drainage compositum

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Re: drainage compositum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:49

Tayga heeft ook een kuurtje gehad, omdat zij heel veel afvalstoffen opsloeg. Je kon bij haar heel duidelijk zien dat het 'fatsige' verdween en haar kont werd zacht i.p.v. heel hard.
Ik heb het trouwens ook op advies van degene die Tayga behandeld heeft gegeven.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:53

Mijn fjord wordt regelmatig 'doorgemeten' door mijn instructrice die haar opleiding bij Laarakker heeft gehad (ze heeft ook bij hem gewerkt).
De verschillende homeopatische medicijnen die zij mij heeft aangeraden hebben in meer of mindere mate altijd goed geholpen.
Drainage heb ik nooit hoeven geven (wel ervaring met blaas en nier compositum, rug compositum en lever compositum). Sommige medicijnen kunnen heftige reacties bij je paard teweeg brengen. Ik zou dan ook zelf niet zomaar iets geven zonder dat mij precies is verteld wat de dosering moet zijn en voor hoe lang een kuur moet worden gegeven.
Zoals hiervoor al gezegd, ook al is het homeopatisch, het blijven wel medicijnen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 21:50

ik heb gelukkig van te voren ook al het een en ander uitgezocht over drainage compositum

ik geef nooit zomaar iets, ik zoek alles grondig uit, vandaar ook het openen van dit topic.

behoorlijk wat ingredienten ervan heeft hij in het verleden met succes gehad, vandaar dat ik nu drainage compositum heb omdat daar net even wat meer in zit dan alle kruiden los te gaan geven,
t werkt op een veel breder gebied....

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:58

Ik heb het ook ooit gegeven aan mijn paard. Ik kon niet zeggen dat het veranderingen teweegbracht. Ik gebruikte het om afvalstoffen af te voeren.

Ja, Erik Laarakkers heeft dit produkt ontwikkeld voor de Groene Os, dus zal hij het ook wel voorschrijven. Zijn kassa rinkelt hierdoor dubbel.

Ik weet het niet ik heb mijn bedenkingen.

Myrdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:09

Nou, ik heb geweldige resultaten tot nu toe, mijn paard zit prachtig in haar vel, voelt zich top en haar mok begint langzaam weg te trekken. Nou krijgt die van mij er ook pro-bioforte naast, dus ik weet niet welk medicijn het meeste doet....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 10:35

ik hoor ook heel veel goede berichten over dat pro bioforte, en word inderdad wel aangeraden bij mok dat klopt.

t zal wel een combinatie van die 2 zijn dat t bij de jouwe werkt!

zwartepaerd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:49

Ulissa schreef:
Ja, Erik Laarakkers heeft dit produkt ontwikkeld voor de Groene Os, dus zal hij het ook wel voorschrijven. Zijn kassa rinkelt hierdoor dubbel.

Klopt, Eric heeft dit medicijn inderdaad ontwikkeld in samenwerking met de groene os, niet om zijn portemonnee te vullen, maar simpelweg omdat zoiets nog niet op de markt was.
Als jij denkt dat het bij Eric alleen om het geldelijk gewin gaat heb jij toch een heel verkeerd beeld van hem, en ik spreek uit ervaring.
Maar goed, dat is een andere discussie.

Gerner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:08

zwartepaerd schreef:
Ulissa schreef:

Klopt, Eric heeft dit medicijn inderdaad ontwikkeld in samenwerking met de groene os, niet om zijn portemonnee te vullen, maar simpelweg omdat zoiets nog niet op de markt was.
Als jij denkt dat het bij Eric alleen om het geldelijk gewin gaat heb jij toch een heel verkeerd beeld van hem, en ik spreek uit ervaring.
Maar goed, dat is een andere discussie.

Oei Ulissa
Als je hem zou kennen, zou je anders praten.

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:24

Dat is denk ik het punt. Ik ken hem niet en hoor heel verdeelde meningen over hem. De een zweert erbij en de ander noemt het Hocus Pocus.

Maar ik moet wel zeggen dat ik ook produckten van de Groene Os gebruik en wie weet zijn die wel door hem samengesteld.

Bij het paard waarbij ik het gebruikte heb ik geen verbetering gezien alleen maar verslechtering en dat had denk ik niks te maken met het wel of niet geven van Drainage Compositum.

Ik kan er dus geen oordeel over vellen.

Tegenwoordig gebruik ik APS-therapie wat een veel direktere werking heeft. Ik ken op dit moment maar 1 therapeute in Nederland die dit doet. Het zou me niks verbazen als dit ook een behandelmethode wordt in de clinic van Eric Laarakkers.
http://www.aps-marketing.com/
http://www.apsinfo.nl

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:59

even mijn update over het gebruik van de drainage compositum:

mijn pony begint zowaar te glanzen!

of t komt toch omdat ik hem elke dag zo uitgebreid sta te poetsen..

stalbenen zijn nog steeds verdwenen dus op dat gebied werkt het wel al, verder is de hoofdreden (zijn schilfers) wel iets afgenomen, maar ze zijn er nog wel..

verder voelt hij zoch toppie, is blij en vrolijk,alleen heeft hij nou iets nieuws....

hij likt overal aan!!
mijn broek, mijn benen mijn handen, de voerbak, het hout. alles is zo'n beetje ineens heel erg lekker...

kan toeval zijn hoor, hij heeft dit wel es eerder gedaan zo'n periode dat ie overal aan stond de slikken, maar t is wel grappig zo'n likgrage pony

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:12

Voor een maagzweer had ik het advies gekregen (van iemand op bokt) om maagcompositum in combinatie met drainage compositum te geven.
Omdat door die drainage compositum de maagcompositum beter zou werken.

Heb het nog niet geprobeerd, maar hou dit dit topic even in de gaten of er nog meer reacties komen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 22:14

er zijn nogal wat van die "compositum"geloof ik he?

voor elk kwaaltje of orgaan een ander middeltje...
nou ja.. zolang t maar werkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:19

ellepel schreef:
er zijn nogal wat van die "compositum"geloof ik he?

voor elk kwaaltje of orgaan een ander middeltje...
nou ja.. zolang t maar werkt

Ja geloof het ook, zat op paardendrogist.nl te kijken en zag er een heleboel.

maar idd zolang ze maar werken

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:36

Nou Ellepel als jou paard begint te glanzen is het vast goed.

Doffe plekken geven meestal aan dat er wat aan schort.

Die van mij had last van bloedwormen nou dit was ook duidelijk te zien aan haar vacht. Er zaten lange stekelharige haren in.

Nou niet meer. Je kunt zoveel zien aan een paard alleen je moet het wel weten.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:35

Is er trouwens ook iemand die het hier aan zijn paard geeft, als diegene merkt dat hij wat minder in zijn vel zit?
Zeg maar beetje winterdepressie zoals bij mensen, en dat je het dan geeft zodat alle giftige stoffen weer uit het lichaam gaan, zodat het paard weer beter in zijn vel zit?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 20:34

t flesje is bijna leeg

stalbenen: nog steeds weg!

vacht, glimt meer, en voelt vettiger aan dan anders.

schilfers: zitten er nog steeds!

maar t zijn er wel veel minder en ze zijn ook veel fijner.

of t geholpen heeft?
ja dat denk ik toch wel.

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:13

Ulissa schreef:
Tegenwoordig gebruik ik APS-therapie wat een veel direktere werking heeft. Ik ken op dit moment maar 1 therapeute in Nederland die dit doet.

In Oss zit er ook eentje en die verhuurt haar apparaat ook, dat is veel voordeliger!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:39

Ik geef het ook aan mijn merrie, ze heeft een chronisch eiwit probleem dat zich uit dmv hele grote open bloedende wonden aan haar benen. Ik moet zeggen dat ze deze winter nog niets van dat alles heeft laten zien!

wendy007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:44

HOi,

op een vorig stagebedrijf van mij met dravers werd drain comp veel gegeven. Omdat de paarden niet helemaal in 'evenwicht' stonden. Ze lieten eerst haarzakjes onderzoeken en daar kwam dan uit wat ze mankeerden. De paarden werden er over het algemeen veel beter van na een kuurtje

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 03:44

ik gebruik het ook al een tijd (aantal maanden) nadat ze is doorgemeten door de fysio. Ik gebruik ook niercompositumen nog twee andere maar die hebben niks met het affvoer te maken.

Mijn paard heeft kissing spines, en zat ook alles behalve lekker in der vel enz enz na veel dingen geprobeert te hebben ben ik bij annemarij klijnhout gekomen ze behandeld sam en meet haar door.
Van haar heb ik die druppels dus gekregen. Sam reageerde er heel agressief op, ze viel zelfs mensen op stal aan terwijl ze dit nooit gedaan heeft.
Mij werd verteld dat dit komt omdat er zoveel los komt (ook door die andere druppels) dat sam zich er een weg in moeten vinden, maar we hebben de dosering wel iets verlaagt.
Het het is waar, ik heb ook een heel ander paard, ze word met de dag vrolijker en vriendelijker en ontspannender. Echt geweldig om te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 09:47

ik stop gewoon na dit flesje, 1 moet genoeg zijn dacht ik zo.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:59

je zou het even moeten bekijken, je kan er altijd alsnog 1 bestellen. Ik ben ook alweer met mijn tweede bezig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 22:34

doe ik dus niet......
ben daar dus geen voorstander van om langere periodes geneesmiddelen te gaan geven, al is deze dan homeopatisch....

ik zie licht verbetering, maar de schilfers in zijn manen zitten er nog, weliswaar veel minder, maar toch....

nee, ik vind het goed zo, morgen is het flesje leeg, en dan ben ik heel benieuwd of ik na een tijd weer een terugval zie...
maar eerst even afwachten dus....

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 02:07

daarom zeg ik ook je zou het even moeten bekijken...je weet nu in ieder geval dat het helpt, en of het weer terug komt dat zie je dan wel weer.
Ik vind het ook niet verstandig om "zomaar" voorlangere tijd medicatie te gebruiken, maar soms is dit wel nodig omdat (helemaal bij homeopatisch) het veel langer duurt voordat een middel pas optimaal werkt, en je verbetering ziet, dat bedoelde ik ermee te zeggen.

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:47

Kris25 schreef:
Ik heb het ook gekregen van Erik Laarakker, omdat mijn paard geopereerd was en de antibiotica uit zijn lijf moest. Het middel is echt geweldig en mijn paard is er enorm van opgeknapt!

Mijn paard heeft ook heel veel anibiotica gehad en daardoor is zijn zomereczeem onstaan. Ik zoek dus eigenlijk ook een middel dat helpt de afvoer van die stoffen in zijn lichaam te stimuleren. Welke heb jij gebruikt Kris25? Want ik lees nu dat er verschillende compositum zijn...