Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zilion schreef:
Zou het dan geen jaloursie zijn. Ik ken ook genoeg hoefsmeden , maar als het over hun gaat komt er altijd een stukje haat en venijn naar boven en dat terwijl ik nog nooit geen slechte verhalen heb gehoord. En ja als jij aan hun vraagt hoe jou hoefsmid ziijn werk heeft gedaan en hij vind het nix dan is ie gewoon eerlijk tegenover het paard. Dat terwijl je nog geen naam hebt genoemd van de hoefsmid
Tinne schreef:Hippotha, heb jij zelf natuurlijk bekappen gedaan?
BitchyWitchy schreef:Ik vraag me altijd af hoe mensen zelf aan de slag kunnen gaan met het bekappen. Je zult toch eerst een hoop moeten leren over het volledige bewegingsapparaat, spieren, pezen en de hele ratteplan!!! Dat is nog niet zo simpel!!! Het kan soms millimeterwerk zijn en je paard is verkloot!!
Er zijn jammer genoeg veel mensen hier op bokt die het zelf doen Tulandro schreef:BitchyWitchy schreef:Ik vraag me altijd af hoe mensen zelf aan de slag kunnen gaan met het bekappen. Je zult toch eerst een hoop moeten leren over het volledige bewegingsapparaat, spieren, pezen en de hele ratteplan!!! Dat is nog niet zo simpel!!! Het kan soms millimeterwerk zijn en je paard is verkloot!!
Meng je in de topics die hierover gaanEr zijn jammer genoeg veel mensen hier op bokt die het zelf doen

GreyHorses schreef:Ik ben echt helemaal gelukkig nu! Ik heb net mijn paard in de wei gezet, naar de wei toe liep ze al als een trein (geen pas kreupel!) en toen ik haar los liet begon ze als een idioot rond te bokken en te rennen, ze draafde en gallopeerde en geen 1 pasje onregelmatig! Het is vandaag precies 2 weken geleden dat Rob haar behandeld heeft en dit had ik nu nog echt niet verwacht. Ik heb er nu echt 100% vertrouwen in dat het weer helemaal goed gaat komen.
!! Citaat:Zou het dan geen jaloursie zijn. Ik ken ook genoeg hoefsmeden , maar als het over hun gaat komt er altijd een stukje haat en venijn naar boven en dat terwijl ik nog nooit geen slechte verhalen heb gehoord. En ja als jij aan hun vraagt hoe jou hoefsmid ziijn werk heeft gedaan en hij vind het nix dan is ie gewoon eerlijk tegenover het paard. Dat terwijl je nog geen naam hebt genoemd van de hoefsmid
Borivage schreef:Bij mijn vorige hoefsmid was het geen jaloezie. Deze had het stervens druk. Zou het niet gewoon verschil van mening zijn?!?
En dat terwijl ze beide in dezelfde regio werkten.
Dus dat jaloezie is onzin. Makkelijke uitweg.
GreyHorses schreef:Prima nog steeds (gelukkig maar!). Ze heeft vandaag weer voor het eerst de hele dag in de wei gestaan. Zaterdag heb ik weer een camera en dan maak ik nog eens foto (en misschien een filmpje hoe ze loopt).

QuijoSavan schreef:Wat fijn dat het goede weg op gaat.
Ik wilde alleen opmerking geven over de hoefsmeden onder elkaar. Ik hoor hier en daar wel wat, heb zelf bij v. Nassau gezeten en tsja... Ze zijn beide goed, maar ik denk dat niemand het kan ontkennen dat ze zichzelf ook wel echt goed vinden.
Toen ik vertelde dat een bekende van mij aan Deurne zijn diploma's had gehaald voor hoefsmid (en natuurlijk loop je dan stage bij bekende hoefsmid etc etc) ging hij de hele opleiding in Deurne afkraken..... Toen had ik zoiets van; Pardon? Zo'n opleiding waar weetikveel hoeveel smeden afstuderen is nix waard?
En ook heb ik gehoord dat 1vd 2 boers een beslag ging afkraken en bleek het van zijn eigen broer te zijn, toen zijn ze begonnen met het 'merken' van de lip.
Ach het paardenwereld is en blijft vaag/raar, zoals elke andere sport op wat hoger niveau.
Maar ze vinden zichzelf zeker goed ja, zou ik ook vinden als ik een van hen was. QuijoSavan schreef:Wat fijn dat het goede weg op gaat.
Ik wilde alleen opmerking geven over de hoefsmeden onder elkaar. Ik hoor hier en daar wel wat, heb zelf bij v. Nassau gezeten en tsja... Ze zijn beide goed, maar ik denk dat niemand het kan ontkennen dat ze zichzelf ook wel echt goed vinden.
Toen ik vertelde dat een bekende van mij aan Deurne zijn diploma's had gehaald voor hoefsmid (en natuurlijk loop je dan stage bij bekende hoefsmid etc etc) ging hij de hele opleiding in Deurne afkraken..... Toen had ik zoiets van; Pardon? Zo'n opleiding waar weetikveel hoeveel smeden afstuderen is nix waard?
En ook heb ik gehoord dat 1vd 2 boers een beslag ging afkraken en bleek het van zijn eigen broer te zijn, toen zijn ze begonnen met het 'merken' van de lip.
Ach het paardenwereld is en blijft vaag/raar, zoals elke andere sport op wat hoger niveau.