kissing spines topics?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:32

Liesje,

Tol is eigenlijk op zijn 13e afgekeurd geweest voor de sport vanwege KS, HK en artrose.

Maar inderdaad door de juiste fysieke begeleiding, een aangepast trainingsschema en dieet maar bovenal door zijn eigen wil heeft hij er zelf voor gezorgd dat hij vanaf zijn 15e toch nog 4 jaar in de sport heeft gelopen. Op zijn 17e is hij zelfs GP geworden (wat ben ik toch trots op hem )

Inmiddels is hij 20 jaar, heeft al een tijdje geen wedstrijd gelopen en ook zijn spieren zijn hierdoor minder ontwikkeld. Je kunt zien dat hij hierdoor wat meer een diesel is geworden. Gelukkig geeft hij, in tegenstelling tot vroeger, nu goed aan wat hij wel en niet wil/kan. Het is dus ook heel belangrijk om je paard goed te kennen en hem te kunnen "lezen", zoals benangelique al aangeeft, zodat je van tevoren weet of hij het die dag wel of niet aan kan.

Onassa

Re: kissing spines topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:43

Mijn paard heeft ook KS...in combinatie met headshaken.
Ik rijd haar enkel recreatief ,en rijd niet echt veel.
Ze krijgt ook veel weide rust ,dat doet haar goed.
Als ik haar dan weer rijd, merk ik dat ze het leuk vind.
Merk ik dat ze erg last krijgt, stop ik gelijk.
Ze hoeft voor mij niks meer, maar ze mag alles .
Ik bekijk het dus per keer als ik wil rijden hoe ze is.
Gaat het goed, hebben we samen plezier, gaat het niet goed, dwing ik haar nergens toe en mag ze lekker op de wei staan.

Vraagje trouwens...heeft iemand hier ook na de diagnose KS begeleiding van Jarco Dun gehad??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:05

Tyrza schreef:
Tol is eigenlijk op zijn 13e afgekeurd geweest voor de sport vanwege KS, HK en artrose.

Maar inderdaad door de juiste fysieke begeleiding, een aangepast trainingsschema en dieet maar bovenal door zijn eigen wil heeft hij er zelf voor gezorgd dat hij vanaf zijn 15e toch nog 4 jaar in de sport heeft gelopen. Op zijn 17e is hij zelfs GP geworden (wat ben ik toch trots op hem )

Tyrza; denk je dat er een verband is tussen de manier waarop Tol vroeger werd getraind en het ontstaan van KS?
Ik vroeg me het volgende af: aangezien je nieuwe traingsmethode verbetering heeft gebracht voor Tol, denk je dat je nieuwe manier van trainen het ontstaan van KS ook had kunnen voorkomen? Of is KS in jouw geval een probleem dat is ontstaan door bouw of erfelijkheid?