mijn pony heeft ook koliek gehad ook last van hoesten mocht ook niet op stro en mocht alleen nat gemaakt hooi eten enzo wij hebben mijn pony gered met een natuurlijk geneester..ik zal niet zeggen dat een geneeser een oplossing is, mijn pony staat nu inmiddels op stro en heeft geen last, ze staat de hele zomer dag en nacht op het land ze is onzettend fit..misschien is het een idee om jouw paard in de volle natuur terug te zetten..............
@willemijntje, bij ons op stal is het geen optie om mijn pony dag en nacht buiten te zetten, daar zijn de weilanden te klein voor, en nog een probleem, mijn pony doet absoluut niet mesten op de wei, dus als hij dag en nacht buiten staat krijgt tie vanzelf koliek. Op stal krijgt tie koliek doordat tie is gaan luchtzuigen, ik heb nog geen uitslag van de DA dus kan verder geen oordeel geven.
Hier weer een update, heb vanmorgen eindelijk de uitslag van de DA gehad, mijn pony is alleen maar allergies voor brandnetels, maar dit wist ik al uit eerdere onderzoeken, hij heeft hier weer last van gekregen nadat tie na verhuizing van kuilgras over is gegaan op hooi, volgens de DA zit het daar wel in en over het algemeen niet in kuilgras, hij staat dan ook nu weer sinds een week op 3 op kuilgras en moet zeggen dat tie al weer een eind voorruit is gegaan! Hoef hem ook niet van het stro af te halen, wat een pak van mijn hart is, daar is tie absoluut niet allergies voor. Zijn er misschien nog meer mensen waarvan het paard/pony allergies is voor brandnetels, zo ja, wat doen jullie hieraan/hiertegen?
Hij heeft geen problemen hoor op het moment hij doet het goed. Maar hij is wel allergisch, staat op vlas en krijgt kuilgras. Daarnaast ben ik hem MSM gaan voeren en sindsdien...gaat hij steeds beter.