Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lennie schreef:Volgens de DA kun je je paard ook inspuiten met Frontline tegen de teken.
Paashaas schreef:Dankjewel Imaz,
Maar ik lees overal over ontstoken en gezwollen gewrichten. Daar heeft hij nog nooit last van gehad, zelfs niet een klein beetje. Kan het ook niet zijn, dat hij besmet is geweest, en dat zijn afweersysteem het heeft kunnen afweren en dat hij daarmee een hoge titorwaarde heeft? En dat zijn problemen door iets anders komen ofwel puur toeval telkens iets anders?
Lijkt me toch te maken hebben met gezwollen gewrichten?Citaat:Het kon maar toch vond ik het raar waar kwam die koortspiek en hele dikke benen dan vandaan?
Paashaas schreef:Wees maar blij dat het waarschijnlijk reuma is en geen Lyme...
Maar een negatieve uitslag op Lyme hoeft niet te betekenen dat je paard het niet heeft, meer dan 30% schijnt in de standaard test negatief en met de andere testen positief. Lees maar eens op de websites die in dit topic staan. Maar reuma is ook helemaal niet fijn, maar met de juiste behandeling zal het wel lukken, succes.
brenpasbeau schreef:ze dachten ook dat mij paard lyme had in emmeloord maar kreeg gister tehoren dat het geen lyme is maar waarschijnlijk reuma![]()
hoor van de week uitslag van die test
irmaz schreef:brenpasbeau schreef:ze dachten ook dat mij paard lyme had in emmeloord maar kreeg gister tehoren dat het geen lyme is maar waarschijnlijk reuma![]()
hoor van de week uitslag van die test
Lyme is moeilijk aan te tonen met de huidige testen, zie: http://www.vetline.de/facharchiv/pferde ... 235673.htm
Het is bekend dat Lyme vaak aangezien wordt voor een andere ziekte, ook mensen worden vaak eerst naar een reumatoloog gestuurd. Komt het uit de Reuma-testen die de DA heeft gedaan dat je paard reuma heeft of is het nu nog alleen een vermoeden van de DA?
In nederland is wel een dierenarts die gepromoveerd is op onderzoek van Lyme bij honden, misschien dat hij nog iets zinnigs kan zeggen over de symptomen, verloop en testresultaten?
zie: http://www.dierenartsveldhoven.nl/index-1.htm onder mensen; Miel Hovius