Paard blijkt slachtpaard te zijn *help*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erretje

Re: Paard blijkt slachtpaard te zijn *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:27

Als ze bij een fokker vandaan komt kan het best dat hij als hij teveel paarden heeft staan, of dat ze niet goed genoeg voor hem zou zijn om mee door te fokken, hij in ieder geval de optie wil hebben dat ze naar de slacht kan mocht hij haar niet kunnen verkopen. Er zijn er zat die niet sentimenteel zijn en gezonde paarden naar de slacht brengen. Moet je eens kijken hoeveel gezonde paarden wegens overcompleet zijn naar de slacht gaan, shetlanders, veulens, jonge paarden die niet aan wensen voldoen. Ik weet niet wat bij IJslanders veel voorkomende (erfelijke) problemen zijn behalve zomereczeem? Misschien kun je haar daarop laten checken.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:14

Gullbra schreef:
FlairS schreef:
Waarom voel je je belazerd?Ik wilde net hetzelfde typen als Dephi.Het heeft alleen maar te maken met medicijnregistratie. en je paard is dus GEEN slachtpaard.

Waarom staat er dan in dat ze in 2003 als slachtpaard is aangemeld?

Dat staat nu toch al een paar keer te lezen in dit topic

Er zijn zoveel paarden waarvan in hun boekje staat SLACHTPAARD....
Zijn 200% gezonde paarden maar dit is ivm medicijnen.

Zou het idd een "slachtpaard"zijn..heb je volgens mij geen poot om op te staan...je had het paspoort al een jaar in je bezit en hebt er niet in gekeken.
Dat is nalatigheid van een persoon....jijzelf.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:23

Gullbra lees nou eens de reactie van Adrienne eens goed door, volgens mij lees je er gewoon over heen.
Ivm met bepaalde medicijnen die niet gegeven mogen worden als het paard ooit geslacht wordt MOET het in het paspoort staan. Dit is volgens mij in 2003 ingevoerd, dus daarom staat er dat ze in 2003 als slachtpaard is aangemeld. Lijkt me niet dat een slager dat in een boekje gaat zetten als hij een paard slacht.

Maar goed, lees gerust alleen wat je wilt lezen. Na een jaar heb je voor de rest geen poot om op te staan, binnen een half jaar geldt dat mocht het paard verborgen gebreken hebben (waarvan de vorige eigenaar dus wist) dan kun je het paard terug brengen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:28

ik lees dit topic zo door en vind de TS toch erg over reageren. ook al zou het een slachtpaard zijn.. een jaar geleden vond je de merrie goed genoeg om er 4500 euro voor te betalen, dus neem aan dat alles tot nu toe tot volle tevredenheid verloopt?
waar zou je dan recht op moeten hebben vraag ik mij dan af?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:49

Ik heb hetzelfde meegemaakt......alleen had mijn paard (nog) geen paspoort.
Via de verzekering weer in de handel terecht gekomen, de eerste eigenaar kon toen ik contact opnam niet geloven dat mijn paard nog leefde.
Ik ben destijds middels mijn rechtsbijstandverzekering een procedure begonnen (na ruim een jaar na aanschaf!) en had echt goede kans voor de rechter.
Ik ben echter met de procedure gestopt omdat ik door de bewuste handelaar werd bedreigd. Ik heb m'n verlies genomen en geniet van m'n paard.

Niet dat mijn verhaaltje veel bijdraagt aan de oplossing van de TS zijn/haar probleem echter puur een hart onder de riem....dit overkomt meerdere mensen.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:52

Charos schreef:
Gullbra lees nou eens de reactie van Adrienne eens goed door, volgens mij lees je er gewoon over heen.
Ivm met bepaalde medicijnen die niet gegeven mogen worden als het paard ooit geslacht wordt MOET het in het paspoort staan. Dit is volgens mij in 2003 ingevoerd, dus daarom staat er dat ze in 2003 als slachtpaard is aangemeld. Lijkt me niet dat een slager dat in een boekje gaat zetten als hij een paard slacht.

Maar goed, lees gerust alleen wat je wilt lezen. Na een jaar heb je voor de rest geen poot om op te staan, binnen een half jaar geldt dat mocht het paard verborgen gebreken hebben (waarvan de vorige eigenaar dus wist) dan kun je het paard terug brengen.

Lezen is moeilijk.Er is al een paar keer aangegeven dat het gaat om medicijnregistratie niet omdat het paard voor de slacht bestemd zou zijn.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:19

Mijn pony is juist GEEN slachtpaard !!

Dat staat in zijn paspoort... hier heb ik zelf voor getekend ect.

Omdat medichijnen toegedient heeft gekregen wat schadelijk is voor de mens/dier

Jou paard is dus wel een slacht paard... ze mag dus geslacht worden, omdat ze niets 'geks' in haar lichaam heeft zitten

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:31

nouh wat een opluchting!!