Paard naar kliniek Roosendaal -> Rob van Nassau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterren

Re: Paard naar kliniek Roosendaal -> Rob van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:28

Wat fijn dat het zo goed gaat met je paardje.
Ik ben er vorig jaar ook geweest met mijn paardje. Hij is echt goed!
Super hoefsmid.
Succes met je paardje!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:14

Zilion schreef:

Zou het dan geen jaloursie zijn. Ik ken ook genoeg hoefsmeden , maar als het over hun gaat komt er altijd een stukje haat en venijn naar boven en dat terwijl ik nog nooit geen slechte verhalen heb gehoord. En ja als jij aan hun vraagt hoe jou hoefsmid ziijn werk heeft gedaan en hij vind het nix dan is ie gewoon eerlijk tegenover het paard. Dat terwijl je nog geen naam hebt genoemd van de hoefsmid

Denk ik ook. Jaloesie. Een hoefsmid zei ooit: De Van Nassaus kraken elke hoefsmid af, zo krijgen wij geen kans om een boterham te verdienen.
Nou, dit vind ik echt onzin, want zij leiden juist hoefsmeden op, geven andere hoefsmeden adviezen, etc... Het enige wat zij willen is dat hoefsmeden hun werk goed doen, zodat er niet zoveel onnodig dierenleed meer is en als ze dan weer een paard onder handen krijgen dat barst van de pijn door een onnodig verkeerde bekapping/beslag, dan kan ik me voortstellen dat ze het werk van die mensen dan afkraken. Ze zijn betrokken bij hun vak, vandaar ook de passie...
En dat zijn de 2 zeer belangrijke dingen die denk ik bij veel hoefsmeden ontbreken:
Kundigheid (of de bereidheid de eigen kundigheid te vergroten) en passie!!

PS: Mijn paardje loopt ook weer helemaal goed, dankzij Rob.
Enne hij wordt niet alleen boos op het werk van andere hoefsmeden, maar ook op de eigenaren! Zo had ik de hoeven van mijn paard zelf vernield en ja...ik heb het geweten, maar heb er wel veel van geleerd.
Hij is ook een beetje psycholoog Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:44

Hippotha, heb jij zelf natuurlijk bekappen gedaan?

Snowytje, heb je nog foto's gemaakt?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:19

Hoi

(heb een nieuwe naam) Nee ik ben het helemaal vergeten dit weekend. Mijn ouders zijn nu op vakantie tot vrijdag dus ik kan ze zaterdag pas maken. Het gaat trouwens wel goed met Jeanna. De opstartproblemen zijn minder aan het worden en na een kwartier in de wei loopt ze al helemaal goed. Alleen op de harde ondergrond gaat het wat moeilijker. Draaien op de wasplaats bijvoorbeeld is wel nog pijnlijk. Maar ik ben allang blij dat het alweer zo goed met haar gaat.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:10

Jeetje, dit zou het verhaal van mijn paard kunnen zijn!!!!

Heel lang verhaal in een notedop;

-Heb mijn paard van ijzers afgehaald omdat ik geen wedstrijden meer ging rijden en proberen wilde of het zonder kon
-Ilse liep wat gevoelig eerst, maar dat ging langzaam aan beter
-Opeens haalde ik haar uit de wei en liep ze heel slecht, leek wel bevangen, maar ik dacht dat een paard dan dik was. Wist nog niet dat eiwit e.d. ook hoefbevangenheid kunnen veroorzaken
-Hoef nagekeken, dikke steen in de hoef, daar de reden gezocht voor het kreupel zijn, weekje gewacht
-Andere hoefsmid gebeld dan ik normaal heb. Mijn eigen smid had ons de vorige keer weer eens dik drie uur laten wachten. Ik was het zat. Andere gebeld waarvan gezegd werd dat die ook heel goed zou zijn, zodat hij Ilse weer op ijzers kon zetten
-nieuwe hoefsmid komt. Zegt dat het niet aan ijzers ligt, maar is bang dat Ilse hoefkatrol heeft en niet te zuinig ook. Checkt nog even op hoefzweer....
-totale paniek, zag Ilse al in de paardenhemel
-Direct DA gebeld, naar de kliniek. Röntgenapparaat stuk, maar DA zegt paard is bevangen, geeft Bute mee
-Na 10 dagen Ilse van de Bute af en twee dagen later doffe ellende. Acuut DA gebeld. Ook leerling van de gebroeders van Nassau gebeld, en mijn "oude" hoefsmid. Geven me goede hoop
-Twee dagen later naar kliniek, foto's maken. Mijn "oude" hoefsmid gebeld, die komt ook.
-Foto's gemaakt, orthopedisch beslag (soort break-over ijzer)

Conclusie;

Ilse nog steeds hoefbevangen, warschijnlijk door eiwitallergie. Foto's waren goed op een lichte (niet noemenswaardige) artrose na, maar ze is ook 16 jaar. Geen baarmoederontsteking. Eigenlijk niks bijzonders dus, op één ding na....
De andere hoefsmid had zo goed gekeken naar hoefzweren dat Ilse nog een zool overhad van 3mm!!!! Was dus eerst nog dunner, ze heeft er immer twee weken mee rondgelopen!! Ilse heeft dus twee weken hand in hand met de slager gelopen!! Een verkeerd steentje en de zool zo doorboord worden en dan einde verhaal...... Nu heeft ze weer Bute, ik hou haar voeding in de gaten, en ze heeft ijzers met een leren zool en siliconen.

Als ik dit verhaal lees, ben ik blij dat ik geen modderbad kon regelen. Mijn DA had dat namelijk ook aangeraden. Ilse liep dus gewoon in de wei en we hebben het drie keer per dag gekoeld. Ben dus aan heel wat ellende ontsnapt!!!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:29

Tinne schreef:
Hippotha, heb jij zelf natuurlijk bekappen gedaan?

Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:44

Ik vraag me altijd af hoe mensen zelf aan de slag kunnen gaan met het bekappen. Je zult toch eerst een hoop moeten leren over het volledige bewegingsapparaat, spieren, pezen en de hele ratteplan!!! Dat is nog niet zo simpel!!! Het kan soms millimeterwerk zijn en je paard is verkloot!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:54

BitchyWitchy schreef:
Ik vraag me altijd af hoe mensen zelf aan de slag kunnen gaan met het bekappen. Je zult toch eerst een hoop moeten leren over het volledige bewegingsapparaat, spieren, pezen en de hele ratteplan!!! Dat is nog niet zo simpel!!! Het kan soms millimeterwerk zijn en je paard is verkloot!!

Meng je in de topics die hierover gaan Haha! Er zijn jammer genoeg veel mensen hier op bokt die het zelf doen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:23

Tulandro schreef:
BitchyWitchy schreef:

Meng je in de topics die hierover gaan Haha! Er zijn jammer genoeg veel mensen hier op bokt die het zelf doen

Ga ik zeker doen!!! Zo bloedlink om dit soort dingen zelf te doen!! Onze hoefsmid heeft nu een duitse stageloper. Die moet eerst een opleiding doen van 6 jaar en dan nog 4 jaar stage lopen voordat ie zich hoefsmid mag noemen! Dat geeft wel aan dat je bekappen niet middels een "cursusje" kunt leren...... Ik mag gelukkig morgen weer voorzichtig op mijn paard rijden, alleen stapwerk, maar was haar bijna kwijtgeweest door onkundige hoefsmid. Laat staan dat je zelf gaat klooien met hoeven!

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:58

Bij mijn vorige hoefsmid was het geen jaloezie. Deze had het stervens druk. Zou het niet gewoon verschil van mening zijn?!?

En dat terwijl ze beide in dezelfde regio werkten.
Dus dat jaloezie is onzin. Makkelijke uitweg.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:03

Ik ben echt helemaal gelukkig nu! Ik heb net mijn paard in de wei gezet, naar de wei toe liep ze al als een trein (geen pas kreupel!) en toen ik haar los liet begon ze als een idioot rond te bokken en te rennen, ze draafde en gallopeerde en geen 1 pasje onregelmatig! Het is vandaag precies 2 weken geleden dat Rob haar behandeld heeft en dit had ik nu nog echt niet verwacht. Ik heb er nu echt 100% vertrouwen in dat het weer helemaal goed gaat komen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:16

GreyHorses schreef:
Ik ben echt helemaal gelukkig nu! Ik heb net mijn paard in de wei gezet, naar de wei toe liep ze al als een trein (geen pas kreupel!) en toen ik haar los liet begon ze als een idioot rond te bokken en te rennen, ze draafde en gallopeerde en geen 1 pasje onregelmatig! Het is vandaag precies 2 weken geleden dat Rob haar behandeld heeft en dit had ik nu nog echt niet verwacht. Ik heb er nu echt 100% vertrouwen in dat het weer helemaal goed gaat komen.

Super!!!!!

Ik mag vanavond voor het eerst weer op mijn paard rijden ( lees;lange rechte stukken stappen) Maar die van mij is sinds ik vrijdag bij de DA en de smid ben geweest ook al heel erg opgeknapt. Mevrouw blaakt van de energie! Ze mag alleen de komende tijd (nog 5 weken) niet rennen en vliegen. Maar als het aan haar lag.......... Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:46

Geweldig nieuws! Ik hou je topic in de gaten en ik hoop voor jullie dat het vanaf nu alleen maar beter gaat! Maar dit is dus al een hele grote stap in de goede richting OK dan! Haha!!!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:48

Citaat:
Zou het dan geen jaloursie zijn. Ik ken ook genoeg hoefsmeden , maar als het over hun gaat komt er altijd een stukje haat en venijn naar boven en dat terwijl ik nog nooit geen slechte verhalen heb gehoord. En ja als jij aan hun vraagt hoe jou hoefsmid ziijn werk heeft gedaan en hij vind het nix dan is ie gewoon eerlijk tegenover het paard. Dat terwijl je nog geen naam hebt genoemd van de hoefsmid

Borivage schreef:
Bij mijn vorige hoefsmid was het geen jaloezie. Deze had het stervens druk. Zou het niet gewoon verschil van mening zijn?!?

En dat terwijl ze beide in dezelfde regio werkten.
Dus dat jaloezie is onzin. Makkelijke uitweg.

Bovenstaande was ook niet persoonlijk bedoelt alleen als voorbeeld. Ik heb nog nooit van welke hoefsmid dan ook duidelijke klachten over het werk wat ze hadden geleverd gehad. Wel een beetje van die vage dingen. en dan duid dat volgens mij op jaloezie, maar daar kunnen we denk ik eindeloze discussies over voeren, maar daar wordt niemand beter van

GreyHorses ben erg benieuwd hoe het verder afloopt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:39

Mijn paard liep gisteren super!!!!! Hoe is het bij jou GreyHorses???

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 19:48

Prima nog steeds (gelukkig maar!). Ze heeft vandaag weer voor het eerst de hele dag in de wei gestaan. Zaterdag heb ik weer een camera en dan maak ik nog eens foto (en misschien een filmpje hoe ze loopt).

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:22

GreyHorses schreef:
Prima nog steeds (gelukkig maar!). Ze heeft vandaag weer voor het eerst de hele dag in de wei gestaan. Zaterdag heb ik weer een camera en dan maak ik nog eens foto (en misschien een filmpje hoe ze loopt).

Goed idee.... Kan ik ook eens proberen!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:51

Even weer een update: sinds maandag loopt Jeanna weer helemaal goed! Ook op de harde en als ze de stal uitkomt en zelfs de draai op de wasplaats. Go jij! Go jij!

Ik heb alleen nog steeds geen foto's gemaakt Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:53

gelukkig dat ze weer goed loopt zeg!!
hopen dat het allemaal zo goed blijft gaan met dr..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:02

gelukkig dat het nu weer beter met haar gaat
veel succes verder!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:22

Ik heb gereden! Nou ja rijden, een kwartier gestapt in de wei en 2x een paar rondjes gedraafd. Maar ze liep heerlijk. Hoe langer ze liep hoe beter.
Het is trouwens niet de bedoeling dat ik nu weer ga rijden hoor maar ik wilde even "voelen" of ze nog kreupel was. Als je erop zit merk je dat toch beter dan wanneer je er langs staat.

stap:
Afbeelding

draf:
Afbeelding

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:27

Wat fijn dat het goede weg op gaat.

Ik wilde alleen opmerking geven over de hoefsmeden onder elkaar. Ik hoor hier en daar wel wat, heb zelf bij v. Nassau gezeten en tsja... Ze zijn beide goed, maar ik denk dat niemand het kan ontkennen dat ze zichzelf ook wel echt goed vinden.
Toen ik vertelde dat een bekende van mij aan Deurne zijn diploma's had gehaald voor hoefsmid (en natuurlijk loop je dan stage bij bekende hoefsmid etc etc) ging hij de hele opleiding in Deurne afkraken..... Toen had ik zoiets van; Pardon? Zo'n opleiding waar weetikveel hoeveel smeden afstuderen is nix waard?
En ook heb ik gehoord dat 1vd 2 boers een beslag ging afkraken en bleek het van zijn eigen broer te zijn, toen zijn ze begonnen met het 'merken' van de lip.

Ach het paardenwereld is en blijft vaag/raar, zoals elke andere sport op wat hoger niveau.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:04

QuijoSavan schreef:

Ik wilde alleen opmerking geven over de hoefsmeden onder elkaar. Ik hoor hier en daar wel wat, heb zelf bij v. Nassau gezeten en tsja... Ze zijn beide goed, maar ik denk dat niemand het kan ontkennen dat ze zichzelf ook wel echt goed vinden.
Toen ik vertelde dat een bekende van mij aan Deurne zijn diploma's had gehaald voor hoefsmid (en natuurlijk loop je dan stage bij bekende hoefsmid etc etc) ging hij de hele opleiding in Deurne afkraken..... Toen had ik zoiets van; Pardon? Zo'n opleiding waar weetikveel hoeveel smeden afstuderen is nix waard?
En ook heb ik gehoord dat 1vd 2 boers een beslag ging afkraken en bleek het van zijn eigen broer te zijn, toen zijn ze begonnen met het 'merken' van de lip.

Ach het paardenwereld is en blijft vaag/raar, zoals elke andere sport op wat hoger niveau.

Ja, maar dat ze die opleiding afkraken is niet zo heel raar!! Vorige maand was er dus een stagaire, moest volgend jaar afstuderen, en hij wist werkelijk NIKS te vertellen over de hoef. Ze moeten maar ijzers er onder slaan, maar ze krijgen amper theorie. Die jongen vertelde dat het niveau werkelijk verschrikkelijk slecht was. En zo ken ik nog meer verhalen van mensen die op deurne hebben gezeten!! Clown Maar ze vinden zichzelf zeker goed ja, zou ik ook vinden als ik een van hen was.

cissieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:27

QuijoSavan schreef:

Weet jij hoe lang ze al een merkje op de lippen zetten? Ik ben al meer dan 12 jaar klant en dit doen ze al meer dan 12 jaar. Ik denk niet dat je de waarheid spreekt! maaar ja afkatten is altijd interssanter dan positief benaderen. Nogmaals.. als je perfectionist bent zoals deze twee is het wel moeilijk voor de omgeving dit te begrijpen, deze jongens willen nu eenmaal dat er perfect wordt bekapt en beslagen.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 01:39

[quote="cissieh]
Weet jij hoe lang ze al een merkje op de lippen zetten? Ik ben al meer dan 12 jaar klant en dit doen ze al meer dan 12 jaar. Ik denk niet dat je de waarheid spreekt! maaar ja afkatten is altijd interssanter dan positief benaderen. Nogmaals.. als je perfectionist bent zoals deze twee is het wel moeilijk voor de omgeving dit te begrijpen, deze jongens willen nu eenmaal dat er perfect wordt bekapt en beslagen.
[/quote]

Voor degene die het nog niet weten.
@cissieh is Rob van Nasssau. Het zoveelste account van hem.
Ik geloof nooit dat ze elkaars werk afkraken want deze 2 broers zijn beide erg kundig.
Het is jammer dat hoefsmeden altijd elkaars werk moeten afkraken tegenover hun klanten.
Zo komen de roddels in het land. Respect begint bij jezelf.