Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:05

Tja, ik ben zelf iemand met een slechte ervaring met een holistische DA.
Ik liet mijn paard behandelen onder het motto : baat het niet dan schaadt het niet, maar helaas, het schaadde wel en mijn paard kwam er slechter vandaan dan hij er naar toe ging.

Voor mij nooit een holistisch DA meer aan mijn paard.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:14

Xox schreef:
Ik heb hier dus niks mee. Heb wel eens zo iemand bij het paard gaat mar vond het niks. Als een paard hier ziek is komt de reguliere Dierenarts erbij. Heb ook kennissen die zo'nm iemand laten komen bij elk dingetje. Keertje kreupel noem maar op. Mijn mening is dat als een paard wat mankeert er eerst een DA nar moet kijken en als die echt niks meer kan of weet dan zou ik misschien iets anders proberen. Je hoort vaak dat mensen eerst een hollistich iemand erbij haalt en dan helpt het niet en dan komt uiteindelijk de DA erbij en dan ben je met veel dingen al zover heen en datis zo jammer. Heb wel hele goede eervaringen met Homeopathie

hier ben ik het mee eens
simpele kreupelheid of een wondje oid dat kijk ik altijd ff aan, duurt het langer dna een paar dagen of wordt het ineens erger dan ga ik direct naar mn reguliere DA, desnoods naar meerdere
helpt het niet of wordt er niets gevonden dan komt Steffi erbij(zoals bij Q ivm rug&bekken)
op steffi's site staat trouwens dat je bij acute gevallen niet moet wachten op Steffi maar je eigen DA moet raadplegen!

ff quote van haar site
www.steffivanderlaarse.nl schreef:
Bij acute klachten kunt u het beste direct uw eigen dierenarts raadplegen, achteraf kunt u altijd met Steffi overleggen. Het zou niet goed zijn als u uw paard noodzakelijke verzorging door uw eigen dierenarts zou onthouden in afwachting van overleg met Steffi!

en daar ben ik het dus helemaal mee eens

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:08

Ja, das waar!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 10:58

Weet iemand of een HD wat kan doen aan zomerexceem??

Gerrie

Re: Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:00

Waarom niet?

Niet zo lang twijfelen izzy

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:02

Hmmz...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:27

Tja, de keuze ligt helemaal bij jezelf

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:20

izzy1985 schreef:
Weet iemand of een HD wat kan doen aan zomerexceem??

De Holistisch Therapeut die ik heb kan daar zeker wel wat mee. PB maar voor naam en adres. Hij heeft t wel heel druk.

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:26

izzy1985 schreef:
Tja dat is zo..ben bang dat het geldklopperij zal zijn...stel je doet het en probeerd tal van dingen en steekt er veel geld in...en het werkt niet...das best banketstaaf...

Die man die ik heb geeft dus alleen middelen waarvan hij 100% zeker weet dat het helpt. Niet van probeer dit maar en dan zien we over een week of wat wel of het geholpen heeft. Nee.. wat je krijgt werkt. Alleen moet je t zien als een ui, je begint te pellen bij de buitenste ring tot je bij de kern bent... dus soms moet je eerst andere dingen oplossen voordat je bij de eigenlijke veroorzaker kan komen.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:10

Je kan zeker iets doen tegen zomereczeem met Homeopathie ed. , op mijn stage is een haflinger ervan genezen, heel zijn staart was tot bloedens toe kapot. Je moet wel bereid zijn ook iets aan het voedingsschema te veranderen dan.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:53

Ok, was ff benieuwd.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:57

Izzy, er zijn ook genoeg reguliere DA die je laten doormodderen terwijl het geen zin meer heeft.....

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:40

Zelf geloofde ik nooit in dit soort dingen maar sinds een paar weken loop ik met mijn paard ook bij een HD, ze had al een geruime tijd een blessure die iedere x terug kwam en ik had zelf het id dat mijn eigen DA alleen de gevolgen oplosten en niet de oorzaak waardoor het steeds terug kwam.

En als je op een gegeven moment niet meer weet wat je met je paard aan moet ga je eens verder kijken.
Nu ik bij Cherokee loop gaat mijn paard met sprongen vooruit !! Ze had hem geen pas zien lopen en voelde meteen al dat het uit haar rechterheup kwam (wij hadden zelf al gezien dat ze moeite had om dat rechterachterbeen mee te krijgen maar mijn DA heeft daar nooit naar gekeken..)

Voor accute gevallen zou ik alsnog gewoon naar mn eigen DA gaan maar voor dit soort dingen is het super.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:14

hmmja, volgens de dierenarts is er niet veel meer aan te doen...dan alleen om het half jaar met dectomax te spuiten...maarja daar los je het probleem niet helemaal mee op...
En financieel lukt een HD niet, ben nog aan het studeren. Maar ik heb me al wel opgegeven voor een gratis adviesconsult van Silverlinde. Misschien dat die me wat meer tips kunnen geven...

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:40

ik heb mijn paard nu 3x laten behandelen door Laarakkers, zoals al eerder aangegeven is hij óók gewoon regulier dierarts maar hij pakt liever de oorzaak aan ipv dat ie de klachten enkel behandeld, ik kan alleen maar zeggen dat ik spijt spijt spijt spijt spijt spijt heb dat ik mijn paard niet eerder heb laten nakijken !!! heb aardig wat klinieken gehad (waaronder v. Schie/v. Toor te W'naar /Utrecht/ en Bodegraven) maar toen mijn paard wéér niet helemaal lekker liep heb ik besloten om het nu eens anders te doen. Nou er kwamen allemaal inwendige oorzaken naar boven (nieren, darmen, last van nekwervels waardoor ze hoofpijn had, maagzweer) waardoor ze niet lekker liep !! Ik voelde me zó schuldig t.o.v. mijn paard!!
Ze is nu zo veranders, zit lekker in haar vel en loopt super en is happy. Ze wordt nu standaard 1x per jaar gecontroleerd en omdat hij bij ons op stal komt omdat er meerdere zijn die hun paard onder behandeling hebben bij hun wordt ze extra nagekeken als ik ergens over twijfel of als ze last heeft van haar spieren/gewrichten.

Nee bij mij geen 'reguliere' dierenarts meer bij 'vage'klachten, voor een koliekaanval of wond welke gehecht moet worden of iets in die richting, daarvoor heb ik uiteraard gewoon een goede veearts welke in de buurt woont.

voordeel van een holistische dierenarts vind ik ook dat ze het paard in het geheel bekijken en niet alleen datgene wat jij aangeeft als klacht. Ik geef meestal niet eens een klacht aan maar laat ze gewoon het volledige onderzoek doen en kijk wat daar uit komt, het klopt eigenlijk altijd.
Het lijkt misschien alsof het duurder is maar vergeet niet dat hun echt heel lang met je paard bezig zijn en de tijd nemen!

Ik ben totaal geen zweverig type en ben van 'eerst zien dan geloven' en deed bij de eerste behandeling wat lacherig maar het werk écht

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:18

ok, bedankt voor je berichtje!

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:43

Ik heb zelf een fijne ervaring met Steffi van der Laarse, en 2 oude stalgenoten van mij met Eric Laarakker. Hun paarden zouden er niet meer zijn geweest zonder hem, de reguliere dierenartsen konden er niets mee.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:16

Hoi hoi,

Ook hier weer een positieve reactie.

Ik heb ook de 3-jarige opleiding ISPH gedaan waar Eric lesgeeft. Hij heeft ook een van mijn paarden behandeld samen met Steffie (die werkte toen nog wel bij hem). Van een in zichzelf gekeerd, ongelukkig paard heb ik nu weer een vrolijk, blij en goed lopend paard terug. Ik ben dus ook erg blij met Eric.
Hij is gelijk heel realistisch geweest en belooft ook geen gouden bergen. Hij doet zijn best en is eerlijk. Dat vind ik belangrijk.

Voor huis-tuin-en-keuken-zaken heb ik een gewone dierenarts, maar als er ooit weer iets ernstigs is weet ik waar ik Eric of Steffie kan vinden. Zelfs helemaal vanuit Zuid-Limburg!!

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:38

ik loop nu met mijn 2 jarige bij eric laarakker.

nu na een week behandelen is hij al een stuk opgewekter en loopt ook beter!!
mag natuurlijk niet te vroeg juigen maar, ik ben echt zo blij dat ik naar eric zijn praktijk ben gegaan.

@shaolanneke
[quote]Nee bij mij geen 'reguliere' dierenarts meer bij 'vage'klachten, voor een koliekaanval of wond welke gehecht moet worden of iets in die richting, daarvoor heb ik uiteraard gewoon een goede veearts welke in de buurt woont. [quote]

helemaal met je eens!!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:33

Met veel interesse jullie berichten gelezen en heb net een afspraak gemaakt bij de kliniek den Hoek.
Ook mijn paard heeft vage klachten, mok die maar niet over gaat, ze is al weken boos op me als ik iets van haar vraag (alleen maar longeren) en ze is niet top.
Vorig jaar april heeft ze een veulen gehad en dat is voor zover ik weet allemaal prima verlopen de bevalling, de zoogperiode en het afspenen is heel rustig verlopen. Dus of het nog een gevolg is van haar drachtig zijn enz. ik weet het niet.
En als ik bij mijn VA kom met dit soort vragen en opm. vraagt hij zich af of ik wel spoor misschien is er een medische oorzaak of misschien ligt het aan mij en mijn omgang met haar.
Dus eerst medisch uitsluiten voor we verder gaan zoeken.
Ik ben heel benieuwd blijf aub allemaal schrijven hierover en ik ben ook niet zweverig maar zeer down to earth maar wel reeel.
En misschien kost het iets meer maar als de VA 2x is geweest ben ik het ook kwijt en ja een slechte ervaring kan je ook met een VA hebben dat hoeft niet te liggen aan het holistische deel.
Als ze geen oplossing hebben of het nou de VA is of anders ben je altijd teleurgesteld in die persoon of kliniek, heel normaal.
En de term baat het niet schaad het niet is nooit waar iets heeft altijd gevolgen alleen zie je het niet altijd direct.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 17:24

Hey, ik ben zeer benieuwd of de mokklachten over gaan...hou me op de hoogte van de behandeling!

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:37

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met behandeling van mok en zomereczeem met dodezeezout-gel?

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:41

viewtopic.php?f=3&t=544112&hilit=

Ik weet nog niet zo goed hoe en wat ik er van moet vinden, op het moment barst ik al in tranen uit als ik er aan denk hoe nu Joey loopt, ik heb vanmiddag geprobeerd hem te bellen, vragen hoe en wat, maar krijg steeds antwoordapparaat/voicemail. Iemand anders ervaring met hem? (Gijsbert van Marel)
Ik ben vooral heel benieuwd naar de vooruitgangen van de behandeling, is het waar dat er vaak eerst een verslechtering optreedt?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:57

Ik heb wel een paard zien genezen van een compres van rode zee water, weet wel niet waar je dat kan halen. Ook een paard die 1 dag in zee heft gewandeld en de mok was al half verdwenen.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:01

Dode zeezout kun je gewoon bij de Tuinen of de Kruidentuin halen, heb toevallig vanmorgen nog een zak gehaald. (helpt goed tegen jeuk bij eczeem, zooitje in bad strooien en er in zitten)
(heb het bij mijn pony ook eens gebruikt, maar daarbij kreeg zij ook homeopatische pilletjes, dus wat er nou precies werkte weet ik niet)