Kosten inslapen + ophalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:09

Volgens mij mogen paarden / pony's niet begraven worden

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:25

cremeren schijnt in elk geval heel erg duur te zijn!

marianna

Re: Kosten inslapen + ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:28

Het artikel staat in de Hoefslag van 29 september 2005 en heet 'tot de dood ons scheidt'

Over de tarieven wordt het volgende gezegd:

'Rendac biedt paardeneigenaren een aangepaste service, waarbij het dode paard met speciaal, individueel vervoer wordt opgehaald. Dat is inclusief speciale zorg en een mogelijkheid om, voorafgaand aan het vervoer, afscheid te nemen van het paard. Dit is aanmerkelijk duurder. Het ophalen van een paard met een kadaverwagen kost €8.23; een pony €3.76. De individuele service kost €419.75, exclusief BTW.

Overigens meldt Rendac dat paarden en pony's nooit worden hergebruikt als veevoedergrondstof. Ze vallen namelijk onder het 'categorie 1-materiaal'. De verwerking geschiedt volgens de internationale wetgeving en het materiaal wordt na voorbewerking ter vernietiging afgevoerd naar een verbrandingsinstallatie.

Ook staan er in dit artikel nog enkele telefoonnummers vermeld, evenals de codes die nodig zijn om een paard / pony door Rendac op te laten halen. Mocht iemand dit willen hebben dan kan die dat vragen.

Helaas staat er verder niks vermeld over de tarieven van een DA maar die zulllen ook wel verschillen per DA. Je kunt hier het beste je DA even voor bellen. (Vinden ze vast geen gekke vraag)

Mocht je meer willen weten stuur dan even een PB

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:55

Ik heb afgelopen september mijn 30 jarige merrie in laten slapen.

De kosten voor de euthanasie waren 90 euro (avondconsult) en de kosten voor de Rendac waren bijna 25 euro.

Ik woon in Assen, ik weet niet of dat er nog iets mee te maken heeft ivm het rijden van de vrachtwagen van en naar Bergum.

Sterkte.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 21:12

Heel erg bedankt voor alle informatie iedereen!

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:47

Ik snap alleen niet waarom Mirgino voor haar veulen 50 euro moest betalen... Ik heb volgens mij alleen nog maar bedragen gelezen die lager waren dan 50 euro en die een groter paard hadden om opgehaald te worden.

Ik vind de speciale service heel mooi eigenlijk. Maar ik denk niet dat ik het zou doen. Op die manier geef je niet een waardig afscheid, dat geef je daarvoor al IMO. Bv. als je paard veel pijn heeft en het dan laten gaan oid.

Wat ik doe als het moment daar is, weet ik eigenlijk niet.. Ik hoop iig dat dat nog lang mag duren.

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:03

Ik heb het afscheid algenomen toen onze merries moesten worden ingeslapen.de tweede merrie kon niet eens meer staan,dus had ik haar hoofd op mijn schoot gelegd en terwijl ze haar de spuiten gaf heb ik tegen haar lopen praten en haar over haar hoofd geaaid.Dit was echt het afscheid en ik denk niet dat het voor mij meer waarde had gehad als ik ze op de speciale wijze had laten ophalen.

Wij hebben overigens wel van beide paarden hun staarten afgeknipt.Zo heb ik toch nog iets van ze,al vinden een hoop mensen dit ook niks.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 16:32

Bedankt voor alle reacties

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:53

Tinne schreef:
Ik snap alleen niet waarom Mirgino voor haar veulen 50 euro moest betalen... Ik heb volgens mij alleen nog maar bedragen gelezen die lager waren dan 50 euro en die een groter paard hadden om opgehaald te worden.

Ik vind de speciale service heel mooi eigenlijk. Maar ik denk niet dat ik het zou doen. Op die manier geef je niet een waardig afscheid, dat geef je daarvoor al IMO. Bv. als je paard veel pijn heeft en het dan laten gaan oid.

Wat ik doe als het moment daar is, weet ik eigenlijk niet.. Ik hoop iig dat dat nog lang mag duren.

daarom volg ik dit ook,ik snap er ook niets van!

het is nu ruim 6mnd geleden maar ik krijg het gevoel dat de stalhouder mij teveel heeft laten betalen!

mjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:55

2 jaar geleden wilde de rendac het paard van mijn vriendin niet op het erf ophalen omdat ie dan over een onverharde weg moest. Dit paard hebben we dus op de trailer moeten zetten naar de kliniek. Ik moet daar dus niet aan denken.

heeft het afhalen van een kadaver te maken met verharde weg???? weet iemand dat?? of zijn sinds 2 jaar de regels weer anders geworden en komen ze wel weer langs net als vroeger

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:20

Twee jaar terug heb ik 2 fjorden in laten slapen op ons eigen erf.
Volgens de dierenarts zou de Rendac ze wel van het erf ophalen.

Dus niet. Volgens bep. regels mochten ze het erf niet op. Het is overigens geheel verhard.
We moesten alsnog zorgen dat de paarden aan de weg kwamen te liggen.
Ik weet de prijzen niet meer exact maar de Rendac kostte ik meen 11 euro nog wat per paard.
De dierenarts 90 euro per paard.

Henny

IndianSummer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:45

mirgino schreef:
Tinne schreef:

daarom volg ik dit ook,ik snap er ook niets van!

het is nu ruim 6mnd geleden maar ik krijg het gevoel dat de stalhouder mij teveel heeft laten betalen!

Als je geen lid bent, kan het zijn dat je meer betalen moet.
Dat is het denk ik geweest

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:56

nee, ik denk niet dat het zo is,want ze hebben zelf koeien en schapen.
en vooral in de lammer tijd zijn er vaak dode lammeren die opgehaalt worden.
ik denk dat ik het gewoon even navraag,dan hoor ik wel hoe het zit.
een aparte rekening was er niet ,het stond op hun rek.

maar het is wel erg veel vergeleken met wat ik hier lees.