hey amarinsjuh!!
Weet je al wat meer over gallant zijn toestand?
Ik heb ong hetzelfde gehad met mijn paard. Nou ja hetzelde...het zat zo
ik kocht mijn paard en hij was toen al erg ingevallen...maar in plaats van bij te komen verloor hij nog meer gewicht!! (de vorige eigenaar had mij ook gezegd dat hij em speciaal mager hield om hem braaf te houden, erg he) dus ik de dierenarts gebeld.
zijn tanden laten controleren, die waren in orde, wormen had hij niet want hij was altijd op tijd ontwormt, toch maar een bloedonderzoek gedaan naar mss bloedwormen, uit zijn bloed bleek ook niks bijzonder, alle waarden lagen goed.
Wat bleek nu...Dat zijn spijsvertering veels te snel ging en gaat...en dat hij dus niet alle vedingsstoffen uit zijn voeding kan halen doordat zijn spijsvertering zo snel is...Dus staat hij nu op een speciaal voedingsschema en....als tip van de veearts kreeg ik dit mee....
Hij zei mij dat maismeel idd een redelijk effectieve manier is om je paard te doen verdikken...Maar er is iets wat nog beter is...Maisolie...gewoon iedere keer bij de brokken of muesli 100ml maisolie doen. En op tijd van 1 week zie je de eerste resultaten al!!!
Bij mijn paard lukt dit dus schitterend...
mss nog een tip: merriebrokken zijn erg goed om een paard te laten verdikken...
maar natuurlijk...Mijn paard had dus geen ziekte, gewoon een tekort aan plantaardige vetten...
dus eerst de dierenarts laten komen..dan weet je wat er aan schort...