hoe kan je controleren of je paard zand binnen krijgt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:57

risicosuz schreef:
preventief kun je je paard iedere dag een scheut zonnebloemolie/slaolie bij zijn brok geven.het zand hecht zich aan de olie en het paard poept alles dan mee uit

Da's niet helemaal waar. Olie loopt nl. langs het zand en voert deze niet af.
Je kunt beter een product op basis van poeder nemen, dan werkt het paard zelf eraan mee. Doordat poeder een vaste substantie word gaat dit middels de peristaltische bewegingen ((slok-) darmen) die het paard maakt vanzelf meegevoerd worden en word het zand meegenomen en met de mest afgevoerd. Krijgt een paard een olie binnen dan hoeven de darmen er geen moeite voor te doen en daarom word het zand ook niet afgevoerd.

Bijv. 'Horseshine' is een heel goed product om dagelijks door het voer te doen en werkt als preventief middel tegen zand(koliek)ophoping. In Horseshine zit o.a. ook 'Omega 3' en 'Omega 6' meervoudig onverzadigde vetzuren, en deze zijn van groot belang voor het goed functioneren van cellen, weefsel, klieren en organen.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:57

wat is dat horseshine precies? kan je dat ook voeren met anders poeders? ik voer ook vitamine e en seleen.

jolanda10

Re: hoe kan je controleren of je paard zand binnen krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 09:56

In Horseshine zit ook Vit E en Selenium. Ik zal je de analyse van Horseshine via e-mail sturen.

Het is een poeder wat je dagelijks door het voer doet. Ik gebruik het in combi met MSM (zwavel).

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 14:26

ik voer vitamine e en selenium voor de spieren.. ze is snel stijf maar stel ik zou het gaan voeren, hoe zit het dan met wat ik al voerde? ik heb het gelezen wat je me hebt gemaild, bedankt.

ps=wat daar bijstond leek op lijnzaad, in het verhaal iig, is het lijnzaad?