Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:28

Wind schreef:
Citaat:
En trouwens, ik dacht dat vitamine D juist een remmende invloed heeft op een otnstekingsreactie

Ja dat dacht ik ook, maar hij had het er toch echt over dat eczeem erger wordt van zonlicht.

Het heeft wel met zonlicht te maken, maar niet met de vit D inderdaad.
Fel zonlicht heeft indirect invloed op de lever (vraag me niet om het technische verhaal ). En aangezien de lever het lichaam moet ontgiften kan het daar spaak lopen. Vooral de combinatie van gras en fel zonlicht zou de klachten verergeren.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:29

Nog even alles op een rijtje. In Nederland is het verplicht dat diergeneesmiddelen zijn geregistreerd bij Bureau Registratie Diergeneesmiddelen. Het klinkt wat cru, maar het gaat er om dat een paard slachtdier is voor de wet, en er geen ongewenste stoffen in de voedselketen mogen komen.
Ook voor de wet diervoeding gelden strenge regels, om dezelfde reden.
Op de website van de heer Taal staat letterlijk "Ondanks de ervaringen, is de Eczit-therapievooralsnog een experimentele therapie. Begeleiding van een dierenarts bij het inzetten van de therapie is verplicht. Eczit mag volgens de Nederlandse wetgeving (nog) niet worden gekenschetst als een geneesmiddel."
Wetenschappelijke Publicaties zijn er niet te vinden.
Het gaat dus om een niet geregistreerd diergeneesmiddel of om aanvullend diervoedsel. Wie o wie kan een registratie vinden van deze middelen, ik in ieder geval niet.
Mocht het aanvullend diervoedsel zijn, ( voedingsupplement) dan is het knap duur.
Ik krab me nog maar eens achter mijn oren, want ik weet nog steeds niet om welke alkaloïden en glucosiden het gaat, en dhr. Taal weigert daar op te antwoorden.

Esther

Sorella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:32

Jikes. Dat klinkt allemaal erg naar. Het klinkt als een kwakzalver die binnen een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld probeert te verdienen en dan op het moment dat het fout begint te gaan (en dat duurt vaak te lang, want helaas zwijgen mensen vaak te lang) zorgt dat ie z’n schaapjes op het droge heeft… Ik ga dit topic in de gaten houden.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:32

Ik vraag mij af na al dit gelezen te hebben, hoe mijnheer en mevr. Taal hun paarden houden.
Uit je verhaal begrijp ik dat je ze natuurlijk moet houden. Dus niet op stal etc. Volgens mij rijdt Anita Taal best wel hoog in de dressuur dus ik kan mij niet voorstellen dat hun paarden dag en nacht lekker buiten lopen.
deze paarden zouden dan toch ook stress moeten hebben, dus volgens zijn verhaal exceem?
Ik ben altijd voorzichtig met zulke methodes, je moet dit eigenlijk in samenspraak doen met je da, en nu weet ik dat ook niet alle da's zaligmakend zijn. maar het gaat tenslotte om je paard.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:34

Raya schreef:
Tja ik weet het niet..!
Ik ben een tijd in Canada geweest op een stoeterij met IJslanders en geen van de paarden had daar eczeem. Ze liepen "vrij" rond en zochten dus hun eigen eten bij mekaar!

Kom je dichter bij grote steden in de buurt dan zag je wel weer eczeempaarden.
Ik denk zelf dat luchtvervuiling een grote rol speelt (immers paarden bij zee, op IJsland en dan in Canada hebben vaak minder of geen last van jeuk!). Op als deze plaatsen is lucht "schoner".

Ook denk ik zeker dat voeding een rol speelt maar hoe precies tja ik ben geen dokter

Groetjes Anne

Ik kan me goed in dit verhaal vinden.
Zuiverheid van lucht in voeding is natuurlijk een groot voordeel omdat lever en nieren zo niet extra belast worden.
Ach, wie weet met de klimaatveranderingen hebben we er hier straks ook geen last meer van (Of zij in Canada en IJsland ook )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:49

wat ik vind over alkaloiden:

Alkaloïden zijn de stikstofhoudende stofwisselingsprodukten van de plant.
Alkaloïden werken vooral op het autonome zenuwstelsel en ze worden vaak als geneesmiddel gebruikt.
Men heeft veel alkaloïden geïsoleerd. Alkaloïden zijn bijvoorbeeld stoffen als: atropine, codeïne, kinine, morfine, nicotine, heroïne, papaverine, strychnine e.a.
Al deze stoffen zijn erg giftig en in de geneeskunde isoleert men de stof en maakt men er een gestandaardiseerd middel van, zodat men precies kan doseren....

en:

glucosiden

Glucosiden zijn chemische verbindingen die aan suikers gekoppeld zijn. De werking van glucosiden is verschillend.
Voorbeelden van planten met glucosiden zijn de wilgenbast (salicine), bosbessen en blauwe druiven (de kleurstof). Een hartglucoside is bijvoorbeeld vingerhoedskruid (digitalis purpurea).
Deze plant is zeer giftig en mag alleen onder dokterstoezicht in een gestandaardiseerd produkt, gebruikt worden..

en :

Er zijn veel glucosiden in het planten- en dierenrijk. Chemisch beschouwd zijn ze een verbinding van een suiker (bijvoorbeeld glucose) en een niet suiker (bijvoorbeeld alcohol of fenol).

Voor geneesmethoden belangrijke glucosiden zijn: arbutine in de bladen van Beredruif, salicine in wilgebast, anthraglucosiden in Rabarber en Vuilboom.
Ook de anthocyanen als rode en blauwe kleurstoffen van bloemen en bessen zijn glucosiden. Nauw verwant met deze zijn de flavonglucosiden, zij verhogen deels de bloeddruk en werken duidelijk urinedrijvend (Sleedoorn, Struikheide, Varkensgras, Linde).

Uiterst belangrijk voor de geneeskunde zijn de digitaloïde glucosiden met hun duidelijke hartwerkzaamheid. Hun structuur komt sterk overeen met de sterinen (cholesterine, bijnierhormonen, geslachtshormonen, vitamine D). De belangrijkste planten in deze groep zijn: Vingerhoedskruid, Lelietje van dalen, Adonis en Kerstroos. Weer andere belangrijke glucosiden zijn de saponinen. De naam komt van hun eigenschap om in waterige oplossing sterk te schuimen (Sapo = lat. zeep). Medisch wordt hoofdzakelijk hun slijmhuidprikkelende werking benut. In de streek van luchtpijp en bronchiën komt dit tot uitwerking door het ophoesten van slijm en op de nieren door urinedrijvende werking. Belangrijke inheemse saponineplanten noemen zijn: Paardekastanje, Zeepkruid, Sleutelbloem

je ziet dus denk ik dat er zulke kleine doseringen gebruikt worden dat het juist genezend kan werken, maar was dat niet zo met heel veel dingen in de homeopathie?

zo weet ik dat een kennis van me ooit ene slangengif gebruikt heeft bij een eczeem paard, door een superklein deel te gaan gebruiken is dat dier op die manier wel van de eczeem af gekomen...

via google kan je best veel info vinden over deze twee stoffen!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:00

Alet schreef:
Over die Jomanda-ontkenning... Ik krijg dan zo'n gevoel van hoe harder er ontkent wordt, hoe dichter het bij de waarheid zit. Dat hij het zelf alvast maar ontkent voordat de vergelijking komt, terwijl hij zichzelf eigenlijk al vergelijkt en meteen de vergelijking als niet kloppend afdoet. Haha, is het nog te volgen?

Ik geloof Jomanda zelfs nog eerder dan meneer Leen Taal

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:03

Citaat:
Ik kan me goed in dit verhaal vinden.
Zuiverheid van lucht in voeding is natuurlijk een groot voordeel omdat lever en nieren zo niet extra belast worden.
Ach, wie weet met de klimaatveranderingen hebben we er hier straks ook geen last meer van (Of zij in Canada en IJsland ook )

Tja wij zitten hier en meerdere plekken in Europa wel erg ongunstig! Canada is groter, veel groter en luchtvervuiling speelt daar een minimale rol en dat alleen bij grote steden. Vandar ook weer het eczeem daar!!!

Waar ik zat, Vernon BC was echt in de natuur echt schoon dus, en geen steden in de buurt! En moet je nagaan zij hebben meer dan 100 ijslanders, waarvan ook importpaarden en eczemers uit nederland maar alles is daar eczeem vrij geworden!! Beter kan voor mij niet Ik hoop dat ze ooit hier ook gen last meer hoeven hebben, mja ik zie dat wel een klein beetje somber in moet ik zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:11

kiss schreef:
Ik vraag mij af na al dit gelezen te hebben, hoe mijnheer en mevr. Taal hun paarden houden.
Uit je verhaal begrijp ik dat je ze natuurlijk moet houden. Dus niet op stal etc. Volgens mij rijdt Anita Taal best wel hoog in de dressuur dus ik kan mij niet voorstellen dat hun paarden dag en nacht lekker buiten lopen.
deze paarden zouden dan toch ook stress moeten hebben, dus volgens zijn verhaal exceem?
Ik ben altijd voorzichtig met zulke methodes, je moet dit eigenlijk in samenspraak doen met je da, en nu weet ik dat ook niet alle da's zaligmakend zijn. maar het gaat tenslotte om je paard.

Kennelijk wel, want zij heeft hem gevraagd een middel te fabriceren. Zijn er veel dressuurstallen met exceempaarden? Ik heb gelukkig (nog) geen exceempaard, dus excuse me, als ik niet goed op de hoogte ben. Zo ken ik een ijslanderveulen dat met zomerexceem had, de moeder niet en de andere dieren van die man ook niet Zijn ijslanders lopen altijd buiten, zelfs nu nog, alleen als het extreem heet is zet hij ze overdag op stal, verder hebben ze een schuilstal. Als er te veel gras is, gaan ze overdag in de paddock en komen dan maar een paar uur op de wei, krijgen hooi bij gevoerd, dus in mijn optie een heel fijn leven, zo met zijn 3-en op zoveel weia, etc. Ze lopen bij elkaar en het veulen heeft lang genoeg bij de moeder gelopen, buiten en is daarna bij de andere 2 volwassen paarden gezet. Heb er niet zo veel verstand van, maar dat zal wel omdat hij anders bij de moeder blijft drinken. Hij had zomerexceem en het was nogal hardnekkig en bij de bosrand niet fijn voor dat dier, dus verkocht naar de kust. Dit paard had volgens mij totaal geen stress en een eigenaar die helemaal verkocht is aan zijn dieren en er super netjes op is.

Dus als hun stoeterij last heeft van verschillende zomerexceemklantjes, moet hij toch in eerste instantie zich achter zijn oortjes krabben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:12

en toch was t bij de mijne anders, stond onder de vliegbasis in leeuwarden, kreeg erg veel eten was tonnetje rond en geen eczeem....

nu woon ik in drenthe, minder voer, schonere lucht ( jawel bij assen valt dat mee denk ik) en toch heeft de mijne nu wel eczeem..

denk dat t toch erg verschilt van dier tot dier.....
en misschien de grond waar ze op staan? kleigrond of zandgrond?

ach...theorien te over, remedies, middeltjes des te meer, blijft proberen en gokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:25

ellepel schreef:
en toch was t bij de mijne anders, stond onder de vliegbasis in leeuwarden, kreeg erg veel eten was tonnetje rond en geen eczeem....

nu woon ik in drenthe, minder voer, schonere lucht ( jawel bij assen valt dat mee denk ik) en toch heeft de mijne nu wel eczeem..

denk dat t toch erg verschilt van dier tot dier.....
en misschien de grond waar ze op staan? kleigrond of zandgrond?

ach...theorien te over, remedies, middeltjes des te meer, blijft proberen en gokken

Ik denk dat grassoorten ook wel belangrijk is. Daar wordt best veel onderzoek naar gedaan. Mijn man werkt voor een graszaden bedrijf, zij ontwikkelen grassoorten en zijn nu ook bezig met gras voor paarden. Zo zijn er ziektes die in grassen voorkomen en die kun je niet zo maar zien, ook misschien wel, maar weet jij daar van? Aangeraden wordt zowiezo om, om de 2 jaar alles om te ploegen en op nieuw in te zaaien met het gras wat je wilt om het puur te houden. Wellicht hebben grondsoorten, metalen in het grondwater, whatever en grassoorten met zijn schimmels en ziekten ook wel invloed, ook je hooi is er van. Dan natuurlijk de fructanen in het gras, dat zijn ook suikers. Weten we wel genoeg? We zijn kritisch op huisvesting, kritisch op ons krachtvoer, willen ze buiten hebben, maar waar lopen ze op? Waar eten ze van? Hooi is ook niet zo veilig als we denken.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:46

ellepel schreef:
wat ik vind over alkaloiden:

Alkaloïden zijn de stikstofhoudende stofwisselingsprodukten van de plant.
Alkaloïden werken vooral op het autonome zenuwstelsel en ze worden vaak als geneesmiddel gebruikt.
Men heeft veel alkaloïden geïsoleerd. Alkaloïden zijn bijvoorbeeld stoffen als: atropine, codeïne, kinine, morfine, nicotine, heroïne, papaverine, strychnine e.a.
Al deze stoffen zijn erg giftig en in de geneeskunde isoleert men de stof en maakt men er een gestandaardiseerd middel van, zodat men precies kan doseren....

Niet alle Alkaloïden zijn zo ongevaarlijk, juist daarom heb ik dhr Taal gevraagd om welke Alkaloïden het gaat. De Pyrrolizidine Alkaloïden zijn het giftige stofje in Jakobskruiskruid bijvoorbeeld. Maar zowiezo de pyrrolizidine Alkaloïden zijn gevaarlijk. In de geneeskunde worden deze alkaloïden dan ook niet meer gebruikt. Ze veroorzaken leverschade.
Dr Geert Verhelst ISBN 9080778427. Uitgegeven in okt 2004
http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=269

Esther

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:19

Zelf ben ik ook de gehele avond in Exloo aanwezig geweest.
Had 3 paarden mee om als lotusslachtoffer te spelen.

Over de lezing van Leen Taal kan ik niet zoveel vertellen.
Na een paar zinnen te hebben gehoort was ik al zo "ontdaan" dat ik eigenlijk geen zin had om het verder aan te horen maar ik heb de twee uur uit gezeten.
Als eerste moet ik wel mijn complimenten kwijt aan de heer Leen Taal want een verkoperspraat ophangen kan hij wel.
De wijze waarop hij zijn woorden gebruikt is erg slim, tja communicatie heeft hij wel begrepen.

Natuurlijk had hij dingen waarvan ik vind dat hij gelijk heeft, de wijze waarop sommige paarden gehouden worden kan niet goed zijn voor ze maar een oplossing geeft hij niet echt, behalve zijn methode.
Iemand die beweert dat 80% van de paarden niet gezond zijn, ik heb 10 paarden zou inhouden dat ik maar 2 gezonde paarden heb staan, begeeft zich op zeer glad ijs want wat is niet gezond.
Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn paarden, ze zien er goed uit en het is niet leuk als iemand die geen idee heeft wie of wat mijn paarden zijn nu al kan beweren dat ze waarschijnlijk ongezond zijn.

Het feit dat hij mensen in het publiek heeft zitten die aanvullen over hoe goed het allemaal werkt is verdacht en niet alleen bij de paarden heeft het geholpen want het werkt ook tegen burn-outs.
Dan het verhaal over de kinderen met ADHD, tja geef een kind een zak snoep met veel kleurstof en ik geloof dat ze allemaal gaan lopen stuiteren en ik denk dat goede voeding veel kan doen.
Ik heb al meerdere mensen horen beweren dat ze deze kinderen kunnen genezen maar tot nu toe is er geen enkele instelling overgegaan op de methodes van deze mensen en dan praat ik niet alleen over een potje pillen maar ook over NLP bewegingen, theorien ect ect.

En waarom moeten dit soort bedrijven altijd samenwerken met DA's, leveranciers en laboratoriums uit het buitenland en niet gewoon makkelijk met nederlands bedrijven?
Omdat wij de nederlandse bedrijven kunnen vinden en aanspreken maar dat wordt al veel moeilijker als dit over de grens gaat.

Mijn vriend had een hele goede opmerking aan het eind van de avond: als dit middel zo goed werkt voor paard en mens waarom gebruikt hij het zelf dan niet.
Het was al een stuk geloofwaardiger geweest als hij daar had gestaan met het lichaam van een 30 jarige ipv de typische bierbuik van een 50tiger.

Nee ik heb het gevoel dat ik twee uur lang naar een sprookje heb geluisterd geschreven en voorgelezen door iemand die goed is in communicatie en verkopen maar bij mijn paarden komt hij niet in de buurt, dan maar liever "zieke en zielige" paarden.

Nog een kleine aanvulling op het EHBP van Harry Nielen.
Harry Nielen is een dierenarts en homeopaat die al jaren onze DA is.
Hij heeft een eigen dierenkliniek in Klijndijk, De Melkweg.
Hij heeft met veel liefde dit programma inelkaar gezet voor deze avond en hopelijk wil hij dit in het gevolg weer doen voor de Commissie Noord, die deze avond georganiseerd hebben.
Harry heeft een mooi onderwerp opengelaten, geboorte problemen, hopelijk dat hier volgend jaar meer over komt en zo krijgt hij gelijk meer ervaring met het spreek voor een groep.

Gr Em

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:34

Zahlina schreef:
Zelf ben ik ook de gehele avond in Exloo aanwezig geweest.

Over de lezing van Leen Taal kan ik niet zoveel vertellen.
Na een paar zinnen te hebben gehoort was ik al zo "ontdaan" dat ik eigenlijk geen zin had om het verder aan te horen maar ik heb de twee uur uit gezeten.

[...knip...]

Mijn vriend had een hele goede opmerking aan het eind van de avond: als dit middel zo goed werkt voor paard en mens waarom gebruikt hij het zelf dan niet. Het was al een stuk geloofwaardiger geweest als hij daar had gestaan met het lichaam van een 30 jarige ipv de typische bierbuik van een 50tiger.

Nee ik heb het gevoel dat ik twee uur lang naar een sprookje heb geluisterd geschreven en voorgelezen door iemand die goed is in communicatie en verkopen maar bij mijn paarden komt hij niet in de buurt, dan maar liever "zieke en zielige" paarden.

Wat fijn om een reactie te hebben van iemand die ook bij deze lezing was! Het verhaal van dhr Nielen was erg leuk en leerzaam. Hij kwam over als een aardige man en vertelde duidelijk wat je in bepaalde situaties moet doen. Dat ik me ook voorgesteld van de avond, niet de keiharde verkooppraat van Taal.

Dat van die bierbuik was precies wat Alet en ik ook al tegen elkaar zeiden. Als het zo goed werkt, waarom ziet hij er dan zo slecht uit?

Zijn uitspraken zijn gewaagd en slecht onderbouwd, ondanks alle grafieken en tabellen die veel meer uitleg nodig hadden dan Taal gaf. Jouw paarden zagen er zeker goed uit, (ik neem aan dat het de drie schimmels waren?) maar daar zal Taal vast anders over denken.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:02

Wind schreef:
Wat fijn om een reactie te hebben van iemand die ook bij deze lezing was! Het verhaal van dhr Nielen was erg leuk en leerzaam. Hij kwam over als een aardige man en vertelde duidelijk wat je in bepaalde situaties moet doen. Dat ik me ook voorgesteld van de avond, niet de keiharde verkooppraat van Taal.

Dat van die bierbuik was precies wat Alet en ik ook al tegen elkaar zeiden. Als het zo goed werkt, waarom ziet hij er dan zo slecht uit?

Zijn uitspraken zijn gewaagd en slecht onderbouwd, ondanks alle grafieken en tabellen die veel meer uitleg nodig hadden dan Taal gaf. Jouw paarden zagen er zeker goed uit, (ik neem aan dat het de drie schimmels waren?) maar daar zal Taal vast anders over denken.

Ja de drie schimmel zijn van ons.

Het gekke van de hele lezing is nog steeds dat ik het gevoel heb dat ik naar een half verhaal heb zitten luisteren.
Ik bleef met zoveel vragen zitten dat ik niet wist waar ik moest beginnen met vragen, heb zelfs nog even staan wachten om ze te stellen maar het leek mij verstandiger om ze toch maar niet te stellen want hij is zoveel beter in de communicatie en met mijn vragen was ik bang om gelijk weggeveegd te worden.
Ook het even afdwalen naar onbelangrijke onderwerpen om hem maar belangrijker te laten klinken, andere uitnodiging voor de zelfde avond, proefschrift nog niet af want ik heb het zo druk, zijn hoog-leraar ect ect.
Allemaal niet relevant voor het verhaal maar het klinkt wel lekker.

Gelukkig heb ik geen eczeem paarden en hoop ook dat ze dit niet gaan ontwikkelen want ik kan me voorstellen dat je er alles aan wilt doen om ze eczeemvrij te krijgen.

Gr Em

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:32

Onderstaande mail heb ik vorig jaar naar hem gestuurd, de antwoorden kreeg ik terug in hoofdletters. Ik was meteen genezen, mijn paard helaas niet, maar die doet het super onder zo'n "onding" van een exzeemdeken.

----- Original Message -----
From: Sigrid Dijkhuizen
To: ****
Sent: Monday, January 03, 2005 11:15 AM
Subject: meer info Eczit

Geachte heer Taal,

Met belangstelling heb ik uw folder doorgelezen. Ook heb ik uw folder laten lezen aan mijn dierenarts, welke niet negatief

ten op zichte van uw verhaal staat, al heeft hij zijn bedenkingen bij uw oorzaak/gevolg verhaal. Hij raadde mij in elk geval aan

om toch wat sceptiche vragen te stellen:UW DIERENARTS KENT DEZE MATERIE OOK NIET IS COMPLEET NIEUW<WORDT GEPUBLISEERD IN THE VETERINARY EQUINE JOURNAL

U spreekt over een verfijnde bloedanalyse. Wat wordt er dan onderzocht ? Functies van orgaansystemen
kunnen namelijk over het algemeen ook door mijn eigen dierenarts onderzocht worden. Sterker nog: lever,

nieren en “ht, leuco’s, diff” zijn al onderzocht.DIT TOTAAL NIEUWE BLOEDONDERZOEK GAAT VELE MALEN VERDER.GEEFT INZICHT IN DE IMMUNITEIT,AUTOIMUNITEIT<RESORCINE COPPERACETAAT<HEPATHOTOXINE,ALFA BETA GAMMA EUGLOBULINES LEVER MAAG MAAGDARM<KANAAL<ALLERGIE DUNNE DARM DIKKEDARM<KANKERCELLEN ETC

“niet verteerd voedsel zet zich om in gifstoffen” Welke gifstoffen en zijn die meetbaar in het bloed ? JA
Wat zijn “plantaardige synergetische werkzame stoffen” ? Puur gebaseerd op kruiden of moet ik er vanuit
gaan dat er medicatie als bv. cortico’s of prednisolon oid in is verwerkt ? GEEN ALLOPATISCHE ONZINNIGE PREPARATEN.Wat is/zijn de werkzame stof(fen) ? GEPATENTEERD EN BESCHERMT<GOEDGEKEURD GMP>etc

Ik begrijp dat ieder paard in wezen dezelfde medicatie krijgt voorgeschreven, wordt alleen de dosis verhoogd/aangepast THERAPIE IS ADOPTOGEEN. DWZ PAST ZICH NAAR DE OMSTANDIGHEDEN AAN.
afhankelijk van het resultaat van het bloed onderzoek ?

Ik heb contact gehad met een vertegenwoordiger van Subli, deze heeft mij informatie gegeven over het voer dat ze op
de markt gaan brengen in januari en dat er een preparaat van u is toegevoegd aan het voer. Hij kon mij echter niet

vertellen wat het preparaat inhield (wat ik opzich een beetje vreemd vind, “je weet toch wat er in je voer zit”) Is het VOLDOET AAN DE EUROPEESE GMP WETGEVING

preparaat hetzelfde als de “plantaardige synergetisch werkzame micro-nutrienten” ? NEE

Kan het voer alleen ook al een positief effect hebben op de zomerexzeem ? NEE
Ik begrijp dat de behandeling 1-2 x per jaar herhaald dient te worden, zijn daar speciale prijsafspraken over ? 2 x per jaar NIET JUIST. U HEEFT MIJN INFORMATIE NIET GOED GELEZEN.
€ 170,- op tafel leggen is niet voor iedereen even gemakkelijk ! JAMMER ,KAN IK NIKS MEE ,ER IS NIEMAND GEWEEST DIE DE AFGELOPEN 10 JAAR MIJN INVESTERING EURO 820.000 VOOR MIJ HEEFT BETAALD EEN,MERCEDES KOST MEER DAN EEN FIAT 500

Waarom gebruikt u een laboratorium in Belgie ? WAAROM WOONT U IN NEDERLAND//?? OMDAT DIE SAMEN WERKT MET DE UNIVERSITEIT IN LEUVEN EN KASSEL BRD, WAAR IK AFSTUDEER. VERDER DE NEDERLANDSE UNIVERSITEIT o.a. WUR WAGENINGEN<WAREN BEZIG MET SUBSIDIES AAN TE VRAGEN VOOR HET STOMPZINNIGE MUGGEN ONDERZOEK.TN IK MET HET HET WETENSCHAPPELIJK BEWIJS HIERVOOR KWAM DAT HET NIET KON.. VERKEERD MOMENT DUS. MINISTER VEERMAN SPRAK HIER LATER ZIJN VERWONDERING OVER UIT> NEDERLANDSE UNIVERSITEITEN BEPERKEN ZICH TOT PUBLICATIE STUDIES EN GEEN WETENSCHAPPELIJK PRAKTIJK KLINISCH ONDERZOEK. NEDERLAND LOOPT WAT DAT BETREFT ACHTER DE FEITEN AAN.UTRECHT<HEEFT ZIJN GOEDE NAAM ALLANG VERLOREN IN DE WERELD EN BETEKEND NIETS MEER WAT BETREFT KWALITEIT!!!!.
Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden. U zult vast begrijpen dat ik graag mijn paardje met (nog vrij lichte) zomerexzeem wil helpen,

maar niet zomaar van alles wil toedienen, zonder dat ik weet wat ik haar geef. Ik zal uw antwoorden dan ook zeker bespreken met

mijn dierenarts. MOET U ABSOLUUT DOEN. VERTEL HEM DAN OOK MAAR DAT MIJN ADVISUERS PROF T>BAARS en PROF DR HC DR F NEMETH ZIJN. IK BEN GEEN JOMANDA

MET VRIENDELIJKE GROET LEEN TAAL>

Met vriendelijke groeten,

Sigrid Dijkhuizen
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 24-01-06 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: email-adres verwijderd.

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:39

He wat een gezellige man

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:28

Op je vraag over de stoffen die erin zitten. Zegt hij: goedgekeurd GMP. Maar dat heeft toch niets met de inhoud te maken? Toch alleen maar met de manier waarop het geproduceerd wordt? (of ben ik nu zo verkeerd?)
En waarom eigenlijk die hele geheimdoenerij. Voor mij is dat alleen al rede genoeg om het verdacht te vinden.

Ik vraag mij ook wel af, in hoeverre heeft hij samen gewerkt met die universiteit? Of heeft die gewoon een labo afgehuurd van die unief en noemt die dat samenwerking?
Want hij verwijst wel steeds naar publicaties, maar heeft iemand die al gevonden?

Amaai, na het lezen van die mail, kan ik mij wel inbeelden dat diegene die die lezing hebben bijgewoond, op die moment liever ergens anders waren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:46

Volgens mij werken zulke praatjes altijd beter wanneer er het buitenland bij wordt betrokken. Waar heb ik dat toch eerder gehoord paarden hebben pijn. Was dat niet willie sidorak en de natuurlijke weg. Die paarden kregen ook speciaal voer. Natuurlijk wanneer je algemeenheden gaat vertellen waar iedereen het mee eens bind je je toehoorders. Klinkt als een slimme enge man die over een paar jaar met zijn geld vertrokken is.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:19

Siggy schreef:
Onderstaande mail heb ik vorig jaar naar hem gestuurd, de antwoorden kreeg ik terug in hoofdletters. Ik was meteen genezen, mijn paard helaas niet, maar die doet het super onder zo'n "onding" van een exzeemdeken.

Sigrid durf je de mail ook op onze draad op het kruiskruidforum te zetten? Onder de draad diergeneesmiddelen? Je moet wel inloggen.
http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=330 is de draad waar het om gaat.
Ik kreeg een mail in dezelfde strekking van de heer Taal.
Ik heb enkel gevraagd om welke alkaloïden het ging.
Bizar dat hij telefonisch tegen mijn collega gezegd heeft dat Jakobskruiskruid mits goed gedroog niet giftig is, hij heeft zelfs gezegd dat dat nooit wetenschappelijk is bewezen. Ik krijg juist door deze reacties van Taal een erg eng gevoel. Wat stopt ie er nou toch in als het allemaal zo akelig moet? Ik ben echt bezorgd. Hij komt eerdaags met een JKK geneesmiddel op de markt, en dat kan niet, de lever is al zo aangedaan voordat er überhaupt ziekteverschijnselen merkbaar zijn, ik krijg erg het gevoel dat er gebruik wordt gemaakt van de wanhoop van mensen.

Esther

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:59

Falka, heb je een pb gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:06

Ik wilde iemand met een fries met ernstige exceem helpen, maar je mailtje van de man heeft mij zo genezen, dat ik hem niet eens een link hoef te sturen. Wat een botte nare man, bahbah, waarschijnlijk kan hij de belgen beter overrulen, dan de nederlanders met hun grote mond Wij zijn te assertief voor deze agressieve man.

Shell zal niet unhappy zijn dat deze heer met vervroegd pensioen is gegaan.

Puur voeren is altijd een goede optie, probeer ik ook zoveel en merk zeker het verschil aan mijn paard, ookal heeft hij geen allergie. Ik voer nu Myten, een puur voer. Mij verteld dat zijn chronische bronchitis over zou gaan. Hij heeft het niet in een zware vorm, maar ik voer nu al een paar keer per week droog hooi, wel goed uitgeschud buiten de stal, en met de vorst moet ik wel droog hooi voeren, want de waterleiding wordt afgesloten en met emmers is mij te teveel van het goede. Idd geen hoestje of kuchje, eigenlijk een gezond ogend paard en niemand geeft hem 13, geven hem 8 of zo.

Voer is zeker heel belangrijk. Dat nieuwe subli voer zal niet zo spectaculair zijn, alszijnde geen kunstmatige toevoegingen en melassevrij. Op zich is dat voor mijn criteria het voer dat ik mijn paard geef, al het andere met die dierlijke vetten, melasse dat het aan je vingers plakt en kunstmatige anti-oxidanten wil ik niet hebben. Zie ook duidelijk het verschil aan mijn paard. Voorheen altijd een fatsige ruin, nu dus helemaal niet.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:38

jeetje mina... die mail is echt verschrikkelijk!
Het komt erop neer dat je hem maar moet vertrouwen dat alles goed, geen lastige vragen stellen, gewoon dat middel toedienen en een flinke smak geld op tafel leggen!
Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit allemaal lees!
We hebben momenteel ook een eczemer staan )ijslandse merrie en ik wil ook graag alles doen om haar te helpen. Vorig jaar hebben we niet eens hoeven smeren of iets dergelijks, omdat ze zodra de zon behoorlijk begon te schijnen een bucas buzz off full neck op heeft gekregen. Geen centje pijn en niet 1x geschuurd!
deze deken is ook nog een lekker licht en luchtdoorlatend, onze ervaringen met de boett dekens is dat ze de huid en manen nogal eens willen verstikken.
Zeker een aanrader dus... anders kun je me altijd een PB sturen!

Wat ik me afvroeg, geeft deze meneer binnenkort nog elders een lezing= ik zou hem graag eens in levende lijve willen zien, en de vragen stellen waar ik graag een antwoord op wil, of hij dat nu leuk vind of niet, het is veel geld en het gaat om de gezondheid van míjn paard!

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:31

Liezel1 schreef:
Wat ik me afvroeg, geeft deze meneer binnenkort nog elders een lezing= ik zou hem graag eens in levende lijve willen zien, en de vragen stellen waar ik graag een antwoord op wil, of hij dat nu leuk vind of niet, het is veel geld en het gaat om de gezondheid van míjn paard!

Op zijn website staat nog niets aangegeven, maar ik hou het in de gaten. We willen namelijk met een aantal mensen naar een lezing toe. Misschien mail ik hem wel even om te vragen wanneer er weer een is, als ik durf.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:56

gewoon mailen, als ik op die dag kan, ga ik er ook naartoe....
al is het maar om mijn opgekropte adrenaline kwijt te kunnen