Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Stennisje schreef:Buigproef heeft geen zin, we weten al wat het probleem is.
Het is een pony van 21 jaar, die van jongs af aan al wat slechter is geweest links achter.
Hij is minstens 1x bevangen geweest en heeft nu artrose.
Als de smid is geweest zakt ie de eerste weken nauwelijks weg, als z'n hoeven langer worden, gaat ie ook meer wegzakken.
Dus we laten regelmatig de smid komen.
Hij is absoluut niet kreupel en heeft ook geen pijn.
Hij doet z'n best en ik weet dat wanneer iets niet lukt, het gewoon echt niet lukt.
Hij heeft goede dagen en mindere dagen, dan heeft ie wat moeite met sluiten in galop en stelling.
Dan heeft ie gewoon moeite met vooral dat linkerachterbeen.
En op zulke dagen doe ik gewoon wat minder en de goede dagen wat meer.
Zelfs op de mindere dagen lukt het om hem lekker over z'n rug te laten lopen en lekker ontspannen nageeflijk te rijden.
En dan de lat maar minder hoog, het belangrijkste is dat ie er lol in heeft en dan heb ik dat ook.
Zou als ik jou was inderdaad lekker rustig aan blijven doen! 21 is op zich al best op leeftijd, zeker als je er nog best actief mee rijdt!Opzich hoeft dat nog niet eens uit te maken, alles word gewoon een dagje ouder..
En toen dat dus eenmaal gebeurd was, was ook het vertrouwen weg
en als het dan niet bij 1 keer blijft en je ook nog een gezin hebt ( ik heb 3 kleine kinderen) is het gewoon verstandiger te stoppen met intesief rijden
. Bij was het ook niet over toen hij bekapt was. Nu slijt hij dus zijn dagen in de wei met mijn nieuwe jonge paardje en heeft het zo te zien goed naar zijn zin.