Aan de lopende band ijzers verliezen.. Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

briandylan

Re: Aan de lopende band ijzers verliezen.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:16

dit is al echt weer een topic met de voor en tegen tegen hoefsmeden en bekappers.

Maar goed mijn advies als hoefsmid is om deze ijzers er toch in ieder geval voorlopig onderuit te halen.

Doordat er iedere keer heel kort op elkaar het ijzers er weer onder genagelt word onstaan er dus steeds meer gaten in de witte lijn,en deze word dus erg zwak.Je paard zal wel even gevoelig lopen maar dat is vaak een kwestie van wennen.Ik ben zelf dan wel een hoefsmid maar heb bijna al de paarden die in mijn bestand staan zonder ijzers lopen.
Ik ben echter wel tegen het natuurlijke bekappen en met name door de stand die zij in de hoeven willen hebben.Maar ieder zijn eigen keus.

Maar tegenwoordig hamert iedereen er maar op dat je je paard "natuurlijk" moet houden ,maar vervolgens stappen ze er wel een aantal uur in de week op.Volgens mij worden paarden in de natuur ook niet bereden zover ik weet .Dus de belasting van de gewrichten en pezen is dus ook al anders.

Ik wacht al op jullie kritiek "nb" aan hangers. }>