijd dan stroomt de energie vanzelf maar je kan het wel sturen dmv concentratie en gedachten Ja

Kan je mij dit uileggen?

Ingewijd????
Lijkt wel op een beetje creepy Nagelbijten / Gniffelen

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:54

runningkawa schreef:

maar is iemand die magnetiseerd dan minder sterk dan iemand die reiki doet??? of is dat dan iemand die het niet is verleerd?? (stond ook ergens in dit topic) want ik heb nooit een cursus gevolgd, maar kan wel dingen met mijn handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:08

Die persoon is het nooit verleerd
Dus zeker niet minder sterk Lachen

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:10

Ik zou zeker Reiki toepassen op mijn paard! Mijn ouders zijn allebei master, zelf heb ik helaas alleen nog maar Reiki 1, maar dieren reageren erg goed op Reiki. Als ik mijn moeder soms bezig zie met de paarden op de manege, is het zeker een aanrader. Want ook dieren reageren hierop, dus zeker doen!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:25

runningkawa schreef:
Die persoon is het nooit verleerd
Dus zeker niet minder sterk Lachen

ik ben kan dan dus magnetiseren, maar kan dat niet bij iedereen lijkt t wel. als mensen t niet geloven dan blokkeert er wat en lukt het niet. als mensen er wel in geloven lijkt het wel te lukken. Ik kan kleine pijntjes dan weghalen (hoofdpijn buikpijn enz.) ik heb laatst een vriendin met een wiplash (of hoe je dat schrijft) behandeld en wist precies waar ze pijn had. ik had het gevoel dat ze ook in haar linkerknie pijn had en vroeg dat aan haar, maar zij beweerde het in haar rechterknie te hebben. na een tijdje zei ik tegen haar dat ik dat vreemd vond, omdat het leek alsof mijn handen bij haar linkerknie veel meer deden dan bij haar rechterknie en toen zei ze dat ze me had uitgeprobeerd en dat ze idd last had van haar linkerknie. ik heb haar pijn wel kunnen verlichten, maar de volgende dag krijgt ze haar pijn weer terug, ze is ook heel moe na een behandeling. komt dit jullie bekend voor????

Gea_Fille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:32

Mijn moeder geeft ook reiki, volgens mij heeft ze 1 en 2 en dan iets?
Er komen hier ook vaak mensen die dan reiki krijgen, ze heeft er al een paar geholpen, ze heeft nu ook iemand met een hernia, maar ze zei ook tegen die man, ik kan alleen de pijnverlichten weghalen kan je het niet.
Die man loopt nog steeds bij mijn moeder en wordt binnenkort geopereerd aan zijn hernia, hij heeft veel minder last ervan gekregen sinds mijn moeder dat bij hem doet, maar hij wil hem toch weglaten halen,

Op mijn pony heeft mijn moeder nog nooit reiki gebruikt, maar dat komt ook doordat ze gewoonweg niet bij mijn pony in de buurt kan komen, Fille is erg eenkennig en valt andere mensen graag aan,.
Op onze kat heeft ze het wel gebruikt, die heeft een ongeluk gehad waardoor ze nog maar een halve staart overheeft, en het geneest goed vind ik!

Ik wil later zeker ook reiki gaan doen! Mijn moeder geeft trouwens ook nog voetreflexiologia ofziets Haha!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:42

hebben jullie ook wel eens dat het niet lukt?

wat is dat toestemming vragen voor iets?

merken jullie of jullie 'patienten' wel eens iets als moeheid of zoiets na een behandeling???