Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marije_jiplover schreef:Heb je wel eens een ziekenhuisrekening gezien als je zelf je arm gebroken hebt oid? Dan sla je ook steil achterover, wat dat voor bedragen zijn. Alleen maakt het daar niet uit, iedereen is (verplicht) tegen ziektekosten verzekerd en daar wordt het dus allemaal wel betaald. Maar diergeneeskunde is eigenlijk net zo duur. We gebruiken voor een groot deel dezelfde materialen (denk aan hechtdraad, narcose middelen, injectiespuiten, röntgenapparatuur, etc) Maar dat moet voor minder dan de kostprijs geleverd worden, omdat veel mensen dat wel zelf moeten betalen.
Sorrie, maar dat kan gewoon niet.
Henkv: heb jij ht stuk in het laatste TvD gelezen over praktijkmanagement? Ik heb van de man een dagje onderwijs gehad in mei, zeer interessant!

.Viel me reuze mee iig
.
Citaat:Over BTW: dat hebben dierenartsen niet bedacht, maar de minister. Hij heeft het nodig om de explosieve groei van de bureaucratie te bekostigen.
Dierenartsen hebben zich destijds erg verzet tegen invoering van de BTW. Omdat dat niet viel tegen te houden is er gepleit voor alleen 6%. Maar nee: de minister wilde 19%, omdat hij anders nog steeds geld tekort kwam om zijn ambtenaren te betalen.
Marije_jiplover schreef:Dat een bezoek aan de huisarts goedkoper is dan wanneer de dierenarts bij jou op stal moet komen, is logisch. Jij gaat immers naar je huisarts toe en de dierenarts komt naar jou. En daar komen simpelweg voorrijkosten bij.
Dat het in klinieken duurder is, is over het algemeen ook logisch. Ziekenhuis is meestal ook duurder dan huisarts.
Je moet wel de goede dingen met elkaar vergelijken.
die spuitjes zelf kostte maar €15 per stuk... de rest was btw en voorrijkosten...

Esther schreef:Ook verscheen er toen op de rekening een post informatie geven, tsja ik had wat vragen gesteld, dat vind ik belachelijk
Futurefox schreef:Over je loon betaal je al knetterveel belasting en dan moeten we ook nog over alles wat we nodig hebben belasting betalen. Moet je eens zien op je energie rekening wat je aan belastingen betaald, bijna de helft. En wat doen ze met al ons belasting geld? Volgend jaar word de energie rekening nog hoger en het ziekenfonds ook. En dit terwijl de Nuon zn winst verdubbeld heeft...Uiteindelijk kom je bij de regering terrecht en het goede idee van de europeese gemeenschap waar we als kleinste landje het meest betalen....Ik irriteer me hier dood aan als ik zie wat er van al onze inkomsten naar de staat gaan.

flettie schreef:Ik ben gewoon fan van mijn DA. Niet alleen omdat hij goed met mijn paarden kan omgaan maar ook vanwege zijn rekeningen
Inentingen voor 2 paarden (tetanus + influenza) komen vaak uit op rond de 40-50 euro.
Ruinen van mijn Shethengst + nacontrole + alle benodigde antibiotica en pijnstillers: ong. 90 euro.
Paard doodziek van besmette teek: 6 dagen achter elkaar langs geweest voor 1e en 2e diagnose en elke dag antibiotica spuiten+pijnstillers en darmverslapper ivm bijkomende koliek: ik meen zo'n 150 euro.
Paard laten scannen op follikel-groei danwel scannen op dracht: 17 euro
2 poezen en 1 kater laten steriliseren/castreren: 150 euro.
Alle bedragen incl. BTW en voorrijkosten
Jaaah, ik ben een fan

( maar hij is het waard hoor
)