Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jolande schreef:Ik zat ook gelijk aan botulisme te denken en het lijkt me dan niet verstandig zo lang hiermee te wachten, maar gelijk actie te ondernemen. Het klinkt als het verhaal van een kennis van me die dit werkelijk heeft mee gemaakt. Een paard van hem was hieraan overleden door 'verkeerd' hooi en hij was bang dat er nog anderen het ook zouden krijgen. De artsen in nederland hadden doorgegeven dat hij aan de bel moest trekken als zijn paarden verlammingsverschijnselen gingen vertonen, maar toen hij bij een kliniek in belgie informeerde vertelden die hem dat hij dan te laat zou zijn voor zijn dieren. Zodra er paarden waren die begonnen te kwijlen moest hij een vaccin komen halen. Dit heeft hij gedaan toen dit ook werkelijk begon en alleen daardoor heeft hij ze kunnen redden. Als hij op de nederlandse arts (van een goede kliniek) was afgegaan, had hij waarschijnlijk vier paarden verloren. Dus niet afwachten, maar gelijk reageren is mijn advies!
Mist schreef:tís maar een idee hoor, maar :
ik snijd elke dag riet voor haar af
riet is natuurlijk best wel scherp...kan het niet zijn dat ze een "splinter" in haar mond heeft ? hoeft maar heel klein te zijn en ik denk heel moeilijk te zien in een paardenmond met een mondklem op/aan.
Zeker omdat ze geen koorts heeft (wat je zou verwachten bij een bacterie of virus) lijkt me dit een reeele optie
), maar niets te vinden. Splinter zou na ruim een week toch ook geen last meer mogen veroorzaken of juist duidelijker (ontsteking) aanwezig moeten zijn? Morgenochtend weer bellen, hoop op nieuws.
Wel een apart verhaal, ik had hier nog nooit van gehoord.
. Ze reageerde erg gevoelig op bepaalde testen. Stalmedewerker had opgemerkt dat ze keek als een paard met hoofdpijn
en toen ik vandaag tegen die man zei dat ze zeer regelmatig haar hoofd stoot aan de bovenkant van de staldeur (schrikreactie er zit al een "bumper") viel dat als een puzzelstukje op zijn plaats. Alle symptomen die ze vertoont kunnen voortkomen uit een hersenschudding, ook het kwijlen. We vermoeden nu dat ze haar hoofd weer eens verschrikkelijk heeft gestoten vorige week zondag. Wat dat verkalkte bandje betreft, dat komt vaker voor meestal hebben paarden daar geen last van en wordt het bij toeval ontdekt, maar het zou in dit geval de slijmbeurzen kunnen irriteren.
. Nu nog even duimen dat de kleine ook geen hinder gaat ondervinden van deze pijnstillers
.
tequila schreef:Fijn dat ze iets hebben gevonden joh! Wanneer mag ze weer naar huis toe? En kun je dit voorkomen in de toekomst?
.
, hopelijk schrikt ze dan wat minder.
. En uiteraard moeten we zorgen dat ze voorlopig haar hoofd niet stoot
. We gaan haar stal nu dus aanpassen, de staleigenaresse kwam met het idee om een autoband te versnijden omdat die goed meegeven. Vriendlief hoeft zich iig niet te vervelen van het weekend (en dat hoefde hij toch al niet
)
.