Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ACSM schreef:Die van mij heeft precies hetzelfde. Onder het zadel zijn bultjes. Dit gebeurt alleen als hij op de wei staat of eiwitrijk kuil krijgt in combinatie met zweet (warmte) en druk van het zadel. Ik heb nu een ander zadel (met lucht) en dat helpt al erg goed. Deze tips kreeg van de DA
- het is een afvalstofprobleem, dus een kuurtje daarvoor kan geen kwaad
-altijd met een schoon sjabrak rijden (zo goed als schoon)
-bultjes masseren
-eventueel koelen na het rijden
-zo min mogelijk eiwit
ACSM schreef:Ik heb een d-tox kuur gegeven van de paardendrogist (ze hebben trouwens wel meer kuurtjes omm afvalstoffe kwijt te raken). En ook appelazijn, zeewier, lijnzaadolie en knoflook.
Na het rijden masseerde ik het in met een gel, weet ff de naam niet meer.
Kijk uit met grasland....
Lins_Vetra schreef:Mijn paard heeft ook van die bultjes. Het gekke is, dat het merendeel (nu ik erover nadenk, volgens mij zelfs alle bultjes) op een plek zit (op de rug) waar mijn zadel haar niet raakt!
Ze heeft dit vooral in de winter. Ze krijgt normaal kuil, in de winter staat ze niet op de wei. Zal het dan een tekort kunnen zijn? net als TS zijn de bultjes hard, en kan je eraan zitten wat je wil, ze reageerd er níet op.
) behandeld. toen het tegen de zomer liep ging het weer weg. We wouden dit jaar kijken of het tegen de zomer vanzelf weggaat... Lins_Vetra schreef:We hebben het vorig jaar laten behandelen door een fysio. Zij heeft met geluidsbestraling (als ik het goed heb) behandeld. toen het tegen de zomer liep ging het weer weg. We wouden dit jaar kijken of het tegen de zomer vanzelf weggaat...
Naomi_Star schreef:mijn paard heeft ook een aantal bultjes op der rug, ze zijn wel hard maar veel zijn het er niet. Het ergste is dat ik niet van het kuil af kan stappen omdat ze allergisch is voor hooi en daar bijna in stikt. al weet ik natuurlijk niet of dat het dezelfde bultjes zijn als waar jullie het over hebben. ze heeft een slechte rug en ik heb al 10 zadels gehad. heb nu een wintec (air) zadel en die ligt redelijk goed. Dus denk niet dat het aan mijn zadel ligt...

Chrystal-gek schreef:Azijn lost het probleem trouwens niet op, het helpt het paard de afvalstoffen (zoals overtollige eiwitten) af te voeren.

mrblueeye schreef:Chrystal-gek schreef:Azijn lost het probleem trouwens niet op, het helpt het paard de afvalstoffen (zoals overtollige eiwitten) af te voeren.
maar daar geef je het toch ook voor???

mrblueeye schreef:ja begin nu ook te twijfelen of het geen huidaandoening is.
Ik wacht het nog even een week af en als het dan nog steeds zo is.... dan maar de veearts erbij halen.