Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:Tuurlijk is een deel opvoeden
Maar een deel zijn ook hormomen
tenminste ik zie geen merries op 2 achterbenen staan omdat er een ruin voor bij komt en ze wil dekken
Of merries die over de draad springen om bij een hengst te kunnen
(vandaar op stallen ook vaak aparte hengsten weides van 2 meter of hoger afgemaakt)
Ook hoor ik de merries niet gillen op concours om bij een hengst te kunnen.
Ik vind een hengst of een merrie in het algemeen een verschil.
(en denk meerdere met me, want genoeg pensionstallen waar een hengst niet welkom is, rara waarom)

runningkawa schreef:En nee, ik persoonlijk heb nog geen 1 merrie gekend die door een stroomdraad richting hengst denderd
Mijn merrie gaat zomers, het liefst midden in de nacht, door, onder of over de stroomdraad heen om bij de 2 hengsten te komen die ik aan huis heb staan, merrie staat met ruin vriendje 1000meter verderop achter een mini camping maar ze weet de hengsten altijd weer te vinden als mevrouw jeuk heeft
Citaat:En ik vind juist dat teveel mensen er te makkelijk tegen aan kijken.
Ga maar eens naar een hengstehouder of een handelsstal en vraag wat ze daar over hengsten zeggen in gewone mensen handen.
Want de meeste mensen overschatten hun eigen kunnen

Mijn merrie is 1x gedekt, is na de geboorte van het veulen een beetje een snolletje geworden

runningkawa schreef:En ik vind juist dat teveel mensen er te makkelijk tegen aan kijken.
Ga maar eens naar een hengstehouder of een handelsstal en vraag wat ze daar over hengsten zeggen in gewone mensen handen.
Want de meeste mensen overschatten hun eigen kunnen
) Cassidy schreef:Ben ik het niet mee eens. Als de ballen zijn ingedaald kun je castreren. En dat kan soms al op een half jaar. Paard wordt er echt niet minder door. En het is een stuk makkelijker als hij helemaal geen hengstengedrag ontwikkeld. En reken maar dat halfjarige hengstjes ook lastig kunnen zijn!
Bij ons op stal hebben we goede ervaringen met de klinieken in Emmeloord en met Utrecht. Castratie wordt op die klinieken via de flank of de liesmethode gedaan. De paarden die wij er heen hebben gebracht en die via die methodes zijn gecastreerd waren al wat ouder...(2 jaar tot 9 jaar)