Is mijn fjord te dun (foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pink_unicorn

Re: Is mijn fjord te dun (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:45

briandylan schreef:
Als je zelf het niks vind dat je haar ribben ziet dan moet je haar gewoon iets bijvoerenIk heb zelf ook een fjord die wat slanker is dan de gemiddelde fjord.Ik zeg altijd(is mij geleert)Je mag de ribben wel voelen maar niet zien.Maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.Maar weet je wel zeker dat het ribben zijn die je ziet,het is een beetje een rot foto om dat te zien hoor.Voel het gewoon eens met je hand.

Mo, hier is primair. Jou Fjordje.
Slanker dan de gemiddelde Fjord,maar zeker niet Dun.

Afbeelding
Afbeelding

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:12

nee primair is precies goed

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:09

Primair ziet er netjes uit hoor

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:28

ik vind geen van alle fjorden getoont in dit topic te dun!
niet ieder paard heeft dezelfde bouw. en dat je z'n ribben ziet kan zijn doordat de vacht dikker wordt de haren dan wat meer rechtop gaan staan (die over de bolling van de rib lopen zeg maar) en daar valt het licht dan weer anders op.
bij mijn paard 'zag' je zijn ribben ook een beetje, niet dat je er op kunt gitaar spelen , maar je zag ze lichtjes. en mijn paard was echt niet te dun ofzo hoor!
nu is het weer helemaal weggetrokken en ik heb verder niet veel speciaals gedaan . als je weet dat je de volgende dag gaat rijden geef hem dan een half kilo musli bij zijn voor of lekker tussendoor ( weet hij niet dat hij dat morgen gaat verbruiken natuurlijk )

maar TS vind jij je paard te dun ???
laat je niets aanpraten hoor!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:31

mijn fjord was een paar weken geleden ook te dun. waarschijnlijk omdat hij nu extra veel energie stopt in het groeien van zn wintervacht. we hebben daarom nog een kleine hooiruif opgehangen waar mn shet niet bij kon(die eet nl. zo snel dat hij volgens mij de helft van al het hooi mee at ipv 2-4) en ik geef hem nu meer biks en een kwart musli. hij is al weer netter op maat, al mogen er wel nog wat kilo'tjes bij..

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 15:31

update...
ze eet niet lekker meer, ze at haar voer niet op terwijl eten haar grootste hobby is, nu moet de dierenarts er echt bij komen

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 15:32

ja ik vind mijn paard veelste dun, ik kan namelijk ook echt haar ribben voelen en zelfs als haar vacht heel glad licht zie je die ribben er door heen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:36

Sunshine1 schreef:
update...
ze eet niet lekker meer, ze at haar voer niet op terwijl eten haar grootste hobby is, nu moet de dierenarts er echt bij komen

Ja, dat lijkt me wel verstandig! Het kan ook zijn dat ze haken aan haar kiezen heeft, waardoor het eten voor haar niet meer prettig is...
Laat er iig maar even naar kijken

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:40

miischien moet je wat meer voer gaan geven. ik had ook een pony die was ook te dun diej gaf ik later meer eten en werd weer goed. maar je moet wel blijven beweging geven anders wordt ie weer te dik

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:01

Citaat:
ze eet niet lekker meer, ze at haar voer niet op terwijl eten haar grootste hobby is, nu moet de dierenarts er echt bij

Dat is geen goed bericht...dan is er toch iets mis.

Laat je het weten wanneer de DA is geweest...ben benieuwd en hopleijk valt het mee .

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 17:22

ik moet er nog wat bij zeggen voordat jullie me verkeerd begrijpen, want ik heb het niet helemaal verteld, eigenlijk ging het zo, ze at haar voer niet op... dat is zo, alleen daarna at ze wel een wortel, en een beetje ander voer. Maar toch vind ik het niet normaal, want het is nog wel haar lievelingsvoer. en sunny laat nooit iets staan. alles wat los en vast zit eet ze

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:42

Misschien een paardentandarts laten kijken?? Ik zou het anders
ook niet weten behalve er zeker een DA bij halen.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:54

ik verzorg nu zelf 2 fjorden en die waren bij aankomst precies goed en die zijn nu veelste dik omdat de eigenaar er zo voorzichtig mee was Ik heb nooit echt hun ribben gezien eigenlijk.. maar dat is niet eens erg, die van jou is ook niet te dun
fjorden staan er om bekend dat ze dik zijn maar dat hoeft echt niet. fjorden kunnen net zo slank zijn als een welsh ofzo ik ken zelf ook arabier en die is net zo dik als zommige fjorden, ik bedoel maar elk paard kan dik of dun zijn zolang ze maar gezond zijn en door de DA worden goed gekeurd

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:00

klinkt idd alsof hij/zij last heeft van zn gebit! dit kan door de tandarts of dierenarts behandeld worden

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 08:10

last hebben van haar gebit lijkt me zo raar, ze eet dus wel wortels en geen muesli van een bepaald soort, maar wel muesli van weer een ander soort.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:13

de ribben mag je wel lichtelijk voelen maar niet zien..ik vind haar persoonlijk ietjes te mager..zoals al gezegd werd..op een fjord mag best iet meer opzitten

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:22

Misschien is ze iets te dun... Maar anders..wauw sunshine 1 wat ziet je fjord er goed uit. Je ziet ze vaak veels te dik.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 14:59

dankje, ik ben ook blij dat ze niet te dik is, maar als ze te mager is vind ik dat heel erg, dat is namelijk gewoon niet goed. ze heeft nu een paar dagen rust, kijken hoe dat dan uit gaat pakken

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:55

Soms veranderen fabrikanten iets aan hun producten. Andere grondstoffen omdat die goedkoper zijn en de oude duurder zijn geworden bijvoorbeeld. Het komt wel voor dat een paard door deze kleine veranderingen het voer niet meer wil eten, maar andere wel.

Ik zou wel even na laten kijken oms medische gevallen uit te sluiten, als ik jou was.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:05

Bedoel je ook dat ze haar hooi niet meer eet? eet ze wel gras in de wei?
Als ze bijvoorbeeld geen hooi meer wil eten, kan het ook zijn dat het licht beschimmeld is zonder dat je het ziet...

Verder ben ik het eens met Arnoud....
Succes ermee!

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 20:56

ik hoop dat binnenkort het kuilgras weer komt, maar moet waarschijnlijk nog even wachten, ze krijgt geen hooi. en ze krijgt zoiezo nooit iets wat niet goed meer is, haar voer is altijd vers want gaat snel op zo´n zak. en kuilgras is ook altijd vers.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:42

Heb je al een DA laten komen?

Ik vind jouw fjord wel iets te schraal ja. Ribben mag je IMO niet zien. Ik zie ze dan liever iets voller.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 07:15

Afbeelding

ik dacht laat ik even een foto plaatsen van in de zomer, ze is hier niet ingevallen, maar wel lekker slank, zo moet ze weer worden

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:03

Is de DA nu al geweest?Ik vind je pony ook te dun.Heb zelf 10 jaar een Fjordenruin gehad.(2x kampioen fjordenkeuring te Emst)Een fjord is een"robuust"ras en hoort vol te zijn.Er is uiteraard wel een verschil tussen vol en moddervet.Een fjord moet zijn vlees kunnen behouden met weinig voedsel,dus nu jouw fjordje zo mager word,zal je er echt iemand bij moeten halen om iets ernstigs uit te sluiten.En een fjord die niet eet?.....Daar is echt wat mis mee!Ze hebben nl altijd trek.Ik hoop dat je snel wat meer info zult krijgen en er een DA bij haalt.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:48

Ik vind je pony niet te dun, wel mooi een slanke fjord .
Maar als je zegt dat hij ook niet eet zou ik wel even de DA erbij halen!