Wel of niet op wedstrijd???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Re: Wel of niet op wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:38

[[
[

[/quote]

Letterlijke uitspraak van de dierenarts en aangezien die een behoorlijke opleiding erop heeft zitten en nog eens een hele hoop ervaring weet die wel waar tie het over heeft hoor!

En wat betreft de griep. Mensen die gezond leven, eten, slapen enz. zijn veeeeeeeeel minder vatbaar en krijgen bijna nooit de griep. Zelfs mijn opa is al 4 jaar niet meer ziek geweest doordat hij als een van de weinige ouderen nog heel sportief leeft en heel gezond eet en zijn lichaam de kans geeft te rusten.

Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt![/quote]

Helaas weet ik heel goed waar ik het over heb!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:39

Nikeyy, de toon die je hier aanslaat, is niet bepaald bevorderlijk voor een normale discussie.
Graag woorden als "imbecielen" graag achterwege laten, zo gaan we hier niet met elkaar om

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:00

Nickey, even een beetje dimmen ja.

Het gaat hier om een ernstige ziekte. Het is niet meer normaal dat men daar voorzichtig mee omspringt. Ik sta ook in een "besmet gebied" en ik wil niemand in gevaar brengen. Mijn eigen paard niet, maar ook de drachtige merries van mijn instructrice niet. Dus ik ga daar gewoon niet heen. Ook niet als er geen andere paarden in de baan lopen tijdens mijn les. Aangezien het virus WEL over korte afstand via de lucht overdraagbaar is. En voor de goede orde: wij hebben geen pensionklanten op stal en er komen ook geen paarden van buitenaf naar stal. Onze paarden komen het erf niet af, dus theoretisch gezien is er weinig reden tot paniek. Maar zelfs dan sluit ik liever alle potentiële risico's uit.

Maar je boekt nu ook geen vakantie naar Turkije, wel?

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:53

Pava schreef:
Nickey, even een beetje dimmen ja.

Het gaat hier om een ernstige ziekte. Het is niet meer normaal dat men daar voorzichtig mee omspringt. Ik sta ook in een "besmet gebied" en ik wil niemand in gevaar brengen. Mijn eigen paard niet, maar ook de drachtige merries van mijn instructrice niet. Dus ik ga daar gewoon niet heen. Ook niet als er geen andere paarden in de baan lopen tijdens mijn les. Aangezien het virus WEL over korte afstand via de lucht overdraagbaar is. En voor de goede orde: wij hebben geen pensionklanten op stal en er komen ook geen paarden van buitenaf naar stal. Onze paarden komen het erf niet af, dus theoretisch gezien is er weinig reden tot paniek. Maar zelfs dan sluit ik liever alle potentiële risico's uit.

Maar je boekt nu ook geen vakantie naar Turkije, wel?

haha geen vlucht boeken naar turkije mensen waar ik werk gaan dinsdag naar turkije, dat snap ik echt niet, die mensen denken alleen maar aan hun vakantie, maar ze snappen niet dat ze die vogelgriep zo kunnen verspreiden, daar word ik zo kwaad om, sorry beetje off topic!!

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:06

En dat is ook vast de reden dat de ANVR gezegd (ik citeer): "Er is op dit moment geen enkele reden om niet naar Turkije te gaan." En dit bedoel ik dus precies met paniekeren!!! Mensen maken een probleem van iets, wat nog geen probleem is en wat ook geen probleem hoeft te worden.

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:17

WendyK schreef:
En dat is ook vast de reden dat de ANVR gezegd (ik citeer): "Er is op dit moment geen enkele reden om niet naar Turkije te gaan." En dit bedoel ik dus precies met paniekeren!!! Mensen maken een probleem van iets, wat nog geen probleem is en wat ook geen probleem hoeft te worden.

Of laksheid van de ANVR. Of beschermen van de economie. T'is maar net hoe je het bekijkt. Ik denk dat daar hele andere belangen bij komen kijken als je het mij vraagt.

Vorig jaar is er ook geen tsunami-alarm afgegeven. Ook omdat men geen paniek wilde zaaien. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Ik zaai volgens mij geen paniek door niet te starten en niet te lessen. Ik ben gewoon voorzichtig en mijn instructrice stelt dat in ieder geval erg op prijs.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:01

Daar gaat het ook niet om, ik respecteer ieders mening. Maar wil ook graag dat anderen mijn mening respecteren. En misschien ben ik wel een heel nuchter mens; ik ga wel naar mijn werk als er een weeralarm afgegeven wordt, als je rustig aan doet is er niets aan de hand; ik zou wel op wedstrijd gaan als er Rhino in Nederland spookt, als je voorzichtig bent in het contact met andere paarden is er niets aan de hand; ik zou wel op vakantie naar Turkije gaan als ik geboekt had, zolang ik niet bij vogels in de buurt kom is er weinig gevaar. Het wordt tegenwoordig allemaal zo overdreven..... Ik vind het niet erg dat er mensen niet op wedstrijd gaan, als jij je daar goed bij voelt, moet je het zeker doen. Maar geef dan ook niet af op mensen die wel op wedstrijd gaan. De feiten over Rhino zijn overal op internet wel te vinden en mensen moeten zelf maar kijken wat ze daar mee doen denk ik.

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:47

tis best vaag allemaal. wij hebben nu 3 weken lang de deuren van onze stallen op slot. dit omdat wij er een ruitersport zaakje ernaast hebben en we geen vreemden in de stallen willen hebben. dit zal eerst ook zo blijven. verder zijn we ook al 3 weken niet op wedstrijd geweest. net nu we dachten het is al aardig over. horen we weer van da's dat er op verschillende plekken rhino is geconstateerd. waarschijnlijk gaan we wel op wedstrijd maar wel met wat aanpassingen. en wat verder weg. mijn mening is dat over of je nu op wedstrijd bent of niet kan je paard een besmetting oplopen van een ander paard. of dit nu rhino is of niet. omdat er veel pension paarden op stal staan gingen wij niet op wedstrijd. maar wij hebben afgeproken, paarden niet met elkaar te laten neuzen, niet aan een paal vastzetten in die manege. en als de mogelijkheid er is buiten losrijden. om de kans een beetje te verkleinen. ik denk dat als iedereen!! er een beetje goed mee omgaat we nog gewoon op wedstrijd kunnen. maar goed dat is iedereen voor zich.

groeten ut fryslan

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:18

WendyK schreef:
Daar gaat het ook niet om, ik respecteer ieders mening. Maar wil ook graag dat anderen mijn mening respecteren. En misschien ben ik wel een heel nuchter mens; ik ga wel naar mijn werk als er een weeralarm afgegeven wordt, als je rustig aan doet is er niets aan de hand; ik zou wel op wedstrijd gaan als er Rhino in Nederland spookt, als je voorzichtig bent in het contact met andere paarden is er niets aan de hand; ik zou wel op vakantie naar Turkije gaan als ik geboekt had, zolang ik niet bij vogels in de buurt kom is er weinig gevaar. Het wordt tegenwoordig allemaal zo overdreven..... Ik vind het niet erg dat er mensen niet op wedstrijd gaan, als jij je daar goed bij voelt, moet je het zeker doen. Maar geef dan ook niet af op mensen die wel op wedstrijd gaan. De feiten over Rhino zijn overal op internet wel te vinden en mensen moeten zelf maar kijken wat ze daar mee doen denk ik.

Ben het helemaal met je eens! Kan het niet beter verwoorden!

Nikeyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:01

Naar aanleiding van mijn vorige bericht:
1 km is geen korte luchtafstand! Dat noem ik 5 tot 10 meter maar goed. Het steekt mij vooral omdat snoeske mij beschuldigt van opzettelijk in gevaar brengen van mijn paard, wat ik absoluut nooit zou doen. De discussie is voor mij gesloten want het blijft toch eindeloos doorgaan zo van welles/nietes.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:45

sorry hoor maar je komt bij mij ook erg lax over!!! je doet net of het niks is

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:38

So be it, jij doet het op jouw manier, Nikeyy op haar manier.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:01

Eeeeiiiiiiiiindeloze discussie is dit.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:36

Ja maar dan kan achteraf niemand zeggen:"ich habe es nicht Gewüsst!!!!"

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:11

Hoe zit het nu? In het rhino topic bovenaan staat dat het in Meppel en omstreken is. Is dit niet een oud bericht?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:15

Je moet niet bovenaan maar op de laatste post kijken! Of mijn onderschrift.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:27

De laatste post van het sticky topic over rhino geeft aan dat rhino is in Meppel en omstreken. Ik vraag mij af of dit een nieuwe uitbraak is of dat het om een oud bericht gaat. Vooral omdat er staat dat het uigebroken is op 2 bedrijven van een en dezelfde eigenaar.

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:41

amondi schreef:
Ja maar dan kan achteraf niemand zeggen:"ich habe es nicht Gewüsst!!!!"

Precies!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:13

Wij staan gewoon nu "stil"
We gaan nergens heen op dit moment..