wat geven voor atrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:02

Mijn paard geef ik al een jaar of 2 Glucosemine complex en zodra ik stop merk ik gelijk verschil... in de slechte zin dus.

Dus ik denk dat het per paard verschilt waar ze op reageren

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:29

Primeval is gewoon gelatine-poeder. Kan je veel goedkoper bij de bakker kopen dus...

Slaat soms ook wel aan, maar ook ik heb uitgebreid rondgekeken en ik heb toch het idee dat vooral Cortaflex heel goed werkt (en ook andere Glucosamine producten).

Cortaflex heeft als enige de toevoeging hyaluronzuur wat het makkelijker moet maken om de stoffen op te nemen.

Bij veel gluco supplementen moet je niet alleen de prijs vergelijken, maar ook de werkzame stof. Dat verschilt van merk tot merk. Ook moet het niet alleen gluco bevatten maar ook chontroitine, anders werkt het niet. MSM is ook een goede toevoeging, maar dit zit o.a. ook in gras, zeewier, brandnetel.

Tot nog toe heb ik de indruk dat de Supleaze gold van www.aviform.co.uk de sterkste concentratie heeft (en lijkt een goed kwaliteitsproduct).
En die van Groene Os is ook geconcentreerd maar is niet goedkoop.

Ik ben begonnen met Cortaflex, geef het nu 2 maanden en het gaat weer heel goed!

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:40

ik lees nog ergens iets over de dubbele lippen voor:

op www.hoofcare.nl waarschuwen ze voor dit beslag. Dubbele lippen bij de hoeven voor verminderen volgens hun het hoefmechanisme te erg wat dus ook de bloedsomloop verslechtert.

Wel of niet ijzers: dat weet ik eigenlijk niet zo goed.

Ijzers verslechteren de schokdemping enorm dus dat lijkt me echt weer niet goed voor de gewrichten. Ook denk ik dat het goed is om de bloedsomloop zo optimaal mogelijk te houden bij beenproblemen (ivm afvalstoffen en toevoer van de goede stoffen).
Ijzers verminderen die bloedsomloop dus op de lange duur lijkt me dat toch niet zo super.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:47

jjs schreef:
Cortaflex heeft als enige de toevoeging hyaluronzuur wat het makkelijker moet maken om de stoffen op te nemen.

Arthri-Matrix van Cavalor heeft ook HA als toevoeging

loulou

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:47

ik heb Primeval Gelatinaat gevoerd.

mijn pony ging er duidelijk beter van lopen.

ik heb m'n pony ondertussen niet meer, maar heb nog ongeveer een kilo van die poeder staan.

als je uit wilt proberen of het ook bij die van jou helpt kun je het misschien overkopen? dan zit je iig niet met een hele emmer als je naar een maand het gevoel hebt dat het niet aanslaat.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:09

Uit wat ik heb gelezen in de bestanddelen is Gelatinaat van Primeval geen puur gelatinepoeder en de gelatine die erin zit is van andere bewerking en oorsprong als bakkersgelatine. Je merkt het in het verschil als je er warm water bij doet dat het wel anders moet zijn want primeval wordt niet klonterig of als gelatinepudding ofzo