Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kitty schreef:Ik ben met mijn merrie drie keer bij Rodinde geweest.
De eerste keer was nadat mijn paard achterover geklapt was en niet helemaal goed was en deze behandeling heeft heel erg goed geholpen.
De tweede behandeling was zo'n twee maanden later als check up na de vorige behandeling. Bij deze behandeling heb ik niet zoveel verschil gemerkt in het paard.
De derde behandeling, nu anderhalf jaar geleden, leek in eerste instantie zelfs een negatieve uitwerking te hebben. Het paard was, toen ik na de behandeling weer mocht rijden, korter in haar passen en voelde wat stijver aan. Met veel diep longeren en goed de rug laten opbollen tijdens het rijden is ze (in een verloop van zo'n vier weken) erg los en soepel geworden.
Honderden euro's armer met een wisselend resultaat.
Een paar weken geleden is mijn paard behandeld door Albert van Es. Een aparte man, maar sinds die behandeling loopt mijn paard helemaal te swingen door haar lijf.
En die behandeling is vijftig euro.
) annegti schreef:Ga maar denken aan een bedrag rond de 150/200 euro. Ergens in die orde ben je ongeveer kwijt. Het is idd niet goedkoop maar het zeker waard vind ik.

).
). 
, wil helpen. Ze geeft je zo haar mobiele nummer en staat erop dat je haar belt als je vragen hebt, als het niet goed gaat en na een paar maanden om haar te vertellen hoe het is. 
sflj schreef:Mijn ervaringen met Rodinde zijn alleen maar positief.
Tuurlijk krijg je ook negatieve reakties wanneer je een topic als dit opent op een forum als Bokt.nl.
Om het even over wie het gaat. Open een topic over Anky v. Grunsven en je krijgt er ook verschillende.
Ik vond haar erg aardig en helemaal niet te beroerd om antwoord te geven op mijn vragen. Ik heb zelfs met haar gelachen en toen mn vriendin haar 2 maanden later belde wist ze nog precies wie ik was en met welk paard. Voor iemand die alleen geintresseerd in het geld en niet in het paard en de eigenaar zou zijn, vind ik dat toch opmerkelijk. Ik was er namelijk maar 1x geweest en er komen er tientallen mensen en paarden per dag.
Dat ze geen tijd heeft om over koetjes en kalfjes te praten vind ik niet meer dan logisch, ook in de kliniek in Vinkega ging het -toen ik er was- aan de "lopende band"
Maar hoe zou dat komen? Als ze echt zo slecht was, zouden dan al die mensen (want het zijn er echt heel veel!) hun geld (als het dan ook nog niet goedkoop is) daar toch steeds weer naartoe brengen?! Zij en haar collega behandelen ook paarden die op top (Olympisch) niveau lopen en als ze het niet goed deed zouden die ruiters/eigenaren vast niet steeds terugkomen, of wel?
Ik vind het juist een eer dat zo iemand ook mij, als amateur prutser, wil helpen. Ze geeft je zo haar mobiele nummer en staat erop dat je haar belt als je vragen hebt, als het niet goed gaat en na een paar maanden om haar te vertellen hoe het is.
Uitspraken/insinuaties als "ze doet het alleen voor het geld en niet voor de paarden" vind ik dus grote onzin. Ik denk dat ze zich financieel makkelijk zou kunnen redden als ze alleen die toppaarden zou behandelen en het lesgeven enz. (wat ze ook nog doet) maar de liefde en zorg voor alle paarden maakt dat iedereen welkom is. Of je nou op de olympische spelen rijdt of een boscrosser bent met je shetlandpony.
Sydney2005 schreef:Dan zie ik ook met het plassen van hem, dat hij nooit op beide achterbenen dan gelijk steunt, maar altijd alleen op het linkerachterbeen, RA staat dan als het ware op rust.
De laatste 2 weken is ie ook wat stug in de hand en moeilijk terug te sluiten, wordt dan sterk... Ook met het losrijden duurt t langer voor hij goed over zijn rug loopt.
Is het nu een idee om hem te laten checken door Rodinde Hoogenraad???
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen...
Mieke schreef:Tevens heeft Rodinde mijn paard van haar hooikoorts afgeholpen!