Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissieh schreef:[Jouw paard kan een traumatische hoornzuil hebben en deze zorgt er voor dat hij iedere keer inwendig ontsteekt en dan boven in de kroonrand uitbreekt.
Ik heb dit van de site www.hoofcare.nl waarom laat je hun eens kijken of stuur een foto naar hun
je krijgt een antwoord met oplossing zodat je van dit probleem af komt.
sucses,
cissie
[/quote]
Hippotha schreef:Arabesk schreef:en geen biks meer geven. In Wageningen doen ze nu onderzoek naar biks, ze hebben het vermoeden dat dat voor hoefzweren kan zorgen, omdat de afvalstoffen zich ophopen in de hoef.
Ik zou idd even mailen naar hoefsmid van Nassau voor een deskundig advies. Deze mensen hebben enorm veel ervaring met OPLOSSEN van problemen.
En al die andere vreemde hocupocus ideeen zou ik achterwege laten.
Er zit iets niet goed en je moet zoeken naar de oorzaak en een definitieve oplossing.
Dit alles bezorgt het paardje enorm veel ellende....en dierenartsen weet niet alles van hoeven hoor, neem dat maar van mij aan. Daar zijn ze niet voor opgeleid!
Daar moet je een zeer kundige hoefsmid voor hebben (en helaas zijn die ook zeldzaam)
poppekontje schreef:@Armaris, ik begrijp bovenstaande niet helemaal.
Ben je nu voor of tegen hoefijzers?
Wat van Nassau betreft zal hij zaker adviseren om de ijzers met 2 lippen af te halen bij een voorvoet.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ik kan TS alleen maar adviseren om contact met van Nassau of Hoofcare.nl op te nemen.
Zeker niet door blijven modderen en al zeker niet je paard natuurlijk laten bekappen!!
Tenmisnste als je paard je lief is.
poppekontje schreef:en al zeker niet je paard natuurlijk laten bekappen!!
Tenmisnste als je paard je lief is.
poppekontje schreef:Bovenstaan persoon is hoefsmid van Hoofcare.nl en ik zou zijn advies toch maar opvolgen.
Ik begrijp alleen niet waarom hij onder een SA reageer terwijl hij zelf de maker van het boek en website is.
Deze hoefsmid is erg kundig en geloof me dat je de rest van de adviezen zoals de onzin verhalen van Arabesk zeker niet voor waarheid moet nemen.
__inge__ schreef:Wat moet hij dan als ''vervanger'' hebben?

poppekontje schreef:geloof me dat je de rest van de adviezen zoals de onzin verhalen van Arabesk zeker niet voor waarheid moet nemen.
opala schreef:poppekontje schreef:geloof me dat je de rest van de adviezen zoals de onzin verhalen van Arabesk zeker niet voor waarheid moet nemen.
Overdaad schaadt wat krachtvoer betreft, naar gelang het gebruik van het paard is dit onnodig of nodig, maximale bewegingsvrijheid voor het paard is een vereiste voor de doorbloeding van alle weefsels en daardoor ook voor de hoef. Doorbloeding is absoluut noodzakelijk voor herstel van allerlei ongewenste processen in het lichaam. Het is waanzin om het als onzin te bestempelen.
poppekontje schreef:@Opala,
Met wat jij schrijft ben ik het eens maar niet wat Arabesk schrijft.
Zij heeft het nml. over dat een als paard 24 uur per dag op de wei loopt zonder ijzers hij geen onsteking kan krijgen en dat biks slecht is omdat de afvalstoffen zich in de hoeven ophopen!!!
Dat is heel wat anders dat wat jij schrijft.
Arabesk heeft zeer vreemde uitspraken en dat is op zich prima zolang dat ze dat voor zich houd maar niet te pas en te onpas deze niet bewezen feiten loopt uit te kramen op Bokt.
@Arabesk.
Vraag eens aan van Nassau(hoofcare) wat hij van natuurlijk bekappen vind of denk je werkelijk dat hij dit een goede methode vind??
Je doet net of je me hem samendoet maar ik weet voor 200% zeker dat hij het niet eens eens met de dingen die jij hier beweerd.
lorelei schreef:denk niet dat de ts op dit gebek vecht zit te wachten.