ik heb rubber in de stal gelegd ja. Ijzers is niet nodig, ze heeft wel iets brokkelhoeven maar dat vijlen we elke keer bij, dat heeft de hoefsmid ons zo aangeraden, omdat ze anders elke week of 2 door de hoefsmid moet gevijld worden en het gaat maar om een mm ofzo. en dan blijft het netjes.
Ook hoeft ze maar eens in de 2 maand naar de hoefsmid ongeveer, haar hoeven groeien echt haast niet. Is ook volgens de vorige eigenaar al haar hele leven zo geweest. Mischien dat ze daarom ook last heeft van gevoelige hoefzolen, maar daar heb ik spul voor wat na het bekappen er op moet en na 2 dagen herhalen als het nog gevoelig is, en dan is het goed, en dan heeft ze er ook geen last van. Werkt net als zo'n leren zooltje tussen ijzer en hoef... Ik denk dat het is wat mencis zegt, dat ze gewoon moet wennen, want dat was de eerste dagen op stal ook net zo. En dat vertelde mij de eigenaar ook, (ze is heel haar leven van de zelfde eigenaar geweest vanaf dat ze 6 maand oud was... is nu 19...) maar ik heb het geprobeerd om haar geen aandacht te geven aan het weven toen ze laatst even op stal stond maar dat lukt me niet, ik heb haar maar weer naar buiten gedaan, want ik denk ook nog aan haar benen en ze zweettte helemaal. Ik heb allemaal speelgoed in de stal voor haar gedaan, maar dat vindt ze niks aan...