Bedankt voor je bericht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suzanne schreef:Ja, hij moet eigenlijk eerst op 2 zakje, iig voorlopig, voor de rest had ik weinig uitleg erbij en ben ik dus eerst begonnen op 1 zakje, zaterdag. Zondag liep hij gelijk al beter, wilde ook weer naar buiten. Zondag nogmaals 1 zakje gegeven en vandaag 2 zakjes. Heb er een 's morgens en 's middags gegeven, nl geen idee of hij 2 zakjes in een keer mag...![]()
Hij eet het ook een beetje moeilijk trouwens,misschien maar eens met appelmoes of vla proberen..
baudyh schreef:Ik lees heel veel verhalen over paarden die constant aan de bute zitten.Ik vindt dat persoonlijk heel raar.Dat je af en toe bute geeft is niet erg.Maar altijd.Wie hou je dan voor de gek.......
suzanne schreef:Ja, hij moet eigenlijk eerst op 2 zakje, iig voorlopig, voor de rest had ik weinig uitleg erbij en ben ik dus eerst begonnen op 1 zakje, zaterdag. Zondag liep hij gelijk al beter, wilde ook weer naar buiten. Zondag nogmaals 1 zakje gegeven en vandaag 2 zakjes. Heb er een 's morgens en 's middags gegeven, nl geen idee of hij 2 zakjes in een keer mag...![]()
Hij eet het ook een beetje moeilijk trouwens,misschien maar eens met appelmoes of vla proberen..
poppekontje schreef:baudyh schreef:Ik lees heel veel verhalen over paarden die constant aan de bute zitten.Ik vindt dat persoonlijk heel raar.Dat je af en toe bute geeft is niet erg.Maar altijd.Wie hou je dan voor de gek.......
Ik ga heus niet ten koste van alles dit paard oud laten worden want als ze echt gaat lijden dan houd het echt op.
poppekontje schreef:Ik zie het probleem niet hoor.
Mijn paard staat op de minimale dosering bute en heeft een heel normaal leven. Ze wordt niet meer gereden maar gaat verder gewoon met de andere paarden mee de wei op.
Als ik haar toch met een klein beetje bute een dierwaardig leven kan geven wat is daar nu mis mee. Ik doe er niemand schade mee toe brengen en mijn paard geniet nog elke dag en is erg tevreden.
Wat moet ik dan in jou ogen doen?
Jij schrijft in jouw profiel dat jou paardje bij jou oud mag worden en dat mag die van mij ook.
Als jij je paard met een pijstiller (in lichtmate) nog een goede kwaliteit van leven kan geven laat je hem dan afmaken omdat je er op tegen bent?
baudyh schreef:Ik lees heel veel verhalen over paarden die constant aan de bute zitten.Ik vindt dat persoonlijk heel raar.Dat je af en toe bute geeft is niet erg.Maar altijd.Wie hou je dan voor de gek.......
baudyh schreef:Als je je paard niet meer zonder bute in de wei kan laten lopen omdat hij anders pijn heeft,doe je dit dus juist wel.
In mijn ogen.Ik heb zelf een artrose paard dus weet er alles van.
Nimmy schreef:Bute is verboden ivm menselijke consumptie
TheSam schreef:Nimmy schreef:Bute is verboden ivm menselijke consumptie
Precies.. en toen ik bute ging halen moest ik een verklaring tekenen dat ik mijn paard nooit ter slacht (consumptie) aan zou bieden en dat was ik toch al niet van plan..