Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nouja van de zomer maar eens kijken hea.. zoiezo rond februarie word ze altijd weer dikker! dus volgend jaar winter gewoon rijden weer afbouwen! 

zo zielig merrieveulen schreef:goed dat jullie er mee bezig zijn hoor! ik snap sommige reacties alleen niet. mijn paardje valt ook altijd flink af in het najaar, hij wordt niet mager maar wel te dun naar mijn mening. hij krijgt zoveel hooi/ kuil van goede kwaliteit als hij opkan, en eventueel brok en wortelen. ik geef in het najaar ne in de winter altijd een verdeelde vitaminespuit. teveel vitaminen in één keer is niet goed voor je paard. ontwormen doe ik elke 6 weken. toch blijft mijn paardje elk najaar afvallen. ik heb de DA en de tandarts al laten kijken, en een jaar geprobeerd met een deken op te doen maar het hielp allemaal niet. mijn paard heeft er geen last van, het ziet er alleen niet 100% uit. zolang hij zich goed voelt heb ik er geen probleem mee. de DA zegt ook dat het in het beestje zit, en zolang hij er geen last van heeft hoef ik me er geen zorgen over te maken. mijn paardje wordt niet zo mager als Chevy, maar dat heeft idd te maken met het veulen. ik weet zeker dat het nu beter zal gaan.
en hopelijk past mijn zadel goed en vindt ze het lekker zitten!

MarjoEisla schreef:merrieveulen schreef:goed dat jullie er mee bezig zijn hoor! ik snap sommige reacties alleen niet. mijn paardje valt ook altijd flink af in het najaar, hij wordt niet mager maar wel te dun naar mijn mening. hij krijgt zoveel hooi/ kuil van goede kwaliteit als hij opkan, en eventueel brok en wortelen. ik geef in het najaar ne in de winter altijd een verdeelde vitaminespuit. teveel vitaminen in één keer is niet goed voor je paard. ontwormen doe ik elke 6 weken. toch blijft mijn paardje elk najaar afvallen. ik heb de DA en de tandarts al laten kijken, en een jaar geprobeerd met een deken op te doen maar het hielp allemaal niet. mijn paard heeft er geen last van, het ziet er alleen niet 100% uit. zolang hij zich goed voelt heb ik er geen probleem mee. de DA zegt ook dat het in het beestje zit, en zolang hij er geen last van heeft hoef ik me er geen zorgen over te maken. mijn paardje wordt niet zo mager als Chevy, maar dat heeft idd te maken met het veulen. ik weet zeker dat het nu beter zal gaan.
en hopelijk past mijn zadel goed en vindt ze het lekker zitten!
toevallig vandaag mijn da nog aan de tel gehad
teveel vitamine is niet erg, plassen ze toch weer uit.