Arme pony, komt dit helemaal goed? (vies)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: Arme pony, komt dit helemaal goed? (vies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:36

Sjee, da's een aardige wond. Gelukkig dat het weer beter gaat

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:20

ziet er echt vies uit ja is het niet wat om groene leem te gebruiken ? heeft bij een pony op me vorige stal goed geholpen die had een heel stuk uit ze been . in ieder geval sterkte ermee

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:56

Een vriendin van me heeft een merrie gehad die een enorm abces op de borst kreeg na een verkeerde spuit van de DA, haar hele borst lag open, idd pus kosten de hele mikmak.
Het ziet er vreselijk uit maar wees gerust het is helemaal goedgekomen, en je ziet er niks meer van.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:04

Ach gos, arme pony! Zal zeker een opluchting voor haar geweest zijn dat het open is. Ik zag dat Desiree het ook al zei: gebruik aub geen acederm, ook al is het op advies van de dierenarts, ik heb cursus EHBO gedaan door zeer goede en bekende dierenarts en Acederm sluit heel erg af, terwijl het vuil er juist uit moet blijven kunnen. Betadine is gewoon het veiligste middel om te gebruiken!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:16

Aah wat sneu. Maar goed dat jij haar hebt gekocht, anders stond ze er waarschijnlijk nog mee. Fijn dat ze zo goed is opgeknapt al, zag er best smerig uit..
Plaats je ook nog een foto als het nagenoeg weg is? Ben erg benieuwd hoe het er straks uitziet!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:17

Ik zou niet weten wat het is, dat laat ik liever aan de experts over

Wel vraag ik me af of ze niet drachtig is als ze met hengsten heeft gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 08:52

Jeetje
Goed het advies opdragen van de VA en je verder sterkte
wensen met dit lieve paardje is het enige wat ik kan doen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:30

Nieuwe foto's van hoe ze er nu uit ziet.
Het gaat super met haar.
Ze is levendig en eet goed en er komt al weer haar op.

Afbeelding
Afbeelding

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:57

wouw wat een verandering super

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:18

Zow wat een verbetering!!!!
Ziet er goed uit!

Welshcob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:24

Ooh wat zielig! Gelukkig gaat het al beter!!!

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:25

Hé jakkes het lijkt inderdaad heel erg veel op droes! Kijk er goed mee uit voor je andere paard! Arm diertje maar gelukkig is die nu in goede handen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:31

wat vervelend zeg!! het ziet er inderdaad uit als een flinke onsteking die is doorgebroken. Als t droes zou zijn geweest had je da dat zeker gezegd aangezien dat behoorlijk besmettelijk is. Dit komt allemaal wel weer goed hoor met je pony . Goed schoon houden. En t zou inderdaad goed kunnen dat t beetwonden zijn die dicht zijn gegaan en zijn gaan ontsteken. Succes er verder mee.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:31

Lydian schreef:
Hé jakkes het lijkt inderdaad heel erg veel op droes! Kijk er goed mee uit voor je andere paard! Arm diertje maar gelukkig is die nu in goede handen

Je moet even meer lezen staat bij dat het geen droes was

Echt super dat het nu al zo dicht is!!!!!!!
Ben blij voor de pony dat hij zulke goede zorg krijgt van jullie, heel veel plezier er nog mee!!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:48

Ooh beter zeg! Fijn dat het zo goed geneest En wat een schatje is het ook

Kadette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:53

o wat zielig, ik denk wel dat het nog goed komt. wel heel lief dat je haar gekocht hebt

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:04

Aah gelukkig ziet het er al weer zo goed uit!
Arm beestje Maar wel verschrikkelijk lief om te zien.

Rainta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:42

aan de hand van de foto's toen en nu hoeft er in ieder geval niemand aan jouw verzorging te twijfelen, petje af!!!

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:58

Lijkt mijn idd ook gewoon droes...
Goed schoon houden uitkijken want er is besmettings gevaar!
En even een Da laten komen, ik heb het topic niet door gelezen helemaal dus waarschijnlijk staat deze info eraf.

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:07

EEn beet van een dier hoeft niet altijd een wond te zijn om te gaan onsteken.Wij hebben het bij onze fries gehad toen ze nog een veulen was.Ze was gebeten door een ander paard in de bovenkant van haar hals .Het was niet open ,maar was wel gekneust.Toen is er toch een onsteking onstaan.Er kwamen op dat moment allemaal bulten op zetten en die heeft de veearts toen open gesneden.Er kwam allemaal pus uitzetten.Maar de onsteking baande bij haar een weg naar de andere kant en daar kwamen ook steeds weer opnieuw bulten opzetten.We zijn hier met de veearts uiteidelijk nog 4 maanden mee bezig geweest en toen is ze alsnog naar utrecht gegaan en daar hebben ze de onsteking eruit gesneden.Dit was natuurlijk niet zonder risico omdat door de onsteking moesten ze ook een gedeelte van haar nekband wegsnijden.Uit eindelijk is het allemaal goed gekomen.

De plek waar de wond zit is ook echt een plek waar paarden elkaar vaak bijten.Maar de wond ziet er al een stuk netter uit zeg.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:08

Ziet er al een stuk beter uit!
Het komt helemaal goed.
Jammer dat je zo moest beginnen met je nieuwe shet..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:12

tienus63 schreef:
@peppysan
Blij te horen dat het volgens de DA geen droes is, scheelt een hoop gedoe. Idd van een wond kunnen ze natuurlijk ook een nare ontsteking oplopen en koorts krijgen.

Maar op de foto af te gaan lijkt het verdacht veel op droes, en daar jij in eerste instantie niet gemeld had dat de DA zegt dat het geen droes is, lijkt deze conclusie voor de hand liggend.

Ze had duidelijk in haar verhaal staan dat ze bij de dierenarts was geweest. als het droes was had ze dat er vast wel bijgezet.
Omdat het toevallig op deze plek zit (en er droes heerst) gaat iedereen er maar van uit dat het droes is. Lekker makkelijk al die "dierenartsen" vanachter de pc.
Ook storend dat mensen niet eerst even het verhaal lezen maar alleen foto's kijken en meteen met conclusies beginnen te strooien...

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:30

PeppySan schreef:
Heel apart dat jullie alleen vanaf een foto de diagnose droes kunnen stellen!
Wees voorzichtig met zulke diagnoses! Je kan misschien een suggestie doen, maar om er gelijk het stempel droes op te plakken vind ik erg onverantwoord.

Ze is bij de dierenarts geweest, zoals je in mijn verhaal hebt kunnen lezen. Die heeft vastgesteld dat het GEEN droes is. De klieren zijn niet bij de verzwering betrokken. Hij dacht aan een halster wat te strak heeft gezeten, of misschien toch de hengst, omdat ze meerdere bijtplekken heeft.

Gelukkig laat ik me niet zo snel op stang jagen door het woord droes en heb ik genoeg tegenwoordigheid van geest om de DA te raadplegen als ik toch mocht twijfelen aan de gezondheid van mijn pony.

Ik hoop dat er mensen zijn die al eens eerder met dit soort verwondingen te maken hebben gehad en die deze ervaring met mij willen delen.
Wat hebben jullie eraan gedaan en hoe is het ontstaan.

Inderdaad, laat je niet gek maken. JIJ bent bij de da geweest, en die heeft een diagnose gesteld en gezegd dat het geen droes is.

Ik wens je in iedergeval heeeel veel sterkte en succes, en ik hoop dat je zoontje er snel heel veel plezier mee kan beleven.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:50

he bah wat zal dat gestonken hebben zeg! Hoe is het met het gebit? die pussende plek op het hoofd kan oop van het gebit af komen! die andere kan best door die hengst gedaan zijn hoor, er hoeft maar een diepe plek te zijn die snel van buiten is geheeld en dan gaat het van binnen lekker verder, op een gegevn moment zoekt het dan wel weer een weg naar buiten en krijg je dit soort vieze dingen, had ie geen koorts??? De plek zal vast weer helemaal helen, wat het sneller en mooier doet helen is met een zonnebank, je heb van die gezichtbruiners, doe dit 1 a 2 x per dag een paar minuutjes, niet te dicht erop anders "verbrand" het!, succes

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:23

heb het topic een beetje gevolgd.... ben blij dat het weer goed gaat met de pony!!

succes ermee verder!