Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmes schreef:Heeft de DA haar nog een keer opgevoeld?Of alleen die ene keer?
Anders zou ik het nog een keer laten doen hoor.
Wel eten en niet poepen gaat uiteindelijk toch een keer fout,lijkt me.
Nogmaals sterkte.
savath schreef:wat ik hier ga vertellen,zullen velen lachwekkend vinden.
ik had vroeger en paard die echt vrij veel kolieken maakte(nooit een aanwijzbare reden voor gevonden)
op een gegeven moment krijg ik een vervangend da aan de deur(een grijze oude man) hij vertelde dat hij vroeger in duitsland bij de troep(leger) ook de paarden deed.en hij raadde me aan om het paard preventief een borreltje(25cc) elexir d'anvers te geven elke avond.
moest hij geen kolieken meer maken,moest ik het om de twee dagen ,en dan afbouwen.na twee maanden gaf ik niets meer,en hij heeft het de komende 5 jaar bij mij niet meer gehad.
het blijken net de kruiden te zijn die in de elexir zitten die de kramp afnemen en het paard mest er vrij veel en goed van(niet diaree achtig ofzo)
indien mijn paard koliek maakt,mag je steeds een flinke borrel geven (50cc) en een uur later weer ,tot het weg is,met een maximum van 3 spuiten.
(in de mond toedienen!!!!!!)
en ik heb het bij vrienden bij verschillende paarden uitgetest,en de veearts is niet moeten komen,koliek ging over.
paarden werden rustig(dronken) maar je kreeg wel darmwerking.
als je toch de da laat komen wel vermelden dat je paard alkohol heeft gedronken(ivm de pijnstillers die dan toegediend worden)