Zoveel mogelijk meningen gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Zoveel mogelijk meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 11:31

JES,er komt een scan
Morgen gaan we bellen voor een afspraak bij De Morette
Alleen vraag ik me 1 ding af:

Ze zeggen dat er een doorverwijzing van de DA nodig is,in dit geval ziet de DA het niet zitten,vind het niet nodig dus ik zou niet weten of hij toestemt.Ok,het is het paard van de eigenaar,maar die durft gewoon niet tegenspreken
Heb ik als verzorgster dan rechten?Kan ik dat wel vragen aan de DA?

Is het echt nodig om een doorverwijzing?Wie heeft ervaring met die kliniek?

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:41

Absolute onzin!!!

Je kunt gewoon bellen dat je langs wil komen voor een pees scan.

Deze week nog gedaan gewoon even verhaal uit leggen en klaar is kees!! Je hebt absoluut geen verwijzing nodig

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 15:48

Maiske schreef:
Absolute onzin!!!

Je kunt gewoon bellen dat je langs wil komen voor een pees scan.

Deze week nog gedaan gewoon even verhaal uit leggen en klaar is kees!! Je hebt absoluut geen verwijzing nodig

Zeker?Want De Morette is een doorverwijskliniek

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:19

Nou ik heb ondertussen vier verschillende klinieken gehad en heb nergens een doorverwijzing nodig gehad.

Heb er trouwens nog nooit van gehoord ook niet...

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:23

Maiske schreef:
Nou ik heb ondertussen vier verschillende klinieken gehad en heb nergens een doorverwijzing nodig gehad.

Heb er trouwens nog nooit van gehoord ook niet...

Zal dan morgen eens vragen,wist het niet zeker aangezien het op de site van de kliniek staat

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 21:58

Hoop echt dat het doorgaat,het paard is echt uitgeput

jjs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:06

Van peesproblemen is toch allang bekend dat weidegang het allerbeste is?
Ijzers af en laten lopen. Evt. een goede smid laten komen zodat het probleem met aantikken verdwijnt. Gooi hem een jaar of anderhalf op de wei zodat je paard de tijd krijgt weer helemaal op orde te komen.

Is in mijn ogen de allerbeste methode hier.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:09

jjs schreef:
Van peesproblemen is toch allang bekend dat weidegang het allerbeste is?
Ijzers af en laten lopen. Evt. een goede smid laten komen zodat het probleem met aantikken verdwijnt. Gooi hem een jaar of anderhalf op de wei zodat je paard de tijd krijgt weer helemaal op orde te komen.

Is in mijn ogen de allerbeste methode hier.

Nou hier niet,dit paard loopt zich te pletter dan,scheur kan verergeren.
Ijzers gaan er niet zomaar af omdat hij al meer dan 10jaar hiermee loopt,dan zou hij stokkreupel gaan lopen

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 11:30

We hebben gebeld naar de kliniek
Zaterdag om 8.30 moeten we er zijn
Ik vroeg me wel een paar dingen daarmee af:(of moet ik een nieuw topic openen)? Zal ik even doen,de modjes kunnen het nog altijd verwijderen

S_zanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:38

wat is het nieuwe topic?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 14:02

Aster_Lover schreef:
wat is het nieuwe topic?

Over vervoeren met de trailer,de vragen zijn ondertussen al opgelost
Staat bij VMR

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:43

Hoe is het afgelopen bij de kliniek?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:28

Maiske schreef:
Hoe is het afgelopen bij de kliniek?

Sorry,we moeten pas nu zaterdag gaan
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was?Het was zaterdag dat ik dat zei.
Met het paard gaat het bergafwaarts,hij heeft net een lichte koliekaanval achter de rug,het is gelukkig met een sisser en zonder DA afgelopen.Heb met hem gestapt en daarna was het over,wel wordt hij serieus in het oog gehouden...
Waarschijnlijk komt het door het te lang op stal staan

S_zanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:09

en ben je al geweest?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 13:51

Aster_Lover schreef:
en ben je al geweest?

Ja.

De heenreis ging goed buiten dat hij wat doorzakte tijdens de rit maar hij ging terug recht.Het was niet erg,even schrikken
Op de kliniek aangekomen moesten we stappen en draven aan de hand,dat viel echt mee,had echt verwacht dat hij wild ging zijn.(Hij was op de manège al wild,ik kon hem inladen en de eigenaar niet die wel zenuwachtig was)
Toen hebben we een echoscopie gemaakt
Blijkt dus dat hij op zowel linker als rechtervoorbeen problemen heeft.Op de linkerbeen heeft hij wat zwarte vlekjes(weet niet wat dat is)en een klein geïrriteerde pees vanwege de zware blasting(dat is het goede been).Helaas het rechter is veel erger:
De oppervlakkige buigpees is ENORM uitgerokken,een beetje gescheurd maar niet volledig(gelukkig).Het is zeker verdubbeld dan bij de andere pees.
Hij heeft ons volledige boxrust geadviseerd,en 30min per dag stappen,het is niet erg als hij wat vervelend doet.Over 6weken komen we terug en gaan we weer een echoscopie maken en dan zien we verder wat we mogen doen.
Toen mochten we weer terug naar 'huis',trailerladen was moeilijk,hij wou er NIET in!De terugreis verliep goed

Ben trots op mijn ventje dat hij al bij al erg rustig is geweest

S_zanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:42

Fijn dat je nu eindelijk een beetje duidelijkheid hebt.
En nu maar stappen en hopen dat hij snel beter word.
Sterkte.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 21:43

Aster_Lover schreef:
Fijn dat je nu eindelijk een beetje duidelijkheid hebt.
En nu maar stappen en hopen dat hij snel beter word.
Sterkte.

Bedankt!
Ik zal over 6weken(of sneller als ik meer weet)weer laten weten hoe de volgende scan was.Momenteel gaat het redelijk goed met hem,hopen maar dat hij snel herstelt

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:55

Ik vraag me iets af:
De DA zegt dat hij absolute boxrust moet hebben en alleen buiten moet om te stappen,sorry hoor maar ik heb mijn twijfels en ik zit tussen 2keuze's of eigenlijk 3

1)De DA opvolgen en hem op stal zetten en 30min aan een stuk stappen
2)Minder langs stappen maar meer gespreid(Joost weet hoe ik dat moet doen,heb helaas school)
3)Het 'riskeren' om hem op een paddock te zetten en dan heb ik 3mogelijkheden:
A)Hem op een kleine paddock te zetten maar met een minder harde grond,meer modderig)
B)Hem op een grote paddock zetten,grond is hard en erbij blijven(hoelang?1uur?halfuur?)
C)Stukje afspannen en hem erop zetten en zo laten staan(op harde ondergrond)en dan weggaan(paarden worden buitengezet in shiften dus hij gaat rond 7u buiten en rond 12u binnen of kan eventueel vroeger vragen)...Maar dan stap ik nog maar een kwartiertje

En als ik afzet,hoeveel dan?4m x 4m?
Zou ik het riskeren om hem bij een ander paard te zetten(rustig) en oftewel afzetten waar dat ander paard bij staat(kans op uitbreken is mogelijk?)oftewel een paddock voor hun beiden(hun gaan dan binnen rond 12u)

Of simpelweg de DA volgen en afwachten wat hij zegt na de 2e scan op 31/12
Wat zouden jullie doen?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:58

Hij is trouwens wel redelijk wild,toen ik hem op een volledige paddock zette een aantal weken geleden deed hij normaal,hetzelfde bij een afgespannen met modderige grond MAAR NU?I don't know

S_zanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:49

Ik had gewoon geluistend naar je dieren arts.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 15:59

Aster_Lover schreef:
Ik had gewoon geluistend naar je dieren arts.

Mh ok,hij staat er nog niet op hoor
Zijn er nog mensen met dezelfde mening?Of met een andere?

Armaris

Re: Zoveel mogelijk meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:38

Even een kleine update
Het is immers al een tijdje geleden,misschien dat er mensen geïnteresseerd zijn van hoe het nu gaat,hier en daar is er wel een topic over een vraag maar het schept niet echt duidelijkheid

Momenteel gaat het redelijk,hij staat nu wel op volledige boxrust wat helaas jammer is:hij begint wilder te worden dus na wikken en wegen hebben we besloten een kalmeringsmiddel te geven,en ik moet zeggen,het werkt best
Nog 4nachtjes slapen en dan weer naar de kliniek,ondertussen al de 3e keer
Stiekem hoop ik erop het goede nieuws te krijgen dat hij op de paddock mag,maar ik verwacht niet teveel De DA zei dat we er misschien over 6weken op mogen gaan,en stilletjes aan opbouwen.Maar daar komt het,zullen we wel of niet met hem gaan wandelen?Momenteel zijn we daar nog druk over aan het discussiëren waar hij natuurlijk op de eerste plaats komt
De zwelling is al vermindert,momenteel geen koliekaanvallen meer gehad,het is nu wel ff genoeg zo Misschien dat er wel een middeltje is om kolieken tegen te gaan Weet er 1 van jullie een middeltje?

Voor ons is het ook moeilijk,vrije tijd heb ik niet en ik zit tot 23u mijn huiswerk te doen,we moeten enorm plannen maar toch,het maakt me niet uit

We hebben gepland dat als we mogen erop gaan,dat we gaan 'trainen' tot de DA zegt dat alles in orde is en dat hij in de bak mag.We zijn van plan om hem dan op volledige rust te zetten,denk dat hij dat wel verdient heeft
Alleen,zouden we hier en daar nog wandelingen maken?Of is de kans groot dat de pees weer 'klap' zegt?We zien nog wel,meningen van jullie staan vrij
Het is iig wel zeker dat hij de wei op gaat Of zegt 1 van jullie dat een hele dag paddock voldoende is?