Opgezette klieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orsini

Re: Opgezette klieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:57

hoi ursy

mijn paard heeft precise hetzelfde bij hem komt het echt door het gras. Ookal zet ik hem maar een paar uurtjes op het land. Als je het gras echt wilt uitsluiten dan moet je hem enkele dagen helemaal niet meer op de wei zetten maar bv in de paddock. Dan weet je het zeker. Op deze manier blijft het denk ik gissen.
Als je paard er heel erg gevoelig voor is en het vocht wordt niet snel afgevoerd, dan gaat het ook niet weg, omdat elke keer als je hem weer buiten zet nieuw vocht erin komt en er geen tijd is voor het afvoeren.

succes!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:57

Het aparte bij mijn paard is, dat nu ie 24/7 op t land staat t juist weer meevalt met z'n klieren. Raar hoor!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 23:18

Paarden blijven rare dieren Knipoog
De dierenarts is afgelopen woensdag langs geweest, hij constateerde dat haar klieren, en metname aan de rechterkant, inderdaad wel erg opgezwollen waren.
We hebben uitgesloten dat het door het stof komt van o.a. stro omdat ze 24/7 op de weide staat. Hij wist eerlijk gezegd niet precies wat het dan wel kon zijn... Aangezien Bagheera haar slijmvliezen allemaal wat rood gekleurd zijn is het mogelijk dat ze toch ergens allergisch voor is. Maargoed vind dan maar eens uit waarvoor Slapen
Bagheera reageert inderdaad wel snel wat allergisch op bepaalde dingen zoals muggenbeten, tekenbeten etcetera.. (zo ben ik mij vorig jaar kapot geschrokken omdat ze ineens onder de bulten zat)
Het is een kwestie van afwachten, al heb ik wel het idee dat de klieren wat zachter aanvoelen.
Ik houd jullie op de hoogte en uiteraard zijn tips altijd welkom!

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:06

Kben erg blij met dit topic. Mijn ruin van 8 jaar heeft sinds een paar weken ook dikkere klieren. Heb er al een aantal keer over naar de veearts gebeld maar die zeggen idd dat als hij geen koorts heeft e.d. ze niet veel kunnen doen. Jammer dat ze me niks vertellen over spieren en kort gras e.d. Ik merk dat het bij mijn paard 's ochtends na stalrust altijd minder is en 's avonds als hij uit de wei komt weer dikker. Hij staat nu ook op een erg korte wei dus wie weet.. Heb helaas geen andere weide tot mn beschikking. Omdat de veeaarts in het begin droes riep, heb ik even gesmeerd met zwarte trekzalf. Nu denk ik dat hij daaraan aan beide kanten wat kale plekjes heeft overgehouden. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, wat ik natuurlijk hoop, en we rijden ook gewoon onze wedstrijden.