kiss schreef:Ik vraag mij af na al dit gelezen te hebben, hoe mijnheer en mevr. Taal hun paarden houden.
Uit je verhaal begrijp ik dat je ze natuurlijk moet houden. Dus niet op stal etc. Volgens mij rijdt Anita Taal best wel hoog in de dressuur dus ik kan mij niet voorstellen dat hun paarden dag en nacht lekker buiten lopen.
deze paarden zouden dan toch ook stress moeten hebben, dus volgens zijn verhaal exceem?
Ik ben altijd voorzichtig met zulke methodes, je moet dit eigenlijk in samenspraak doen met je da, en nu weet ik dat ook niet alle da's zaligmakend zijn. maar het gaat tenslotte om je paard.
Kennelijk wel, want zij heeft hem gevraagd een middel te fabriceren. Zijn er veel dressuurstallen met exceempaarden? Ik heb gelukkig (nog) geen exceempaard, dus excuse me, als ik niet goed op de hoogte ben. Zo ken ik een ijslanderveulen dat met zomerexceem had, de moeder niet en de andere dieren van die man ook niet Zijn ijslanders lopen altijd buiten, zelfs nu nog, alleen als het extreem heet is zet hij ze overdag op stal, verder hebben ze een schuilstal. Als er te veel gras is, gaan ze overdag in de paddock en komen dan maar een paar uur op de wei, krijgen hooi bij gevoerd, dus in mijn optie een heel fijn leven, zo met zijn 3-en op zoveel weia, etc. Ze lopen bij elkaar en het veulen heeft lang genoeg bij de moeder gelopen, buiten en is daarna bij de andere 2 volwassen paarden gezet. Heb er niet zo veel verstand van, maar dat zal wel omdat hij anders bij de moeder blijft drinken. Hij had zomerexceem en het was nogal hardnekkig en bij de bosrand niet fijn voor dat dier, dus verkocht naar de kust. Dit paard had volgens mij totaal geen stress en een eigenaar die helemaal verkocht is aan zijn dieren en er super netjes op is.
Dus als hun stoeterij last heeft van verschillende zomerexceemklantjes, moet hij toch in eerste instantie zich achter zijn oortjes krabben.