Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kyona schreef:Zou eens naar een goede kliniek gaan. Met een bronchoscopie kan je zien hoe het ervoor staat. Soms helpt een longspoeling en kunnen ze dan preciesafgestemde medicijnen geven. Zou het zeker een kans geven.
MSQuincyTE schreef:Laat maar eens in haar longen kijken en ga niet zelf lopen klooien met allerlei dingen want dan heb je wel kans op dampigheid en ik spreek uit ervaring
En een paard kan niet kotsen
maar tot die tijd doen we er vanalles aan. je weet maar nooit.... denice schreef:Twee jaar geleden begon Nirvana voor het eerst met hoesten. gewoon af en toe een kuchje. we dachten dat het door het hooi kwam, en dus hebben we haar op het land gezet. Het hoesten werdt beter, ik hoorde het minder vaak, en ook werdt ze wat dikker. Nirvana was in die tijd ook drachtig.
In de winter ging ze weer op stal en werdt ze heel mager. ook kwam het hoesten weer op en leek het zelfs erger te zijn. als ze hoest dan zie je haar hele lichaam mee hoesten. het waren drie of vier hoesten en dan wat het over.
Gelukkig kwam ze weer bij en haar veulen was gezond. Nirvana leek ook gezond. ze at als tien andere, en ze werdt weer wat dikker.
Steeds werdt ze weer dikker in de zomerperiode, en viel ze af in de winter.
Maar het laatste half jaar is het goed mis. ze wordt weer dunner, en lijkt wel minder gelukkig. ze hoest als een gek, en haar hele lichaam verkrampt. ook kotst ze wortelen of brood uit als ze dat net naar binnen heeft gewerkt. ze hoest en dan komt er dus eten weer uit. niet dat ze dat al heeft doorgeslikt, dat blijft dan hangen. ook hoest ze als ze niets heeft gegeten...
na het hoesten dan is ze enorm aan het hijgen. ze pompt met haar hele lichaam.
en nu zit ik te denken, wat nou als ze steeds zo dun wordt omdat ze zo hoest, en dit heel veel van haar lichaam vergt..
in de zomer gaat ze op het land, dag en nacht, en dan kan ze lekker vreten. daarom zal ze in de zomer ook wel bij komen natuurlijk. Ik denk echt dat het hoesten haar lichamelijk opbreekt.
en dan nog wat, haar moeder is afgemaakt wegens hoesten....
deze pony is heel mijn leven, en we begrijpen elkaar echt heel goed. We hebben samen veel nare en gelukkig ok leuke dingen meegemaakt, en we zijn er altijd voor elkaar. ik ben bang dat als ik haar verlies, ik mijn lol in de paarden verlies...
wat is jullie advies? afmaken? afwachten??
heeft iemand hetzelfde meegemaakt met zijn of haar paard, en wat hebben jullie ondernomen?
Help! ik wordt gek....
de dierenarts is al een paar keer geweest en die schrijft een hoestdrank voor.. maar we weten nu zo langzamerhand wel dat deze niet werken.
bedankt voor het lezen, en ik hoop op iets waar ik wat aan heb!
denice
denice schreef:Samo schreef:Dat is echt heel vervelend. Kan je pony nu ook niet dag en nacht buiten staan? Krijgt ze veel meer frisse lucht en hoest ze misschien ook minder? En nat hooi of kuilvoer voeren? Ander strooisel in de stal? (Geen stro of fijn zaagsel). Hebben jullie dat al geprobeerd? Anders eens goed overleggen met de DA, en dan naar een kliniek gaan?
we hebben alles all langdurig geprobeerd. we hebben geen vloerbedekking (stro of zaagzel of zoiets) en het hoor voeren nat/ niet hebben we ook tijden gedaan. het heeft daar niets mee te maken. het is echt een probleem in de luchtwegen.
en het wordt met het jaar erger.
ook hebbben we er al veel geld aan uitgegeven, en degene die daarover gaat wil er niets meer aan uitgeven..
MSQuincyTE schreef:Animals dat is ookj versselijk wat je met jou pony hebt door gemaakt.
Maar ik heb bewondering voor jou Animals