Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:37

Thunder4ever schreef:
Iemand op stal is DA-assistente en die kijkt er morgen naar! En die kan dan evt. een DA regelen!

Super!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:37

thnx

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:39

is de bobbel een beetje zacht (dat je het zachtjes in kan drukken)?

Ik zeg niet dat het zo is, maar de kans is groot dat je pony indd een peesblessure heeft. de symptomen die jij beschrijft lijken er in ieder geval erg op.

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:49

Ja, je kan de bobbel indrukken, het is idd zacht!

RZDLover

Re: Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:07

mijn pony heeft het ook gehad aan twee benen!
Ik wil je niet bang maken, maar zij had een hele erge vorm ik heb bijna een jaar alleen maar mogen wandelen.

Ik zou je pony als de dierenarts het daarmee eens is, zeker laten scannen. Ik hoop voor je dat het niet al te erg is.

als de dierenarts is geweest moet je wel even laten weten wat je pony heeft, ik ben wel nieuwschierig.

Ik hoop dat ze niks ernstigs heeft!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:00

Morgen kijkt een DA assistent erna en die kan dan als het nodig is een DA regelen! je hoort nog van me!

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:09

Thunder4ever schreef:
Dat Cold Legs, waarvoor is dat dan precies? Is dat net zoiets als Coolgel?

cold legs is sterker dan cooling gel....
er zit een goedje in (mijn pony die ging op gegeve moment de lucht in al kwam ik met die pot aanzetten zo sterk rook het)
maar daar zit een sterk goedje in wat die been de hele dag koud houd...bij cooling gel moet je het een paar keer per dag erop smeren...dit 1 keer smorgesn en dan hoef je het de hele dag er niet meer op te smeren...maar gold legs serieus als je snel neuspijn heb dan moet je daar niet te dicht bij komen met je neus want je neus brand een beetje weg van binnen

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:10

en zoals de meeste hier zeggen laten scanne zeker laten doen......
heb ik bij die van mij ook laten doen t geeft je veel meer zkerheid....

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:41

Dank je wel dan ga ik morgen ochtend ff Cold Leggs halen!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:21

En?Die DA assistent zou er vandaag naar kijken dacht ik?

Marr_

Re: Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:16

Blue_Star, ja dat klopt! Ze heeft erna gekeken. Het is veel minder erg dan wij dachten, waarschijnlijk dus geen peesklap! Ik ging een stukje aan de hand draven en hij liep weer gewoon netjes regelmatig (in stap ook) Ze heeft een koud compres ofzo en die moet ik s'nachts om zn been doen, dan blijft hij koud. En overdags zo vaak mogenlijk afspuiten en stukjes stappen.
En de bobbel verdwijnt dan na een poosje ook weer langzaam. Dat is gelukkig weer een hele opluchting

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:30

Dat een paard regelamtig loopt wil niet zeggen dat hij geen peesblessure zal hebben. dat is een grote fout die vaak gemaakt wordt. De pijn die voortkomt uit een peesblessure is in de eerste dagen het grootst, daana zwakt het heel erg af maar de peesblessure zit er dan wel degelijk.
Blijf voorzichtig!!! Ik ken mensen die met een peesblessure nog een cross hebben gelopen, niet express natuurlijk maar zo zie je maar weer.
Stel een pees is voor 40 % beschadigt dan wil het niet zeggen dat het paard dan kreupel loopt.
Ik raad aan toch een scan te laten maken!! Beter nu een scan dan later lang revalideren.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:17

oosterhoff schreef:
Dat een paard regelamtig loopt wil niet zeggen dat hij geen peesblessure zal hebben. dat is een grote fout die vaak gemaakt wordt. De pijn die voortkomt uit een peesblessure is in de eerste dagen het grootst, daana zwakt het heel erg af maar de peesblessure zit er dan wel degelijk.
Blijf voorzichtig!!! Ik ken mensen die met een peesblessure nog een cross hebben gelopen, niet express natuurlijk maar zo zie je maar weer.
Stel een pees is voor 40 % beschadigt dan wil het niet zeggen dat het paard dan kreupel loopt.
Ik raad aan toch een scan te laten maken!! Beter nu een scan dan later lang revalideren.

Ik ben het eens met bovenstaande!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:22

Ik ben het er ook mee eens! Ik blijf ook heeeeel erg voorzichtig, ik ben veels te bang dat het mis gaat! En ja ik wil ook heel graag een scan, dan heb ik echt zekerheid, maar dat zit er voorlopig niet in! Instructrice vindt dat hij heel erg vooruit is gegaan en scan is dus in haar ogen niet nodig. Op zulke momenten voel ik me super machteloos! En zelf kan ik het ook niet betalen!

Dreeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:51

Hier nog iemand met een patientje met een peesblessure, wij zijn nu ruim 6 maanden aan het revalideren, in die 6 maanden zijn 4
peesscans gemaakt en ben erg blij dat ik die heb laten maken want
zo kan men toch de schade vaststellen.

En met alle respect hoor, is jouw instructrice ook DA of niet??
Zo niet zou ik je echt een peesscan adviseren hoor niemand kan
aan de buitenkant zien hoe ernstig de schade is.
Een paard met een peesblessure hoeft niet per definitie kreupel te lopen, helaas gaan hier zovelen mee de mist in
En de kosten van een scan vallen reuze mee.

Sterkte er mee.

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:56

Dank je wel, jij ook sterkte met je paard!! Ik ga het tegen haar zeggen dat het super noodzakelijk is!!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:18

En?Weet je al wat meer?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:49

Nee, ik sta echt machteloos, ik probeer hem zo goed mogenlijk te verzorgen en te doen wat de DA assistente zei, meer kan ik jammer genoeg echt niet doen!

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:37

heej lene,
wat is een da dan??
en ik heb je nooit over een pees scan horen praten tegen geerte
maare zet je der gou weer wat neer over tunnie???

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:29

Heej Non! Een DA= dierenarts, en nee, dat heb je mij ook nooit horen zeggen, ik ben telkens naar Geerte gegaan als er niemand was anders gaat iedereen zich ermee bemoeien snappie?

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:08

Hoi Marlene,
Ik wist niet dat Thunder wat had.
Ik leef met je mee en het is niet nix een paard dat wat aan zijn been heeft heb het zelf maar al te goed meegemaakt, maar dan geen peesblessure maar breukjes, maar dat weet je wel.
Als ze het echt niet vertrouwd gaat ze alsnog wel een scan laten maken. Maar je zei zelf al dat hij vooruit ging en de bult al wat minder word.
Heb het er anders eens met Pieter over, wat hij ervan vind.
Ik zal zaterdag (dan ben ik er weer eens een keertje, ga dan met Co mee op wedstrijd) kijken bij Thunder.
Ik ben er aan het einde van de middag rond 4uur.
Groetjes Miranda.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:25

Sorry maar ik ben zelf ook Da assistente, op een paardenkliniek. En ik ga soms ook wel eens bij bekenden van me kijken. Maar ik kan geen diagnose stellen!!! Je kunt van buiten af NOOIT zien of een pees beschadigd is!!

Verder ga ik mee met oosterhoff.. Een niet kreupel paard is niet per definitie gezond (zeker met in je achterhoofd dat hij een dikke warme bobbel tussen zijn pezen heeft!)

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 15:13

Gelukkig loopt hij nu helemaal niet meer kreupel!!
Ik ben het er wel mee eens CarpeDiem! Die DA assistente heeft zelf oo een paard op stal die het ook had, alleen dan een stuk erger! Natuurlijk kan zij niet zomaar een diagnose stellen! Maar ze kan wel een idee zegmaar geven van hoe het er ongeveer voorstaat en wat ik moet doen. Ik wil natuurlijk het liefst een echte DA en een scan, maar dat zit er voorlopig niet in....

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:28

Heeft die DA assistente geen mogelijkheid om aan appartuur te komen?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 22:35

Nee want ze is al geen DA assistente meer, ze is een poosje geleden gestopt

Maar ik vind het echt heel vaag, Thunder loopt helemaal niet kreupel en hij lijkt helemaal geen last van zn been te hebben maar toch zit de bobbel er nog! Ik blijf iedere dag goed koelen en hopen dat ie snel wegtrekt!!