wie heeft er ervaring met een paard met lichte atrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noby

Re: wie heeft er ervaring met een paard met lichte atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:53

bedankt voor al jullie reacties hier heb ik echt een heleboel aan!
ik blijf dus nog gewoon mijn paardje lekker recreatief door rijden nu ik weet dat het beter is om haar in beweging te houden

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:01

Ik heb glocosamine van la vitella www.lavitella.nl 50 euro per pot van een kilo. je geeft in de behandeling 23 gram per dag en als onderhoud de helft. Glucosamine moet op een andere stof hechten om werkzaam te zijn. Bij de glucosamine van la vitella zit het op lactose (melksuiker dacht ik)
gelatine poeder is volgensmij (ik heb het ooit opgezocht) collageenhydrolysaat als ik het goed schrijf. dat is dus ook het hoofdbestanddeel van de primeval

Om het nog mooier te maken krijgt mijn merrie ook Appelazijn om afvalstoffen door verzuring of ontsteking makkelijker af te laten voeren door het bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:02

Daarvoor moet je bij de groene os glucosamine of teunisbloem, of lijzaad olie of een andere omega verzuren middeltje geven

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:14

Ik had het nooit zo op extra spullen door het voer. Maar nu mijn merrie artrose heeft heeft ze opeens twee poedertjes door haar voer. De appelazijn kreeg ze altijd al ook voor het afvoeren van het gif van onze schattige mugjes. Sinds ze dat krijgt schuurt ze nauwelijks meer. Ik haal de appelazijn bij de fabriek dat scheeld ook een hoop. Je wordt er iig erg creatief van als je er achter komt dat als die producten niet te betalen zijn.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:33

ja wat mij opviel is dat spullen voor artrose behoorlijk prijzig zijn.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:25

Dat wel, maar ja, je hebt er wel weer heel veel voor terug. (ik wel tenminste)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:28

tja het is niet dat jehet om de prijs laat zitten. Je wil je paardje het beste geven. maar als het goedkoper kan dan ben ik niet te lui om dat uit te zoeken.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:38

ja dat klopt artikelen voor artrose zijn prijzig,maar als je ziet dat je paard er heel erg van op knapt is het zeker de moeite waard,en dan heb je het er echt voor over.dankzij de medicijnen kan ik alles weer doen en daar ben ik erg blij mee!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:03

Ter info: ik heb net (omdat ik het bijna op was) Cortaflex (ipv Cavalor dus ) besteld bij Amazon.com..........voor de helft vd prijs (incl shipping) van wat ze in ned. ervoor vragen !!!

Samenstelling is hetzelfde als Cavalor, alleen is dit vloeibaar ipv poeder. Ter illustratie, in ned/belgie betaal ik voor 4kg 378euro. Bij Amazon.com kost 3.78liter (vergelijkbaar dus) 136dollar + 66 dollar verzendkosten = 200dollar = 160euro !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:58

Geen idee hoe dat bij dat spul is, maar van glucosamine heb ik gelezen dat het vloeibaar miner goed werkt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:31

En ik juist het tegenovergestelde

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:55

Zo probeerd iedereen zijn product het beste te verkopen. Er zijn volgens mij nog niet zo veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar glocosamine

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:43

oosterhoff schreef:
Zo probeerd iedereen zijn product het beste te verkopen. Er zijn volgens mij nog niet zo veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar glocosamine

Juist wel, zoek maar eens op internet maar dan met de toevoeging "dubbelblind" en "onderzoek"...wel de commerciele sites er uit filteren.

of kijk hier eens: http://www.redwings.org/HTMLarts/revoa2a.htm hier staan veel wetenschappelijke artikele over deze materie. (wel in het engels)

Vaak wordt er in de studies/proeven vergeleken met Ibuprofen (pijnstiller die ik zelf ook wel eens neem) in het begin werkt dan Ibuprofen beter, maar op de lange duur wint gluc. het.

Ik heb uitgebreid (internet) onderzoek gedaan en de meeste betrouwbare studies met dubbelblinde proeven(de enige waar ik waarde aan hecht ) geven aan dat 85% vd mensen verbetering waarnemen, maar meestal pas in combinatie met chondroitine. Studies naar chondroitine (icm gluc) schijnen aan te geven dat de ruimte in de gewrichtsspleten groter worden.

Zelf heb ik ook wat "klinische trials" verricht onder familieleden en collega's en die waren heel erg blij met mij ze gebruiken het nu nog steeds na 3 jaar.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:48

Ik ben zelf zeker overtuigd van glucosamine ik zal eens kijken op de link die je aangeeft (goed voor mijn engels) Ibuprofen werkt iig erg goed tegen een kater

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:13

oosterhoff schreef:
Ik ben zelf zeker overtuigd van glucosamine ik zal eens kijken op de link die je aangeeft (goed voor mijn engels) Ibuprofen werkt iig erg goed tegen een kater

damn ik dacht dat je dat niet door zou hebben

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:25

runningkawa schreef:
Dat is met primeval zo oosterhof
Daar zit als hoofdbestandsdeel gelatine in.
.

Nee dat is niet waar, het hoofdbestanddeel is COLLAGEENHYDROLYSAAT!!! geen gelatine...

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:32

runningkawa schreef:
Aha dat wist ik niet

Ik ben ook eens begonnen met primeval, waarvan ik ook geen enkel resultaat bemerkte.
Nu met glusosamine van de groene os wel.
Maar beter is altijd nog fijner

En ik zie wel, jullie weten er al echt een boel van af.
ik ben pas een beginner op dit gebied. (gelukkig, want meestal niet goed als je het allemaal weet)

Wel raar, ik ben begonnen met Glucosamine en MSN zwavel en geen enkel resultaat na een paar maanden. Bij gelatinaat (dus géén Gelatine maar Collageenhydrolisaat) merkte ik (wel na 3 maanden maar dat was voorspeld) een enorm resultaat en nu nog steeds. Ik kan zelfs verbetering zien als ik een week de standaarddosis verhoog!

IK RAAD DUS AAN, PROBEER ALLES ACHTER ELKAAR EEN PAAR MAANDEN EN BLIJF BIJ WAT NA 4 MAANDEN HET BESTE WERKT!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:48

Ik heb geprobeerd het op te zoeken..... En meen me te herrineren dan collageenhydrolysaat de chemische naam is voor gelatinepoeder!!!!!
Ik heb bij mijn paard iig wel vooruitgang gezien na het voeren van gelatinepoeder. Dus dat is iig meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:52

Dat heb ik ook ooit ergens gelezen oosterhoff
Maar geen idee mer waar , kijken of ik het nog ergens kan vinden

En wat het is maakt niet uit, als het helpt en verder geen rare bijwerkingen heeft

En zo zal elk paard wel ergens anders goed op reageren

esprittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:51

Hoi,
Ik heb een paardje van 25 jaar die het laatste half jaar ook een lichte vorm van artrose heeft. Kon vooral moeilijk opstaan in de stal en was regelmatig stijf met rijden. OOk al stapte ik m wel 20 minuten in. Ik geef sinds kort een homeopatisch middel tegen artrose ea. Het heet iets van ostreocur (heb verpakking niet thuis liggen) en is van vsm. In de eerste 2 maanden gaf ik hem 2x per dag 30 druppels op n broodje. Na een week merkte ik het verschil al. Meestal word het de 2e en 3e dag eerst even erger dat is normaal. Ik gebruik het nu nog maar 1x per dag en het werkt echt super hij heeft nergens last meer van. Je kunt het gewoon bij een ruitersportzaak halen.
Groetjes espritt

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:42

oosterhoff schreef:
Ik heb geprobeerd het op te zoeken..... En meen me te herrineren dan collageenhydrolysaat de chemische naam is voor gelatinepoeder!!!!!
Ik heb bij mijn paard iig wel vooruitgang gezien na het voeren van gelatinepoeder. Dus dat is iig meegenomen.

Primeval is gemaakt van bindweefsel van runderhuid, (idd een soort ¨gelatine¨ maar gewone gelatine is ook afkomstig uit botten en andere reststoffen van dieren) dat op een speciale manier is behandeld. Het bestaat uit de bouwstoffen, de aminozuren en korte aminozuurstukjes, voor de eiwitten die het kraakbeen moeten opbouwen. In het gewrichtskapsel zitten ook de cellen die het gewrichtssmeer, de synovia, aanmaken, het smeermiddel voor het gewrichten. Primeval is de veterinaire versie van de humane Mariandl.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:28

Heeft iemand hier ooit GlucoMotion (humaan) geprobeerd? Fleur krijgt die nu op advies van de DA. (pas een week, kan er dus weinig over zeggen )

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:20

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:40

Bij mijn paard is op d'r 8e arthrose (kogels, 3 en 4) geconstateerd. Sindsdien loopt ze op speciaal beslag en de laatste paar jaar voer ik ook Joint Supplement (http://www.jointsupplement.com/products.html) bij. Dit is te krijgen bij de kliniek in Emmeloord.
Inmiddels is mijn paard 15, heeft wel verschillende keren een terugslag gehad, maar is er steeds weer bovenop gekomen. Liep 2 jaar geleden nog punten in de M1, nu train ik haar nog steeds vrij fanatiek dressuurmatig.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:47

@ Naz, wat voor beslag heb jij voor je paard?

Mijn pony heeft gevorderde artrose in haar linkervoorknie. Dit komt omdat dat been enorm O-benig is en dus een verkeerde slijtage in het kniegewricht.

Ze is nu 9, we hebben het aan het begin van dit jaar ontdekt, maar nu de herfst in aantocht is, loopt ze de laatste tijd een stuk stijver. Ze krijgt Cortaflex en loopt nu op blote voeten. Ik zou graag willen weten wat ik nog meer voor haar kan doen. Ze komt ook zo veel mogelijk naar buiten. Niet genoeg naar mijn mening, maar ik ben helaas van anderen afhankelijk die haar naar buiten doen.