Muesli versus brok, wat is het verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Muesli versus brok, wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:34

Ik snap nog steeds niet het nut van de ruwe as, dus verbrande hoeveelheid in het voer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:45

Ruwe as heeft geen nut an sich. Het blijft over mocht je het leuk vinden je voer te verbranden.

Het is deels een bestanddeel van de ingredienten (bijvoorbeeld de granen) en deels een toevoeging in de vorm van (vitamine en) mineralen pallets.

Als je paard zijn voer verteert komt (een deel van) deze mineralen vrij en heeft hij dus iets aan deze mineralen. Hij kan ze dan opnemen in zijn lichaam en gebruiken voor verschillende lichaamsprocessen. (calcium, magnesium, kalium fosfor etc.)

Nogmaals, Ruwe Anorganische stof is is niet iets wat los toegevoegd wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:54

@Russel: Wat ik begrijp is dat het er niet 'IN' zit, maar dat het overblijft na verbranding.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:14

Oke, nu snap ik het. Wel apart dat ze het vermelden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:42

de ruwe eiwitten en ruwe vetten zitten er ook niet los in maar 'gevangen in' de ingredienten. Deze massa/ dit percentage vind je ook pas na een analyse methode. Zelfde idee.

Misschien hadden ze het gewoon geen ruwe as moeten noemen. Is ook een beetje een verwarrende afkorting. Ben maar niet bang dat jij/ jullie de enige zijn die deze denkfout maken hoor.