Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tyrza schreef:Nee idd, je zag de plant wel bruin worden en even slap hangen, maar hij heeft zich er blijkbaar overheen gezet en de knop is blijven leven
En ik had notabene eigenlijk een iets te hoge dosering! Heb hoogstpersoonlijk plantje voor plantje bespoten, en echt de hele plant met blad en al...
haboshof schreef:@ Russel: gewoon zout. Ik heb het even geprobeerd bij een al vrij grote plant op het terras en die in de gaten gehouden. Het werkt hartstikke goed, alles rot weg. Tenminste zo ziet het er uit. Ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen anders kon ik het laten zien.
Maar die op het terras is helemaal al weg. Ik ga nu de planten in het land te lijf, maar steek ze wel eerst uit. Anders moet ik de rotte delen nog weer verwijderen voor de dieren.
Zidore schreef:we hebben een paar weken terug alle plantjes verwijderd en kalkkorrels in de gaten gegooid, die groeien er vandaag welig op terug... ik zal niet te snel oordelen of ik het wel of niet vind werken want vandaag regent het en misschien kan dat de plantjes uiteindelijk toch doden, maar vooralsnog lijkt kalk absoluut niet te werken..
MoOtJuHh schreef:Is het niet mogelijk om (als laatste redmiddel) een stuk af te graven van de wei en opnieuw aan te vullen met schone aarde? Ik heb alleen geen idee hoe groot je wei is, en ik vermoed te groot om dit binnen aanvaardbare kosten te doen.
Zidore schreef:Ze hebben van het waterschap de sloten rondom onze weide vorig jaar schoon gemaakt (Doen ze om de zoveel jaar) en met die zware machines zijn de plantjes nou juist precies op die plekken opgekomen. Zware machines in combinatie met klei is blijkbaar een goede plek voor JKK om op te komen...