AUB lees dit en misschien weten jullie iets...???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pendrag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:24

Ik kan me alleen maar aansluiten bij al eerder gemaakte opmerkingen: ga eens met je paard naar Erik of Steffi.

Dit advies is al vaker hier gegeven, wat vind je er van TS?

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:58

Ten eerste wil ik jullie allemaal alvast harstikke bedanken voor het meedenken naar een mogelijke oplossing. Echt super!! Ik heb vele ervaringsverhalingen ook ontvangen via pb,s. Natuurlijk vind ik het heel spijtig dat voor mensen die in een vergelijkbare situatie gezeten hebben heel naar (druk ik me nog voorzichtig uit) dat de beelden en verhalen van mijn paard weer nare herinneringen bij hun oproept. Maar positief is wel dat dit kan lijden tot een nieuwe visie. Alle adviezen e.d. ga ik natuurlijk maandag overleggen met de prof in Utrecht. En ik zie het toch als een klein lichtje in de donkere tunnel.
Pendrag : Over de opmerking ga met je paard naar Erik of Steffi dit: ik sta overal open voor maar wil eerst het Utrecht verhaal afronden?

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:02

je hebt gelijk hoor,1 ding tegelijk.
sterkte maandag!

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:39

pol schreef:
Ten eerste wil ik jullie allemaal alvast harstikke bedanken voor het meedenken naar een mogelijke oplossing. Echt super!! Ik heb vele ervaringsverhalingen ook ontvangen via pb,s. Natuurlijk vind ik het heel spijtig dat voor mensen die in een vergelijkbare situatie gezeten hebben heel naar (druk ik me nog voorzichtig uit) dat de beelden en verhalen van mijn paard weer nare herinneringen bij hun oproept. Maar positief is wel dat dit kan lijden tot een nieuwe visie. Alle adviezen e.d. ga ik natuurlijk maandag overleggen met de prof in Utrecht. En ik zie het toch als een klein lichtje in de donkere tunnel.
Pendrag : Over de opmerking ga met je paard naar Erik of Steffi dit: ik sta overal open voor maar wil eerst het Utrecht verhaal afronden?

is helemaal goed, we denken met je mee... sterkte en je kun altijd bellen..

Anoniem

Re: AUB lees dit en misschien weten jullie iets...???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:50

Heb je verhaal gelezen en wens je heel veel sterkte,
ik hoop dat je paardje geholpen kan worden.
Vraagje, loopt hij alleen zo als ie werken moet?
Hoe loopt ie als ie gewoon in de weide loopt?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:52

@Chiqa: er stond geloof ik dat ie ook zo in de wei deed...

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:54

jeetje veel succes morgen..
ben benieuwd wat ze in utrecht vinden van al die informatie die je via de mede bokker hebt gekregen, hopelijk kunnen/doen ze er wat mee

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 01:07

beccieloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:09

Die val is volgens mij de echte grote boosdoener. Want voor die val was alles toch ok met je paard niet?

al sik naar het paard kijk is er idd iets mis met zijn algehele buiging, er klopt iets niet met de werverlkolom van dit paard. Hebt je al verder geintformeerd naar die val. Als ik van jou was zou ik daar het fijne van willen weten.

groetjes

en veel succes met het vinden van een oplossing!!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:04

Ik heb inmiddels die filmpje ook een heleboel keer bekeken er er klopt voor mijn gevoel iets helemaal niet in de verbinding van achter naar voren. Of de scheve nek daaruit voortkomt of dat het weer iets heel anders is zou ik niet weten. Wat vonden ze bij heelkunde van linksachter? Want dat moeten ze haast wel gezien hebben. En heeft interne er nog naar gekeken?
Toen ik het filmpje de eerste keer zag dacht ik eigenlijk aan een verkalking van de slijmbeurs onder het nekligament, maar dat hadden ze op CT moeten zien. Tot hoever is ze er in gegaan? Tweede optie in mn hoofd was een middenoorprobleem of iets in de hersenen zelf maar dat was het dus ook niet blijkbaar

Is ze eigenlijk gevoelig op de rug?

Ik ga nog even verder kijken hoor, maar ik zou het zo ook niet weten, ben wel heel benieuwd of er nog een diagnose uit komt. Sterkte ermee

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:33

Ik heb ook een 'kantel-paard', al niet zo erg als deze. Ook ik ben naarstig op zoek naar oplossingen... Mijn paard heeft zeer grote oorspeekselkieren en weinig ruimte achter haar kaken. Zij kanteld dus ook in het land en aan de longe! Ik blijf je topic volgen en wens je veel succes met het vinden van een oplossing voor je paard!!

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:00

Allemaal weer harstikke bedankt. Even een update.
Ik heb vandaag met de prof uit Utrecht gesproken. Ze hebben mijn paard in de patiëntenbespreking gezien en besproken. Ze hebben de Ct en de ro foto's nog een keer met de radioloog bekeken en daar vinden ze toch ook afwijkingen (?) bij zijn 3e en 4e halswerfels. Ze zijn niet zo strakgelijnt als ze zouden moeten zijn. Met name aan de rechterkant zijn deze bij "druk" van buiten ook gevoelig. Dus dat gaan ze van de week nader onderzoeken dmv een echo te maken van dit gebied. Daarna willen ze dit gebied gaan verdoven om zo te kijken of hij een anderbeeld laat zien. Want de pathalogische afwijkingen hoeven niet te lijden tot dit klinische beeld. Volgende week do gaan ze een elektromyografie doen. Een emg is een onderzoek waarbij ze de werking van de zenuwen en spieren kunnen meten.
Natuurlijk heb ik hem melding gedaan van jullie bevindingen!! Bedankt en Yvonnelind ook succes en hopenlijk heb ook jij er iets bruikbaars aan.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:33

jeetje... Gohhh hou je het nog vol om tot volgende week donderdag te wachten?? ik zou persoonlijk gek worden... Heel veel sterkte... ik hou dit nog ff in de gaten, ben erg benieuwd hoe het donderdag af gaat lopen

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 11:31

Inderdaad "stalnijmegen" het valt niet mee zo lang wachten!! En zeker niet omdat mijn paard gisteren zijn kaak gescheurd heeft. Gelukkig hebben ze het staande kunnen fixeren, hij hoefde dus niet onder narcose (weer). Het ijzerdraad moet 6 weken blijven zitten en dan groeit het weer aan.
Bij zijn nekwerfels blijkt hij artrose te hebben. Maar heel veel paarden schijnen dit te hebben en of dat lijdt tot deze problemen? In Utrecht zijn ze wel zo ver dat ze bij andere paarden middels een EMG hebben aangetoont dat problemen uit de hals kunnen leiden tot descoördinatie van de achterhand. Maar bij paard zijn de afwijkingen gering. Ik hoop in ieder geval dat vandaag nou eindelijk een EMG gemaakt wordt en dat die duidelijk geeft waar de problemen/ blokkades zitten. Het wachten valt me zwaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:09

Ik ben blij te horen dat er toch enige vooruitgang (?) in zit. In ieder geval heb je iets meer duidelijkheid of niet? Niet erg fijn dat hij nu ook nog eens zijn kaak gescheurd heeft. Sterkte er mee.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:22

ha poll...
kijk eens in mn profiel, daar zie de foto's van mn shetje na een kaak operatie...
hoe kwam die van jou opeens aan een gebroken kaak??? heel heel veel sterkte..
ps hoe was het vandaag gegaan?? ik dacht net opeens heyyyyyyy het is donderdag dusssssssss toy toy

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 17:29

ha stalnijmegen wat ziet dat er vreselijk uit zeg!! Het is toch verder goed gekomen? Wat een kanjer zeg!!
Mijn paard heeft geen verwondingen aan de buitenkant van zijn kaak heeft dus eigenlijk alleen een dikke ijzeren "beugel" om de boel op zijn plaats te houden. Na 6 weken is daar natuurlijk gezond weefsel over gegroeid en moet dat draad er uit gehaald worden.
De uitslag van de EMG was overduidelijk uitvalverschijnselen van zenuwen bij c4 c5. Bij de halswerfels dus. Ze hebben verder ook zijn rug en achterhand ge- Emg 't maar daar kwamen echt geen bijzonderheden uit. De problemen komen echt voort uit de hals. Ik vroeg me natuurlijk af waarom er dan niet iets naar voren kwam op de ct scan. De technologie is nog niet zo ver dat op zo'n "dikke" plek als deze het 3 d beeld optimaal duidelijk is. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat in de harde delen helemaal geen afwijkingen zitten maar alleen zenuwuitval. Het is eigenlijk een soort Wiphlash?! Helaas zijn ze niet zo ver om zenuwen te kunnen behandelen. Toch gaan ze van de week nog heel lokaal verdoven. Hebben al eerder de hals verdoofd maar niet zo precies en de preciesere lokatie vaststellen aan de hand van een echo.

Tango40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:57

Hey Pol.
Heel veel succes en sterkte verder met het wachten op duidelijkheid. Totn ik het filmje zag dacht ik eerst aan een oorontsteking omdat hij zo erg kantelde.
Maar na het filmpje enkele keren bekeken te hebben viel het me op dat het paard zijn staart ook iets scheef draagt. ( voor zover ik dat goed kon zien.)
Vaak duidt dat op een probleem in de wervels, maar bij lichte gevallen van kantelen kan het ook aan de spieren liggen.
Nou ja ik blijf het topic zeker volgen en ben benieuwt wat er uit komt.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:31

hoi pol,
jeetje wat een elende allemaal... maar het belangrijkste is dat ze nu wel weten waar ze moeten zoeken.. en wie weet hebben ze na aanlijding daarvan een oordeel over hoe ze het kunnen oplossen/ verminderen..
mijn kanjer heeft er niks aan over gehouden,ja schreef bekkie en z'n tanden sluiten niet meer op elkaar dus hij moet elk half jaar naar de tandarts om alles te kort wieke.. we zijn nu dus zo een 8jr verder en hij is gewoon normaal, lekker chaggie zoals voorheen haha eten gaat ook goed alleen appels kost hem wat meer moeite en wortels trouwens ook
liefs dees
maar hoe kwam die van jou nou aan die gebroken kaak??

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:18

Het is in ieder geval in zijn stal gebeurd. De verzorgers vonden hem en alles zat onder het bloed. Maar gelukkig laat hij zijn nieuwe beugel goed zitten dus dat zal ook wel genezen. Nu de rest nog?!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:53

ja zeker nu de rest nog!!! succes

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:03

Jeetje zeg, je paard is ook wel een ontzettende pechvogel! Goed dat je het rustig eerst 'afrondt' in Utrecht. Ik hoop heel erg dat er uiteindelijk wat aan gedaan kan worden. Heel veel sterkte!

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:47

ik ken ook een paard die dit gedaan heeft. niet goed dus ik weet niet wat het precies was, maar het lag idg aan zijn oren. dit paard schudde ook heel veel met zijn hoofd en liep net zo gekanteld als deze

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:37

neem eens een kijkje op de site van Heinz Klaiber uit Duitsland.
www.heinzklaiber.de

Het is zo bijzonder hoe hij paarden kan genezen van allerlei dingen.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:13

Gisteren is uit de echo gebleken dat er een verdikking zoals het nu lijkt een zware kneuzing (zoiets als bij een dikke enkel alleen dan in de hals :+ )zit bij het facetgewricht c4 c5. Het kapsel e.d. zijn vooral aan de linkerkant verdikt. Ze willen nu heel lokaal verdoven en zo zien of het hoofdkantelen ook verband heeft met dit. De ongecontroleerde achterhand wordt hier wel door verklaard.
De vreemde hoofdhouding kan inderdaad voortkomen uit bv problemen met het middenoor. Bij mijn paard is toen hij onder narcose was met een scoop in zijn gehoorgang gekeken en zijn er geen afwijkingen gevonden.
Ik heb even een kijkje genomen op Heinz zijn site zeer bijzonder!!
Bedankt allemaal weer voor het meedenken en meeleven!!