Ik heb zelf 2 ervaringen met Utrecht. De eerste keer is een jaar of 6 geleden toen we mijn verzorgpaard binnenbrachten die ernstig kreupel was. Ze stond er al een tijdje mee (eigenaar was een hobbyboertje en ik heb uiteindelijk Utrecht doorgedrukt) en het bleek dat haar pezen helemaal van de kogel waren afgescheurd en ze moest ingeslapen worden. We zijn enorm goed opgevangen, keurige uitleg gehad etc., paard kreeg enorme box waar we uitgebreid afscheid mochten nemen.
Vorig zomer zijn bij mijn merrie beide eierstokken verwijderd en heeft ze bijna 2 weken in Utrecht gestaan. Ook toen weer DA's die alle tijd namen voor de intake en iedereen bleef relaxed, ook toen ze voor de tiende keer de opvoelbox uitliep.
Besloten werd om tegen het gebruik in toch maar eerst het voorste deurtje dicht te doen en haar er heel zachtjes tegenaan te laten lopen. Voor de verzorgers niets dan lof, want mijn merrie is niet de makkelijkste met vreemden maar ze was daar echt heel relaxed. De DA belde me na de operatie zelf op om te vertellen hoe het was gegaan en dat mijn paard zo braaf was geweest tijdens de operatie.
Mijn ervaringen zijn dus gelukkig positief en ik zou als het nodig is zeker weer naar Utrecht gaan.