Ik ben een beetje ongerust, lees even aub

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Ik ben een beetje ongerust, lees even aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 22:31

Dankjewel! Natuurlijk hoop ik daar ook op. Wat zeg ik, daar ga ik vanuit!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:42

Jeetje zeg.. Hopelijk word je paardje snel beter..
Naar de kliniek is nooit leuk Boos!
Veel sterkte!! En succes!

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:44

Had aan het begin van de avond even gekeken, was blij dat het mee viel toen. En nu zag ik je update! Wat een verschil! Dat is zeker moeilijk om je paard daar achter te laten!
Ik duim voor goed nieuws en sterkte en beterschap ermee in ieder geval! Ach gut

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:57

Jeetje! Hoop dat er nu wordt uitgezocht wat er aan de hand is. Ik ga vreselijk hard voor je duimen! Goed dat je hem erheen hebt gebracht!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 23:05

Citaat:
Jeetje! Hoop dat er nu wordt uitgezocht wat er aan de hand is.

Daar ga ik wel vanuit natuurlijk Lachen, maar ik ben richting bed proberen een beetje bij te slapen. Ik hou jullie op de hoogte!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 07:47

Ze hebben om half 9 gebeld. Het ging redelijk met hem maar naar beweging hoorde ze toch wat in zijn longen. Ze zijn nu bezig met een echoscopie, en ik krijg daarna meer te horen.

Mijn ouders en zusje belde vanuit frankrijk al op met de vraag kan het niet liggen aan dat ze opstrooien waar de paarden bijstaan en de gangen vegen zonder nat te maken ook waar de paarden bijstaan. Dat stoft nl met dit weer echt allemaal verschrikkelijk. ( anders natuurlijk ook maar nu erger) Dus dat heb ik ook voorgelegd aan de DA, en wacht op meer nieuws. Scheve mond Begin nu toch wel wat schrik te krijgen Ziek

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:08

Jeetje,
Da's wel weer spannend.
Heel veel sterkte en nu maar hopen dat het mee gaat vallen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:16

Ff een post om je topic in de gaten te houden....
Succes met je paard, ik hoop dat er niks ernstigs is

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 10:10

Het is nu 11uur geweest en ik heb nog niets gehoord. Ga er maar vanuit dat niets horen goed is..

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:24

Jeetje wat een verhaal!!! Ik hoop dat alles goed komt met jouw menneke!!! Inderdaad ga er maar van uit " Geen nieuws is goed nieuws!!!!" Hou ons op de hoogte.....

Sterkte meid!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 10:29

Ze hebben net gebeld en hij heeft een geiriteerde luchtpijp vlak bij de longen ( hij is een week geleden in het water gevallen).
Het is gelukkig niet ontstoken. maar omdat ademhalen hem een beetje pijn doen en ze met dat warme weer er toch al meer last mee hebben. Ging hij zo oppervlakkig en snel ademen. Hij word nu behandeld en mag als het goed gaat mag hij morgen naar huis toe. Dan moet ik hem nog iets bij het voer geven waardoor hij makkelijker de "kan ophoesten en dat de lonsblaasjes felxibel blijven. Hij mag zich niet te druk maken en wanneer hij bij vegen of opstrooien hoest moet hij terug komen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:43

Jeetje, dat is schrikken! Ik hoop voor je dat hij gauw weer beter is. Maar waar kwamen die koliekverschijnselen nu vandaan?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:45

randie schreef:
Ze hebben net gebeld en hij heeft een geiriteerde luchtpijp vlak bij de longen ( hij is een week geleden in het water gevallen).
oeee, in de sloot gelegen.... dat had je er nog niet bij verteld! Met dat vieze slootwater en die lange luchtpijp ligt een longonsteking idd op de loer.Wat gaan ze nu voor medicijnen geven om het te behandelen? Zou proberen te regelen met de staleigenaar dat hij tijdens het uitmesten (+ opstrooien en vegen) naar buiten mag! Dat scheelt allicht!Gelukkig dat jullie nu weten wat er aan de hand is. Duim voor je dat ie morgen weer naar huis mag!

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:01

Ik zou inderdaad ook zorgen dat mijn paard niet aanwezig is in zijn stal als er geveegd en opgestrooid wordt. En als de manegehouder daar moeilijk over doet zou ik zeker naar een andere stalling kijken want de gezondheid van jouw paard is belangrijker dan wat dan ook!!! Maar ik ga ervan uit dat medewerkers het geen probleem vinden om jouw paard even ergens anders neer te zetten ( in de schaduw dan!!)

Sterkte en ik hoop dat hij morgen weer naar huis mag!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:14

Tjee dat is schrikken inderdaad!! Maar fijn dat ze nu in ieder geval gevonden hebben waar het door komt, en hoe dit te behandelen..

paars schreef:
het dak besproeien is geen slecht plan hoor Knipoog .

Dat is zeker een goede methode!! Ik was een paar weken geleden op een westernstal waar ze dit ook deden.. Het was bij de stallen gewoon koeler dan buiten! Ik had nog gevraagd hoe ze dit deden: Ze hadden een sproeier op het dak staan, en het water ging via de regenafvoer weer in de put waar het water door de pomp weer uitgepompt werd over het dak. Kost dus bijna geen water, alleen wat stroom van de pomp en het werkt echt heel goed! Je kunt het zowiezo aandragen bij je stalling?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:36

het dak besproeiendoen ze op een stal hier in de buurt ook. staat gewoon bereginingsinstalatie op het dak water wordt opgevangen en weer eroverheen gesproeid. zelf doe ik dit ook met mn stal. en werkt wel is weer ff wat koeler dan. gelukkig maar dart ze iets hebben gevonden. en is heel nar om je paard weg te brengen. 4 weken geleden bracht ik die van mij ook weg wa alleen maar voor castratie. maar zat weer in de auto met zn halstertouw in mn handen en een lege trailer toch vreemd gevoel. hij had ook een stal die te laag was. kon maar net maar hij stodn gelukkig dan veel buien maar ging toch wel bijna 3 xper dag langs om ff te kijken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 15:19

Citaat:
oeee, in de sloot gelegen.... dat had je er nog niet bij verteld! Met dat vieze slootwater en die lange luchtpijp ligt een longonsteking idd op de loer.Wat gaan ze nu voor medicijnen geven om het te behandelen? Zou proberen te regelen met de staleigenaar dat hij tijdens het uitmesten (+ opstrooien en vegen) naar buiten mag!

Hij heeft niet in een sloot gelegen maar in een plas, waar ook altijd mensen zwemmen! ( was ook absoluut niet de bedoeling maar goed een ongeluk zit in een klein hoekje) Dus ik heb er daarom verder niet bij stil gestaan, wel heb ik het toen ik hem bracht het mee vermeld bij de arts.

Ik kom net van hem terug maar vond dat het best een slechte service was, er was niemand die mij iets meer kon vertellen over hem, en waar ik vragen aan kon stellen ( of die uberhaubt wisten waar hij stond Bloos ).
De vrouw die hem behandeld heeft was in bespreking. Ik mocht niet met hem lopen van iemand daar omdat hij zich niet druk mocht maken. (opzich logisch maar waarom kan hij dan wel morgen naar huis). Dus ik bel straks nog even want ik zit toch nog met een aantal van vragen.
Wanneer hij naar huis mag?
Hoe het kan dat deze verschijnselen pas na ongeveer 2 weken op komen zetten?
Welke medicatie hij krijgt?
Of er blijvende schade is? Env enz

Randeux zelf stond er een beetje beteutert bij. Hij fleurde wel op toen hij me zag oortjes erop en binnen een no time bij de deur. En iets verteld mij dat hij niet zo lief is geweest als gisteren aangezien hij een flinke schram boven zn hoofd heeft en een bult op zn heup Ach gut .

Ik heb het net al medegedeeld bij de stal medewerkster, maar dat werd toch wel erg moeilijk Lips are sealed . Ik stap straks even naar de eigenaar toe.
Ook moet ik nog iemand zien te regelen die hem voor mij mee naar huis wil halen Vriendjes zijn?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:29

dit bericht fleurt mij toch een beetje op. Een irritatie aan de luchtwegen is goed te behandelen. En als het paard verder gezond is gaat het ook heel snel met het opknappen.
Ik hopp voor je dat je iemand kan krijgen die even met je mee wil om hem op te halen. Moet te doen zijn toch?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:31

Ik ga mn best doen, zal vast wel iemand zijn die kan / wil.
En het bericht fleurde inderdaad mij ook een stuk op.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:21

Wel erg jammer dat ze je eigenlijk helemaal niks hebben kunnen vertellen idd, da's niet netjes vind ik ook. Maakte hij wel een betere indruk op je? Minder benauwd in ieder geval?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:44

Zijn ademhaling was bijna weer normaal te noemen, neus was niet meer gespert en hij stond niet meer te snakken zeg maar. Hij zag erook wat actiever weer uit. Dus het gaat wel de goede kant uit. Ik heb nog gebeld, maar ze zou morgen vroeg terug bellen of hij naar huis kan, en dan zou ze alles vertellen. Ik heb wel gevraagt of dat hij er iets aan overhoud maar dat wist ze nog niet zei ze....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:59

jeemig!
sterkte en beterschap voor je paard zeg!

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:02

Valt het misschien toch nog mee! Veel sterkte en beterschap ermee!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:45

Ik heb hem vanmorgen weer gehaald, en hij staat ondertussen nu al weer op stal hier. Ik kreeg een 2 brieven mee waarin stond beschreven wat te doen bij longproblemen. Zoals niet opstrooien als hij op stal staal zorgen dat hij geen last van stof krijgt enz enzv. Dat vond ik wel erg handig heb het meteen laten lezen aan de staleigenaar en die zou het er met de medewerker er over hebben. Hij krijgt nu 2 weken lang een medicijn 2maal daags 4pompjes door zijn voer. Hij mag lichte arbeid verrichten omdat dat juist goed is voor de longen. Wel moet ik erop letten dat het niet erger word of dat hij gaat hoesten want dan moet hij terug.
De DA wist niet of er gevolgen waren die blijvend zijn, dus ik hoop van harte van niet! Mocht het niet alleen van het water komen, dat hij dus allergisch is voor stof enz dan zal het wel een inpact hebben op ons doen en laten. Maar goed ik ga mn best voor hem doen, en de 5de komen mijn ouders thuis dus mocht het niet werken daar op stal kan hij ergens anders heen.
Nu ben ik even zijn medicijnen halen! Doei, doei

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:47

oke, nou, succes ermee!
en niet gaan overbelasten inderdaad, het zou kunnen dat er dan alsnog wel blijvende schade ontstaat!