Sorry maar moet dit even van me afschrijven.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Re: Sorry maar moet dit even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:07

En al wat gehoord?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:38

Zo das niet niks..hoop dat het snel beter met haar gaat!
En dat ze er achter komen wat het nu is!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:45

Ik heb net het topic helemaal door gelezen, en ben erg benieuwd naar de uitslag die gaat komen.

Alvast veel succes voor jou en je paard

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:46

Sterkte met het wachten op een uitslag. Dat is altijd het ergste vind ik.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 15:24

Ik heb nog niet veel gehoord, de rontgen is goed gegaan en is niks aan op te merken, nu zijn ze bezig met de spieren en iets met zenuwen te onderzoeken. hersenscan is als het goed is ook al gemaakt.

hoop vanavond meer te weten. Tis echt ontzettend stil op stal nu zonder vannetey, tis heel raar :S

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 15:42

Katja schreef:
Sterkte met het wachten op een uitslag. Dat is altijd het ergste vind ik.

Inderdaad maar goed denk wel zo van dan wacht ik maar iets langer, maar wil weten wat het is. Als ze niks kunnen vinden (wat me sterk lijkt) ga ik andere stappen ondernemen, Mischien eventueel nog een andere dierenarts er na laten kijken. Of andere mogenlijkheden zoeken, iets van een paarden paragnost ofzo. klink raar en ik geloof er eigenlijk weinig van, maar ik blijf toch wel zoeken totdat ik wat gevonden heb.. want weet wel dat er iets mis is.

Afbeelding

Zon houding neemt ze altijd aan, veel spanning, nagevelijke momenten zitten er ook wel tussen, en kan ook heel erg lekker lopen. maar ze heeft moeite met bijvoorbeeld het hals verlengen en met het dieper instellen, ik ben meer van het rijden lekker laag rond en diep. maar ze pakt dan ontzettend vast, of ja vast pakken? ze zet zich eerder vast, ik ik heb het gevoel dat het vanuit haar nek komt bovenkant hoofd dus bij de oren in de omgeving.

Afbeelding
Hier is dus een voorbeeld van het vastzetten, ik probeer haar hier wat meer naar beneden te krijgen door iets te spelen met me hand, maar dan ze ze zichzelf vats en drukte haar rug weg..

Afbeelding
Hier laat ze wel weer wat meer los (ik heb me handen zo omdat ik haar dus expres tegen de teugel aan wil rijden ivbm iets meer verlenging en ontspanning.

Afbeelding

Afbeelding

de laatste twee fotos loopt ze wat meer overhaar rug. maar lager als dit krijg ik haar gewoon niet en dan zet ze zich helemaal vast.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:56

Ej weet je nog niets..minder...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 16:14

update - ik heb net bericht gehad van de kliniek, er is verder niks te vinden en enkele mensen vragen af wat het paard daar doet. morgen worden er nog even wat fotos gemaakt van haar benen en even goed onderzocht.

Als ze trug op stal komt (zoals het er nu uit ziet) 1.5 tot twee maanden rust, daarna weer rustig aan oppakken veel slangen voltes rijden, ze heeft waarschijnlijk een blokkade overgehouden aan die klap, waar ze dus even doorheen moet. (vast gelegd door een fysio therapeut)

Als ze een bepaalde beweging maakt krijgt ze dus inderdaad last van die blokkade. Veel longe werk (nog meer dan ik al deed, 4 keer in de week 20 minuten aan de pessoa, een tot twee keer in de week rijden kwartier 20 minuten)

Ze heeft dus waarschijnlijk schievels op haar benen omdat ze met die blokkade iets belast is. Verder gelukkig niks ernstigs!

Even nog de fotos van haar benen afwachten en waarschijnlijk mag ze morgen of overmorgen dus gewoon weer mee naar huis.

Dus ze zet zich vast ivbm die blokkade, toch waaar ik al aan had zitten denken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:17

Als ze verder niets vinden is een accupuncturitst of een osteopaat misschien iets.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 20:15

idd inderdaad maar ga ik zeker wel verder zoeken op veel mogenlijke manieren..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:18

Gelukkkig dat ze beter kan worden wess.. we komen snel op ziekenbezoek ... je zal wel ff erg in spanning gezeten maar het komt allemaal goed..

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:03

idd zo te horen komt het allemaal wel goed.
Hopen dat de fotos op de benen ook goed zijn!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 23:28

Kimmie_girl schreef:
Gelukkkig dat ze beter kan worden wess.. we komen snel op ziekenbezoek ... je zal wel ff erg in spanning gezeten maar het komt allemaal goed..

zit nog steeds wel in spanning, vannetey is echt een toppertje. supergangen super bloedlijn. haar zus loop gp in duitsland weet zo even niet onder wie. maar de fokker vertelde ons dan de gangen beter zijn als die van haar zus.

ben echt gewoon bang geweest. ik denk nee die kan dadelijk ook geen prestaties neer zetten ofzo..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:01

dus toch een blokkade in de nek?
dat zei ik al he?

ik herken die houding van je paardje wel, dat deed mijn merrie dus ook.
die had ook nog de pech dat ze een hertenhals had...

enige oplossing was daar helemaal terug naar het begin, ik heb maanden met een lange teugel gereden en haar laag en lang gereden, beetje bij beetje ging ze meer ontspannen..

denk dat t bij jou ook wel een idee is, gewoon even een tijdje niet afgebogen laten lopen,maar alleen maar lang en laag, ze moet natuurlijk ook herstellen en als iets toch ergens vastzit of pijn doet ga je verkrampt lopen...

ik meen op de foto ook te kunnen zien dat haar lenden gebied ook een punt is waar ze niet soepel is, ze zet zich daar ook vast met als gevolg dat de hele voorkant dan ook vastzit.

je mag van mij je handen wat hoger gaan houden, tip die ik kreeg met mijn merrie, ik moest mijn handen meer voor mijn buik gaan houden, daardoor zit je zelf ook iets rechter( kijk op de foto zit je nu zelf ook wat voorover..)

lang ,laag, handen een fractie hoger, alleen op ontspanning gaan rijden..
duurt ontzettend lang hoor, maar met mijn merrie ging het na ene aantal weken echt stukken beter, en toen ze eenmaal geleerd had de spieren beter te gebruiken en dat de spieren ook langer werden door die houding liep ze als een trein!!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 10:51

oke dat thanxx daar kan ik wat mee dat ga ik zeker ook proberen maar als ze thuis komt eerst een maand of twee op rust

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:47

Navidad schreef:
Kimmie_girl schreef:

zit nog steeds wel in spanning, vannetey is echt een toppertje. supergangen super bloedlijn. haar zus loop gp in duitsland weet zo even niet onder wie. maar de fokker vertelde ons dan de gangen beter zijn als die van haar zus.

ben echt gewoon bang geweest. ik denk nee die kan dadelijk ook geen prestaties neer zetten ofzo..

Komt wel goed hoor wess,,, .. ze is een toppertje en dat blijft ze

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:14

Mocht je eventueel nog op zoek zijn naar een fysiotherapeut, dan weet ik nog wel een hele goede uit Arnhem. Wil je naam en adres, laat het dan maar even weten.

En verder heel veel sterkte ermee.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:48

Els zeker (kan even niet op haar achternaam komen) weet wel dat ze blond is die ken ik persoonlijk. zit ik ook aan te denken.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:51

Klopt (Els Bach). Ze komt ook bij Alvaron en nog een paar paarden bij ons op stal. Ik heb daarnaast ook nog les van d'r. Ik vind haar erg fijn. Heel rustig en vooral geen grof geweld om te "kraken".

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:54

Neej inderdaad heb nog ergens een leuke foto van haar paard (sense) Super leuk beestje, heb verschillende paarden gereden waar zei ook op stal staat, vandaar dat ik haar ken. maar inderdaad ze straalt de rust zelf ook uit

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:57

Ah op die manier, ze behoeft dus geen verdere introductie
Succes verder met je paard!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 15:12

Thanxx introductie hoeft verde rniet in iedergeval niet van els. ze heeft ook een tijd een paard behandeld die ik heb gereden. reed ik toen der tijd op therapeutische basis heb toen ook heel veel aan els gehad tips enzo

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:31

Okkie ook.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 22:30

Els ken je ook wel toch kim

Btw update- Vannetey staat weer thuis. inderdaad wat ik al zei dus, overbelast door die blokkade in de nek, maar goed dat komt allemaal wel weer goed. ben super trots op me meissie rontgen fotos hebben we meegekregen.

De fotos van de benen hebbeb allemaal een 1 opgeleverd. we kregen onze complimenten over dat ze weinig van zulke picobello benen hebben gezien

Twee maanden op rust en dan weer rustig aan beginnen met haar.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:39

Heej goed nieuws dus.Gelukkig!!