Badedas groen werkt dat nou werkelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:06

ik zweer bij badedas
het helpt goed reinigt en verzacht.
na de geboorte van mij dochter had ik hechtingen in mijn *ahum*
de arts zei lekker in badedas gaan zitten dat verzacht en heelt alles.
bij mij knollie gebruik ik het ook altijd super spul

onley

Re: Badedas groen werkt dat nou werkelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:12

silvana schreef:
Bovendien badedas bijt ontzettend.Betadine shampoo is uiteindelijk gemaakt waar voor het gebruikt moet worden, en van prijs scheelt het bijna niks.Dus ik denk als je echt op die 2 euro's moet kijken

badedas bijt dus net zo min als betadine ik denk dat betadine net iets meer prikt als jij dat zo onverdund op je hand doet en zo in de wond van je paard gaat liggen frutsen. kijk maar naar de reactie van je paard als je een wondje schoonmaakt met betadine
en soda heb ik ook goede ervaringen mee

ik heb eigenlijk van alles wat in mijn kast staan op stal dus laat maat lekker gaan met die banaan.

ik vind het trouwens heerlijk ruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:45

Ik heb het over betadine shampoo en die bijt dus echt niet.

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:51

onley schreef:
ik zweer bij badedas
het helpt goed reinigt en verzacht.
na de geboorte van mij dochter had ik hechtingen in mijn *ahum*
de arts zei lekker in badedas gaan zitten dat verzacht en heelt alles.
bij mij knollie gebruik ik het ook altijd super spul

haha AMEN!
mijn moeder had dat ook ,na de bevalling ,ook met der ahum in de badedas ,,werkt echt!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 10:11

betadineshamppo kost dus € 5,25 voor 120 ml
badedas kost € 4.25 voor 750 ml.

dat scheelt dus wel wat meer dan 2 euro

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:23

silvana schreef:
Bovendien badedas bijt ontzettend.

Das niet waar.
Ik heb aan het paard wat ik er destijds mee behandelde nooit wat gemerkt, sterker nog, ze vond al die aandacht heerlijk!
Dus ik zou het zo weer halen.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:34

desillies schreef:
betadineshamppo kost dus € 5,25 voor 120 ml
badedas kost € 4.25 voor 750 ml.

dat scheelt dus wel wat meer dan 2 euro

Ja maar van Betadine shampoo heb je niet zoveel nodig, is super geconcentreerd, ik weet niet hoe dat met badedas zit?
Plus, ik denk dat er maar weinig paarden zijn die elke dag ontsmettingsmiddel nodig hebben op een wond.
Daarnaast vind ik Bedadine shampoo gewoon veel betrouwbaarder, het is gemaakt om wonden ed te ontsmetten. Badedas officieel niet, misschien bij sommige paarden werkt het, maar stel je voor dat je paard erg allergisch voor is.

Maar goed, misschien is het ook wel het proberen waard. Ik heb dan wel zo'n paard dat elke dag ontsmettingmiddel nodig heeft..

chantal321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:19

Of blauwe Biotex, werkt ook super tegen van alles en nog wat

Paulientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:18

Ik heb dan geen paard maar een hond.
deze had een wond op zijn neus die maar niet dicht wil.
Loop een jaar lang bij de dierenarts en na een aantal antibioticum kuren en pretnison was ik het zat want niets hielp.
zo kwam ik op de site van de dierenapotheker.nl en heb ze ook gebeld.(dierenarts in Horst) of zij tips hadden....en idd het verbaasde me ook dat zij met badedas kwamen en het ook zelf in de praktijk gebruikten. En ze rade mij ook de badedas (€ 6,00) zoals de foto van hierboven aan en NIET de andere soorten.
Dus op jacht en in mijn sas op zoek naar die badedas.....nergens te vinden maar uiteindelijk bij de Etos.
Vandaag voor het eerst gebruikt en de Vetramil wondzalf (natuurlijke basis)via de dierenapotheker besteld wat nog moet binnenkomen.
Ik hoop dat na een jaar tobben en een hoop geld zijn neus nu beter wordt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:21

Paulientje23 schreef:
Loop een jaar lang bij de dierenarts en na een aantal antibioticum kuren en pretnison was ik het zat want niets hielp.
zo kwam ik op de site van de dierenapotheker.nl en heb ze ook gebeld.(dierenarts in Horst) of zij tips hadden....en idd het verbaasde me ook dat zij met badedas kwamen en het ook zelf in de praktijk gebruikten. En ze rade mij ook de badedas (€ 6,00) zoals de foto van hierboven aan en NIET de andere soorten.
Dus op jacht en in mijn sas op zoek naar die badedas.....nergens te vinden maar uiteindelijk bij de Etos.
Vandaag voor het eerst gebruikt en de Vetramil wondzalf (natuurlijke basis)via de dierenapotheker besteld wat nog moet binnenkomen.

Het topic is uit 2005 dus bijna 7,5 jaar oud.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:27

Maar het klopt als een bus hoor! Het wordt in het oosten van het land veel gebruikt voor ontsmetting en soms zelfs door sommige ziekenhuizen wel aangeraden met nare ontstekingen.

Ik heb het gebruikt voor het olifantsbeen van ons paard. Het is namelijk niet alleen sterk ontsmettend het is ook heel goed voor de doorbloeding en de vochthuishouding. Ons paard had structureel een dikker been, dat soms extra opspeelde. Goed insmeren en masseren met badedas, 10 minuten intrekken en heel goed naspoelen. Kon zonder moeite meerdere keren per dag, huid werd er eigenlijk alleen maar mooier en rozer van. en het been zag je dunner worden, het wordt ook gebruikt bij mensen bij spataderen en slechte doorbloeding; in een bad met badedas gaan zitten.

Ze hebben het overigens ook bij de DA-drogist en bij de grotere Albert Heijn ook tegenwoordig!

Paulientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:38

moyra schreef:
Paulientje23 schreef:

Het topic is uit 2005 dus bijna 7,5 jaar oud.

Maak toch niet uit dat deze topic al oud is....ik ben gisteren op de hoogte gebracht van badedas dus ben gelijk gaan googelen en kwam deze topic tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:32

Topic uit 2005 tijd voor een slotje.